• soisay

Min sambo har tappat känslor

Hej! De värsta som kan hända har hänt. Min sambo har gjort slut med mig. Vårt förhållande på nästan 2 år har väl varit väldigt turbolent men många bråk och ups and downs. Men senaste 2-3 månaderna har problemen lagts åt sidan och vi har knappt bråkat. Nu kommer han med att han har tappat känslor och vill göra slut. Såhär har han känt i cirka 2 månader? Han står fast vid sitt beslut men är öppen för att träffas om en vecka och se hur det känns. Om det känns bra så kan vi fortsätta att ses. Värt att nämna är att vi är sambos sedan ca 1 år tbx. 

Planen nu är alltså att ses om en vecka. Känna in känslorna, och fortsätta ses om det känns bra för båda. Han är öppen för att få tillbaka känslorna men är tydlig med att det är slut tillsvidare. Är detta försök dömt för att misslyckas? Även värt att nämna är att våra tidigare problem inte ses som oförlåtliga (så inga otroheter osv). Får jag endast falska förhoppningar av detta kanske? eller har ni erfarenheter av att känslor kan komma tillbaka??

• Svar på tråden Min sambo har tappat känslor
  • Anonym (Syster)
    soisay skrev 2023-05-27 22:21:26 följande:

Tvivlar jag starkt på. S?x har aldrig varit en stor roll i vår relation. 

Suck... Oavsett så är du en back-up och inget annat, vad han än vill ha dig till. Ta in poängen istället!
  • soisay

Du får det att låta väldigt enkelt. Att få känslor tillbaka är ingen omöjlighet, trots att jag vet att det långt ifrån är en garanti

• Anonym (Syster)
    soisay skrev 2023-05-27 22:39:56 följande:

Du får det att låta väldigt enkelt. Att få känslor tillbaka är ingen omöjlighet, trots att jag vet att det långt ifrån är en garanti

Det är enklare för oss som står utanför att se att detta inte var någon bra eller sund relation. Du kanske också ser det med tiden. En relation kan innehålla konflikter, men det ska inte vara på det där sättet. Det du ska fokusera på nu är att släppa honom, inte jobba på att få tillbaka någon som försöker sätta dig i underläge i en ojämn maktbalans kring er relation, som för övrigt faktiskt är ÖVER. Låt det vara så.
  • soisay

Jag får väl träffa honom nästa vecka o se vad han har att säga. Mer än så kan jag inte göra. Om det är min enda chans så tar jag den. 

• Anonym (Syster)
    soisay skrev 2023-05-27 22:53:32 följande:

Jag får väl träffa honom nästa vecka o se vad han har att säga. Mer än så kan jag inte göra. Om det är min enda chans så tar jag den. 

Du begår ett stort misstag ts.
  • Anonym (!!!)

Han vill ha dig på standby om det inte funkar med hans ragg. Eller vad tror du skulle hända på en vecka?

• soisay

Inget ska hända om en vecka, men då ska vi se hur det känns och om vi ska fortsätta träffas eller inte. Han har inget ragg. Alla killar är inte svin

• Anonym (nej)

Det låter som att du ska vara tacksam över att det tar slut TS.

En relation ska inte vara turbulent och innehålla ups and downs och bråk de första två åren. Då är man helt enkelt inte rätt för varandra.  Svårt att se själv när man är inne i det, men som utomstående och i efterhand kan man enkelt se det. 

Ni båda kommer må mycket bättre utan varandra när ni kommit över själva separationen som givetvis är sorglig och tuff.

• Anonym (Syster)
    soisay skrev 2023-05-28 11:23:56 följande:

Inget ska hända om en vecka, men då ska vi se hur det känns och om vi ska fortsätta träffas eller inte. Han har inget ragg. Alla killar är inte svin

Inte NU kanske men han är singel och kommer att ha dig som back-up tills han hittar någon annan.
  • Anonym (nja)
    soisay skrev 2023-05-27 20:22:34 följande:
    Min sambo har tappat känslor

Hej! De värsta som kan hända har hänt. Min sambo har gjort slut med mig. Vårt förhållande på nästan 2 år har väl varit väldigt turbolent men många bråk och ups and downs. Men senaste 2-3 månaderna har problemen lagts åt sidan och vi har knappt bråkat. Nu kommer han med att han har tappat känslor och vill göra slut. Såhär har han känt i cirka 2 månader? Han står fast vid sitt beslut men är öppen för att träffas om en vecka och se hur det känns. Om det känns bra så kan vi fortsätta att ses. Värt att nämna är att vi är sambos sedan ca 1 år tbx. 

Planen nu är alltså att ses om en vecka. Känna in känslorna, och fortsätta ses om det känns bra för båda. Han är öppen för att få tillbaka känslorna men är tydlig med att det är slut tillsvidare. Är detta försök dömt för att misslyckas? Även värt att nämna är att våra tidigare problem inte ses som oförlåtliga (så inga otroheter osv). Får jag endast falska förhoppningar av detta kanske? eller har ni erfarenheter av att känslor kan komma tillbaka??

Jag tror han tappat känslor helt. Skälet: att ni inte bråkat i 2 mån. Så brukar det bli när nån tappat känslor. Man orkar inte tjafsa längre för man bryr sig inte längre. Han hade säkert redan bestämt sig, det är därför han inte tagit fighten.

Han ger dig dubbla budskap när han säger att det är slut men kan ompröva. Inte sjysst.
Svar på tråden Min sambo har tappat känslor