• Help123

Desperat bonusmamma

Hej! Hsr en dotter på 9år. Är separerad sedan ett år tillbaka. Jag träffa en ny man för ett halvår sedan med två barn på 5 och 9 år.
    Vi är särbos men träffas alla tillsamman 4 dagar i våran barn vecka. 
    Nu vill min dotter ha mer egentid med mig. Hon är väldigt mammig.
    Min nya kille tycker jag och min dotrer har mycket tid tillsammans redan.  Och menar att hans barn också vill träffa mig. Vad gör jag?
    Mitt hjärta skriker att jag vill ge min dotter mer tid om hon önskar då jag måste se till hennes behov före mina bonus barns. 
  • Svar på tråden Desperat bonusmamma
  • fornminne

Och varför är det så viktigt för din särbo att ni ska umgås så intensivt alltihop? Vill han ha DIG eller vill han mest ha avlastning?

Det är jättefint att ni trivs ihop och att barnen lär känna varandra, men ta ett steg i taget.

• Anonym (Kl)

Jag tycker ni ses jättemycket. Bra att dottern säger vad hon känner!
    Två ggr/barnvecka tycker jag känns lagom att umgås. 

• Spucks
    Anonym (Biobonus) skrev 2023-05-30 14:45:28 följande:

Kan en utav er byta dagar? Då kan ni gå lite omlott. Dvs du har din dotter i tre dagar, sedan kommer hans barn och ni har alla barnen fyra dagar. Din dotter åker till pappa och hans barn stannar 3 dagar. Då får alla barnen mer egentid med sina föräldrar och den andra vuxna, alla barnen får träffa varandra. Men tiden som ni vuxna träffas själva minskar ju förstås - men det kanske ni kan stå ut med gör barnens skull. Det gäller förhoppningsvis inte gör evigt utan är en övergående period.

Hur är det en förändring mot nuvarande situationen? Då skulle TS dotter fortfarande tillbringa 4/7 av sina mammadagar med mammas nya kille och dessa barn. Och TS ska tillbringa alla sin killes barndagar med honom och hans barn?
  • Anonym

Flytta aldrig ihop
    Han utgår ifrån att du och din dotter ska knöla ihop er för att tillfredsställa honom och hans barn

• Anonym (Lyssna på dottern!)

Lyssna på din dotter annars slutar det där illa. Har själv egna, gemensamma och en numer sambo med barn sedan tidigare.
    Din killes resonemang är inte rimligt. Din första prio ska vara din dotter, sedan skulle jag säga din relation och sist hans barn. Inte att de inte är viktiga men i detta läget är det deras föräldrar som ska prioritera dem, inte du!!! Du ska prioritera ditt eget barn som tydligt uttrycker en saknad. Hon är ju liten än ❤️

• Anonym (nej)

Han får lugna ner sig. Din dotter har inte valt honom eller hans barn. Den veckan hon är med dig ska hon inte behöva spendera 4 dagar med dem. Ni bor ju inte ens ihop. Vilka krav han ställer när ni inte ens kommit dit. 

Jag hade satsat på den veckan du inte har dottern att du då spenderar med honom. 

Tycker han verkar tvinga sig på er alldeles för mycket. Och du vill vara till lags alldeles för mycket. Det är förvisso ditt val, men inte din dotters. Hon har ett eget liv och skola och allt. Hon har väl kompisar också antar jag som hon vill leka med och inte din påtvingade karls bonusbarn dessutom på det? 

Tycker det är mycket bra din dotter säger ifrån. Hon får ju mindre tid med dig, 3 dagar bara och han tar resten 4 dagar. Och nu vill han öka upp med! 

Snälla du, sätt ner foten. Din dotter kommer före honom hoppas jag. Ni två har valt er relation - ha den då på de veckor du inte har din dotter. Jag tycker han verkar påträngande och du verkar rent för snäll, så pass snäll att du låter detta påverka i negativ riktning din dotter. Skydda din relation med din dotter mer. 
    Hon behöver dig mer än en vuxen karls ego-påfund. Håller du på så här kan resultatet bli att din dotter drar sig tillbaka och vill vara mer hos pappan då hon känner sig mer lugn där och blir mer respekterad för sitt space.

• Anonym (nej)
    Anonym (Åsa) skrev 2023-05-30 14:44:28 följande:
    Han kan inte heller alltid bestämma. 

Om han är så rädd att förlora dig, varför visar han dig ingen respekt? Varför går han på som om han och hans barn vore världens mittpunkt? Varför visar han ingen hänsyn till din dotters känslor och behov? 

En människa som vill ha en bra relation med någon brukar försöka se till att den personen har det bra, inte skuldbelägga och ställa krav.

Håller helt med. 

Men herre gud TS vad du mesar med! Jag ser röda flaggor här!

HAN är INTE hennes pappa!!!! Vem tror han att han är? Att han ska bestämma att barnen inte alltid kan bestämma och att hon vänjer sig!!! Han tar över rent för mycket. DU som mamma får inte tillåta detta!!!! Skydda ditt barn för jösse namn!!!

I HELVETE att min nye karl scenario skulle ta sig såna friheter att berätta för MIG som är FÖRÄLDER  på det här sättet. 

Det är DU, TS och Pappan till dottern som är föräldrar och vet vad som är bäst för henne. Inte han! 

Om du inte kan ha hälsosamma gränssättningar för dig själv är en sak, men du måste bli starkare och ha dem för din dotters. Var är tiger-mamman i dig? Se till att väcka henne om hon sover för det är dags att vakna NU om inte tidigare.

Säger detta med tough love. 

• Help123

Tack för era svar. Jag lovar er att inte vika mig. Jag ville mest höra om någon annan var liknande situation.  

tjafset fortsatte igår? han undrade ifall vi inte sågs såhär mycket ? hur skulle vi då kunna bilda och skapa en bonusfamilj. 

han undra hur han skulle förklara för sina barn att vi skulle ses mindre.

han tycker jag skulle ta tag i kärnproblemet varför min dotter hade omättligt behov av mig som han sa.

han sa vi kunde kolla om man kunde strukturera om min och dottern tid som vi redan har så det Blev mer kvalite. 

han sa ? men om hon vill ha fler och fler dagar. Vad säger du då? 

han sa att vi alltid anpassar oss efter min dotter. För att hon visat mer känslor runt detta.

tack för era svar. Jag lovar er att han inte ska få vinna 

• Ascendere
    Help123 skrev 2023-05-31 07:38:17 följande:

Tack för era svar. Jag lovar er att inte vika mig. Jag ville mest höra om någon annan var liknande situation.  

tjafset fortsatte igår? han undrade ifall vi inte sågs såhär mycket ? hur skulle vi då kunna bilda och skapa en bonusfamilj. 

han tycker jag skulle ta tag i kärnproblemet varför min dotter hade omättligt behov av mig som han sa.

han sa vi kunde kolla om man kunde strukturera om min och dottern tid som vi redan har så det Blev mer kvalite. 

han sa att vi alltid anpassar oss efter min dotter. För att hon visat mer känslor runt detta.

Han låter som ett stolpskott om jag ska vara ärlig 
  • Anonym (xxx)
    Help123 skrev 2023-05-31 07:38:17 följande:

Han har säkert sina fina sidor, men detta ger mig rysningar. 

Din dotters intuition är uppenbarligen väldigt bra. 

Svar på tråden Desperat bonusmamma