• soisay

Min sambo har tappat känslor

Hej! De värsta som kan hända har hänt. Min sambo har gjort slut med mig. Vårt förhållande på nästan 2 år har väl varit väldigt turbolent men många bråk och ups and downs. Men senaste 2-3 månaderna har problemen lagts åt sidan och vi har knappt bråkat. Nu kommer han med att han har tappat känslor och vill göra slut. Såhär har han känt i cirka 2 månader? Han står fast vid sitt beslut men är öppen för att träffas om en vecka och se hur det känns. Om det känns bra så kan vi fortsätta att ses. Värt att nämna är att vi är sambos sedan ca 1 år tbx. 

Planen nu är alltså att ses om en vecka. Känna in känslorna, och fortsätta ses om det känns bra för båda. Han är öppen för att få tillbaka känslorna men är tydlig med att det är slut tillsvidare. Är detta försök dömt för att misslyckas? Även värt att nämna är att våra tidigare problem inte ses som oförlåtliga (så inga otroheter osv). Får jag endast falska förhoppningar av detta kanske? eller har ni erfarenheter av att känslor kan komma tillbaka??

• Svar på tråden Min sambo har tappat känslor
  • Teresiat

Släpp honom helt. Tappa känslor efter så pass relativt kort relation känns ganska dödsdömt. Tyvärr. 

• soisay

Kan det inte handla om att nykärleksfasen är över och de är därför det kan kännas så?

• Fjäril kär

Känslor kan komma tillbaka men det sker inte på en vecka utan snarare månader och det krävs enormt mycket jobb för båda parter. 

Så frågan är vad som kan hinna förändras på en vecka? 

Krasst sagt så låter det som att han vill ha dig kvar att ligga med tills han hittar nåt annat men att det inför dig handlar om att "kanske försöka". 
    Han har gissningsvis nån annan på gång men vill ha dig kvar tills hon vet om hon vill ses... 

• soisay

Tror inte alls på din teori då han aldrig varit särskilt sexuell av sig. Och nån ny har han inte träffat. Menar inte att något löses på en veckan, utan att vi pausar från varandra en vecka sen börjar dejta på nytt. Självklart har inte känslorna kommit tillbaka helt då.

• Anonym (H)

Jag tänker att det kan bero på endel olika saker. Han kanske bara kommit över den hör förälskelse/nykär fasen och tror att han inte har rätt känslor. Det märks nog om en vecka när ni kan ses igen. 

Eller så kanske era bråk ni haft har gjort att han tappat känslorna helt enkelt. Kan kanske vara så att ni slutat bråkat dom 2 sista månaderna för att han gett upp lite. 

Skulle nog inte säga att det är helt kört, men för din egen skull hoppas inte för mycket. 

Beklagar i alla fall. Gör så ont att bli lämnad, försök att fokusera på dig själv

• soisay

Tack för svaret! Jag försöker att inte ha några förhoppningar, men hoppet är det sista som lämnar? 
    Är glad över att han är öppen för att få känslor, men innebär kanske inte samma sak som att han aktivt kommer kämpa för det. Håller tummarna att han saknar mig denna veckan och att det bubblar till när han ser mig igen

• Anonym (Syster)

Snälla släpp honom! Ni har haft en destruktiv relation och jag hoppas att du en dag kan förstå det också och vara tacksam för att han gjort slut. Det är faktiskt det bästa som kunde ha hänt.

• soisay

Hur menar du med destruktiv relation? För att vi haft mycket bråk?

• Anonym (Syster)
    soisay skrev 2023-05-27 21:36:16 följande:

Hur menar du med destruktiv relation? För att vi haft mycket bråk?

Ja du beskriver det som så. Era två år verkar mest ha bestått av turbulens, bråk och "ups and downs" som du säger. Det är bara senaste tiden som varit lugn och det är då han har insett att han inte har känslor för dig. Hade han inte gjort slut så hade det bara varit en tidsfråga innan nästa bråkiga period.

Sedan har du nästa varningsflagga, och det är att han fortfarande vill ha dig som back-up, antagligen för att ligga med så länge det känns bekvämt eller att han träffar någon annan. Han vill bara utnyttja dig.
  • soisay

Tvivlar jag starkt på. S?x har aldrig varit en stor roll i vår relation. 

Svar på tråden Min sambo har tappat känslor