Anonym (Extremt hett) skrev 2023-05-24 09:58:53 följande:
Varför det här blir så extremt hett för en man kan utläsas på svaren och attityderna i tråden:"Det är hans fel! Hans ansvar! Jag tänker inte visa att jag gillar honom, tvärtom skall jag ignorera detta! Jag skall absolut inte markera någonting tvärtom ta avstånd!".
Då känner mannen att han inte betyder något, att han är utbytbar, oviktig och du kommer inte göra dig minsta besvär för honom. Men kvinnan som uppvaktar honom gör ju det, hon vill ha just honom. Han är inte utbytbar och oviktig för henne. Hon anstränger sig för honom, därför framstår därför hon som bättre.
Så vad TS borde göra är att visa att hon gillar honom, ha mer sex med honom och faktiskt markera att han är min och jag älskar honom inför andra kvinnor, särskilt inför hon som är förtjust i honom.
Jag fattar din poäng men min reaktion var att jag ville inte ta i honom öht utan ville veta hur han tänkte agera. Jag skulle omöjligt då kunnat spela att jag ville ha honom ännu mer än innan. Vi hade inga problem innan. Vi hade det bra.
Jag förstod att det var en risk att jag drog mig ifrån mentalt, fysiskt, men jag kunde inte fixa situationen på annat sätt, det skapade tydligen i honom att han jagade mig, och såg till att få slut på eländet så de här tjejerna fattade.
Sen har jag fått ta beslutet själv att jag valt att leva med en man som är såklart inte bara attraktiv för mig, han är attraktiv för andra också (inte alla såklart, vi har alla våra olika smaker). Jag tror han var så van vid det här att han bara såg det ur sitt eget perspektiv och tänkte att ja men det är ju lugnt, jag vet vad jag står, men då får man bevisa det när sånt här händer.
Jag tror att det är mer viktigt att mannen signalerar för den andre kvinnan i sällskap med en och utan en att det är inte den andre kvinnan han vill ha. Jag tycker TS ska vara så som hon annars alltid är, innan allt det här hände, om hon kan, men det är inte en självklarhet att man kan styra det.
Jag tror att är man för på än hur man är annars bara för att den andre kvinnan är där så lär nog den andre kvinnan förstå att man spelar över för att man ser den här andre kvinnan som ett hot. Hon ska inte vara ett hot. Och han sitter i mitten som en jävla mes. Nä fy f-n sån hade jag inte velat ta i. Han får sluta mesa sig och visa var gränserna går annars är han inget för mig. Då kan hon f-n ha honom, ursäkta mig.
Normalt sätt om vi är ute och så och jag ser hur kvinnor tittar på min man så blir jag bara stolt att han är min. Det är när han inte tar det på allvar när det börjar bli allvar, när de närmar, bär sig åt så som jag har varit med om som jag känner att jag inte ska bli satt i den situationen öht utan han ska ha stoppat detta innan det kommit dithän och inte vakna upp för sent. De här tjejerna som har skapat ett problem för oss är i sig själva dominanta, drivande och bryr sig inte särskilt om vad andra människor tycker utan ska trycka igenom, på sin vilja på andra, så det krävs mer för att dessa ska fatta, man ska absolut inte ge dem lillfingret för de tar hela handen då. Mitt X var faktiskt som de här tjejerna och det jag skäms för att medge idag är att jag blev kär i honom för han var kär i mig. Senare i relationen så insåg jag ju hur han var, och hur jag var, och att vi inte passade. Även när det höll på att ta slut och sedan tog slut så fortsatte han på samma sätt som innan, det här att trycka på, att det han vill, det ska gå, att jag skulle tillbaka. Jag tror i grund och botten så är jag och min man för snälla av oss, men vi har tuffat till oss (han har för övrigt alltid varit mer tuff än jag varit). Just med den här typen av personlighet som tjejerna haft (och mitt X) så kan de sidorna vara bra i andra sammanhang (mitt X är duktig på sitt jobb till exempel), men vara förödande i andra. Man måste verkligen anstränga sig, visa för den här typen att STOPP HÄR! Annars bara de kör över.
Det här andra du skriver håller jag med om, att man ska bonda liksom, och hitta på roliga saker ihop, prata mycket, om allt möjligt, ha intimlivet så, så man inte kommer ännu längre ifrån varandra. Men jag tycker också att han ska veta att släpper han in vad fan som helst i vår tvåsamhet så ska han inte tro jag vill ha honom ännu mer. Han ska vara rädd om det han har och beskydda det. Visar han mer och så vidare så signalerar han var hans prioriteringar är och då kan man känna sig mer skyddad och släppa ner garden. Jag insåg inte hur mycket det här hade påverkat mig förrän efter jag fick höra att hon slutat på sitt jobb. Jo förresten det var en gång jag fräste åt henne så hon blev helt tyst för en gångs skull då jag verkligen kände vreden i mig ta över. Annars så gick jag bara i detta.
Min man gjorde misstaget att försvara sig, och henne, bara för han inte insåg då att hon hade den typen av känslor för honom men sånt kan vi kvinnor se. Jag kunde se det med mitt X också när det hände (men han visade inga för den kvinnan och det visade sig såklart sen att jag haft rätt, så jag litar fullt ut på mig själv när det gäller sånt här. Senare har de här männen äntligen vaknat. Jag tror det är det också som kan göra det lite problematiskt, att de vaknar till för sent, när då kvinnan, så de fattar, vill verkligen få fram budskapet att de är intresserade.