• soisay

Min sambo har tappat känslor

Hej! De värsta som kan hända har hänt. Min sambo har gjort slut med mig. Vårt förhållande på nästan 2 år har väl varit väldigt turbolent men många bråk och ups and downs. Men senaste 2-3 månaderna har problemen lagts åt sidan och vi har knappt bråkat. Nu kommer han med att han har tappat känslor och vill göra slut. Såhär har han känt i cirka 2 månader? Han står fast vid sitt beslut men är öppen för att träffas om en vecka och se hur det känns. Om det känns bra så kan vi fortsätta att ses. Värt att nämna är att vi är sambos sedan ca 1 år tbx. 

Planen nu är alltså att ses om en vecka. Känna in känslorna, och fortsätta ses om det känns bra för båda. Han är öppen för att få tillbaka känslorna men är tydlig med att det är slut tillsvidare. Är detta försök dömt för att misslyckas? Även värt att nämna är att våra tidigare problem inte ses som oförlåtliga (så inga otroheter osv). Får jag endast falska förhoppningar av detta kanske? eller har ni erfarenheter av att känslor kan komma tillbaka??

• Svar på tråden Min sambo har tappat känslor
  • soisay
    Anonym (nja) skrev 2023-05-28 12:04:42 följande:
    Jag tror han tappat känslor helt. Skälet: att ni inte bråkat i 2 mån. Så brukar det bli när nån tappat känslor. Man orkar inte tjafsa längre för man bryr sig inte längre. Han hade säkert redan bestämt sig, det är därför han inte tagit fighten.

Han ger dig dubbla budskap när han säger att det är slut men kan ompröva. Inte sjysst.
    Du har säkert rätt tyvärr
  • molly50
    soisay skrev 2023-05-27 22:39:56 följande:

Du får det att låta väldigt enkelt. Att få känslor tillbaka är ingen omöjlighet, trots att jag vet att det långt ifrån är en garanti

Men om han tappade sina känslor för 2 månader,vad får dig att tro att han skulle få tilllbaka dem på 1 vecka?
    För din egen skull så släpp taget och gå vidare.
    Han verkar vilja ha dig som en backup tills han träfar någon annan,som någon skrev.
    Och han ger dig dubbla budskap.
    Det är inte juste. 
  • soisay
    molly50 skrev 2023-05-28 13:02:43 följande:
    Men om han tappade sina känslor för 2 månader,vad får dig att tro att han skulle få tilllbaka dem på 1 vecka?
    För din egen skull så släpp taget och gå vidare.
    Han verkar vilja ha dig som en backup tills han träfar någon annan,som någon skrev.
    Och han ger dig dubbla budskap.
    Det är inte juste. 
    Som sagt ska de inte bra bra efter en vecka. Men då har han fått distans till det och kan bestämma om det är värt att satsa på eller inte
  • molly50
    soisay skrev 2023-05-28 13:26:27 följande:
    Som sagt ska de inte bra bra efter en vecka. Men då har han fått distans till det och kan bestämma om det är värt att satsa på eller inte
    Jag förstår hur du tänker. Men om hans känslor svalnade redan för 2 månader sedan så tror jag tyvärr inte att chansen är så stor att det ska ha förändrats på en vecka.
    Han ger dig dessutom dubbla budskap genom att låta dig gå och hoppas på att han kanske kommer att ändra sig ändå och få tillbaka sina känslor.
    Och det är inte snällt mot dig. 
  • soisay
    molly50 skrev 2023-05-28 14:25:40 följande:
    Jag förstår hur du tänker. Men om hans känslor svalnade redan för 2 månader sedan så tror jag tyvärr inte att chansen är så stor att det ska ha förändrats på en vecka.
    Han ger dig dessutom dubbla budskap genom att låta dig gå och hoppas på att han kanske kommer att ändra sig ändå och få tillbaka sina känslor.
    Och det är inte snällt mot dig. 
    Nä jag förstår hur du menar. Det som kan hända är väl att han saknar mig o inser att jag är nått att ha 
  • molly50
    soisay skrev 2023-05-28 15:19:30 följande:
    Nä jag förstår hur du menar. Det som kan hända är väl att han saknar mig o inser att jag är nått att ha 
    Då tror jag att man behöver lite mer distans till det än en vecka. 
  • soisay
    molly50 skrev 2023-05-28 15:43:53 följande:
    Då tror jag att man behöver lite mer distans till det än en vecka. 
    Vi kommer ju i så fall ses mer sällan
  • Anonym (nja)
    soisay skrev 2023-05-28 12:48:41 följande:
    Du har säkert rätt tyvärr
    Du är värd bättre
  • molly50
    soisay skrev 2023-05-28 16:25:46 följande:
    Vi kommer ju i så fall ses mer sällan
    Ja,men frågan är om det är värt det,eller om du vill få chansen att träffa någon som verkligen älskar dig och inte bara vill hålla dig på halster i väntan på annat.
  • soisay
    molly50 skrev 2023-05-28 19:26:13 följande:
    Ja,men frågan är om det är värt det,eller om du vill få chansen att träffa någon som verkligen älskar dig och inte bara vill hålla dig på halster i väntan på annat.
    Så du menar att du är säker på att chansen är 0% att känslor kan växa tillbaka?
Svar på tråden Min sambo har tappat känslor