• Help123

Desperat bonusmamma

Hej! Hsr en dotter på 9år. Är separerad sedan ett år tillbaka. Jag träffa en ny man för ett halvår sedan med två barn på 5 och 9 år.
    Vi är särbos men träffas alla tillsamman 4 dagar i våran barn vecka. 
    Nu vill min dotter ha mer egentid med mig. Hon är väldigt mammig.
    Min nya kille tycker jag och min dotrer har mycket tid tillsammans redan.  Och menar att hans barn också vill träffa mig. Vad gör jag?
    Mitt hjärta skriker att jag vill ge min dotter mer tid om hon önskar då jag måste se till hennes behov före mina bonus barns. 
  • Svar på tråden Desperat bonusmamma
  • Anonym (111)

Ni har bara varit ihop ett halvår men redan kör "full blown family" med att träffa alla barnen? Hur länge sen var det ni involverade barnen? (ursäkta om jag missat något i tråden) 
    De flesta brukar vänta minst ett halvår innan man presenterar barnen, åtminstone för de andra barnen. Att man kanske mött den nya vuxna ett par gånger under den tiden är nog rätt vanligt, men inte att man kör ihop alla liksom. 

Det blir väl rätt intensivt de 4 dagarna då ni är allihop, kan jag tro? 

• Help123

Poängen är att jag och killen träffats/dejtat ett år. Sedan blev vi tillsammans för ett halvår sedan. Så relationen är stabil. 

vi berättade För barnen för ca 4 månader sedan. Och lät dem träffas lite grann i början. 

detta nu har pågått  två månader ungefär. 

• Help123

Jag hade kunnat ta det lite lugnare med att alla träffas. Men hsr då fått höra av killen Att vi då knappts ses barnveckan. 

han är med på att ta det Lungt och tycker vi gjort det.

hans barn hanterar detta bättre och vill ses och är ju två syskon alltid.

det är mer förändring för min dotter 

känner mig så ledsen hur jag ska försvara mig :( 

• Västernorrlandskillen

Grejen är ju att du ska inte behöva förklara dig för honom, borde räcka med att du berättar och han borde förstå och respektera utan att låta anklagade.

• Spucks

Du har alltså ditt barn varannan vecka och under den veckan är ni tillsammans med din nya och hans barn 4 dagar? Ja, det är extrem mycket.
    Och jag skulle se det som en röd (eller i alla fall lite rosa Flört) flagg att han blir sårad när du vill spendera mer än bara 3 dagar varannan vecka med enbart din dotter och tycks tro att du borde prioritera hans barn framför ditt eget.

• Anonym (Självklart)

Självklart ska du prioritera din dotter. Ni har träffats i ett halvår och hon måste spendera 4 av sina 7 dagar varannan vecka med honom och hans barn? Jag tycker inte det finns någon som helst anledning att din dotter ska tvingas ihop med din kille och hans barn, ni för förbli sambo och kan ses på barnfria veckor, och så kan ni ses allihopa nån gång ibland. Tycker det är en stor röd flagga att din kille lägger sig i hur du och din dotter umgås och tycker att hans barn har lika stor rätt till dig? Mycket märkligt, flytta inte ihop!!

• Anonym (Självklart)
    Anonym (Självklart) skrev 2023-05-30 10:43:16 följande:

Självklart ska du prioritera din dotter. Ni har träffats i ett halvår och hon måste spendera 4 av sina 7 dagar varannan vecka med honom och hans barn? Jag tycker inte det finns någon som helst anledning att din dotter ska tvingas ihop med din kille och hans barn, ni för förbli sambo och kan ses på barnfria veckor, och så kan ni ses allihopa nån gång ibland. Tycker det är en stor röd flagga att din kille lägger sig i hur du och din dotter umgås och tycker att hans barn har lika stor rätt till dig? Mycket märkligt, flytta inte ihop!!

*bör förbli särbo
  • Anonym (Åsa)
    Help123 skrev 2023-05-30 09:31:33 följande:

jag får höra av min kille att han måste tillgodose sina barn behov att träffa mig och dottern med.

Han verkar mer än lovligt manipulativ.

Din dotters behov av dig är på en helt annan nivå än hans barns. Du är personen hon knutit an till sedan hon var liten. Du är hennes stora trygghet och stöd. Det går inte att jämföra med pappas nya tjej som man känt i några månader. 

Prioritera din dotter!
  • FridaFox

Hur är detta ens en fråga? Du var varit separerad i ett år, har en ny sedan ett halvår, och nu ska din stackars dotter bara få umgås själv med dig 3 dagar av 14. Och när hon ber om mer tid så vet du inte vad du ska göra, för att din NYA  KILLE har synpunkter? Alltså va?

• Ascendere

Oj, det där låter grötigt.
    Du ska inte försvara någonting inför honom, du ska göra det som är bäst för ditt barn, sedan får han ta det hur han vill. 
    Fattar inte varför ni överhuvud taget ska hålla på att leka familj efter att ha varit ihop i 6 månader. 

Skilj på er vuxenrelation, som förhoppningsvis är en relation baserad på romantisk kärlek och sex, och familjerelation istället, annars kommer det hela att krascha med besked. 

Svar på tråden Desperat bonusmamma