• Minna21

I chock ????

Hej ! Jag måste skriva och fråga varför min dejt betedde sig så illa  . Vi har dejtat i ca 2 veckor och jag har berättat att jag inte kan dricka starksprit för jag får minnesluckor av det . 
    Berättade att det har hänt inte så trevliga saker när jag blandar alkohol . Som att jag inte minns vad jag sagt under kvällen .
    På vår 5 dejt kommer han till mig för att grilla och har med sig 5 flaskor dyra röda italienska viner , 1 whiskey och 10 starköl .
    vi dricker 2 av flaskorna under kvällen och när vi ätit klart häller han upp whiskey till mig fast jag sagt att jag inte vill ha. Han sitter bredvid mig och säger smaka nu den här är riktigt god. Såklart skulle jag ha insisterat på att inte smaka men jag smuttade lite och tog en klunk . Minns inte mer än att jag vaknar på morgonen och han står påklädd vid min säng och säger att han vill ha 2 dagar för sig själv och tänka efter vår relation . Jag frågade om jag varit elak och han svarar nej inte direkt men du började och ifrågasätta varför min hund inte bor hos mig utan med mitt ex och det har du inte med att göra säger han . Min fråga är nu varför tar man med sig så mycket alkohol till någon som talat om att jag inte fixar det. 

Vill tillägga att han tog sömntabletter varje kväll även efter han druckit . Zoplikon.

• Svar på tråden I chock ????
  • Minna21

Han tog med whiskey men lämnade vinet samt ölen drack han upp under grillningen . 6 stycken .
    Han har inte investerat i mig jag har ett bra jobb och egen inkomst. Han är chef på ett bolag och åker väldigt mycket bil så han kunde inte dra på kvällen eftersom han var onykter . Men jag undrar så vad som kan ha gjort att han blev så kränkt . Jag kanske sa att han hade en mikro penis . Well jag kommer aldrig få veta utan det är bara att gå vidare och inte ta emot alkohol på någon mer dejt . 

Men att ta med sig så mycket alkohol känns som att han själv har ett beroende .
    veckan innan kom han med 3 flaskor vin och jag skulle på möte tidigt dagen därpå och sa att jag inte vill dricka .
    Han lämnade även vinet den gången till mig 

• EpicF
    Anonym (M) skrev 2023-06-03 14:38:35 följande:

Och varför stannade han natten då fast han ogillade hennes kommentarer så till den milda grad?

Och har han väntat tills hon vaknade när han står påklädd där? 

Det finns något mer i historien här.

Kan vara så att han tänkte smita men att ts vaknade precis bär han klätt på sig för att dra. 
  • Anonym (M)
    Minna21 skrev 2023-06-03 16:29:43 följande:

Han tog med whiskey men lämnade vinet samt ölen drack han upp under grillningen . 6 stycken .
    Han har inte investerat i mig jag har ett bra jobb och egen inkomst. Han är chef på ett bolag och åker väldigt mycket bil så han kunde inte dra på kvällen eftersom han var onykter . Men jag undrar så vad som kan ha gjort att han blev så kränkt . Jag kanske sa att han hade en mikro penis . Well jag kommer aldrig få veta utan det är bara att gå vidare och inte ta emot alkohol på någon mer dejt . 

Men att ta med sig så mycket alkohol känns som att han själv har ett beroende .
    veckan innan kom han med 3 flaskor vin och jag skulle på möte tidigt dagen därpå och sa att jag inte vill dricka .
    Han lämnade även vinet den gången till mig 

Investera kan men behöver inte vara ekonomiskt, vad har ni gjort tidigare, har han ansträngt sig? Vad har ni pratat om? Hur mycket tid, kraft, känslor har han lagt ner?

Han kanske vill ha dig fortfarande, om de 2 dagarna inte har gått än, så att skriva att han lämnat dig? Eller syftade du på att han lämnade bostaden?

Körde han bil? Om han drack så mycket kan det vara gränsfall att köra även morgonen efter.

Har han verkat lättkränkt som person? Vad har du fått för intryck av honom? Eller kanske bara du träffade en öm punkt med någonting du sa, om det var hunden eller någonting annat. Han kanske behöver smälta någonting och inse att han inte behöver avsluta för detta

Du kanske inte vill ha honom ändå men jag menar att försöka hitta förklaringar till hans beteende
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-06-03 16:36:03 följande:
    Kan vara så att han tänkte smita men att ts vaknade precis bär han klätt på sig för att dra. 
    Ja, det är ju också en möjlighet. Kan det ha varit en nödlögn som han hittade på i all hast?

När jag läste TS föreställde jag mig en scen där han var lugn och samlad men det kanske inte var så
  • Minna21

Han var lugn men jag har idag fått reda på att han precis separerat och inte i julas som han sa till mig . Han  folkbokförde sig för 3 dagar sen . Nu förstår jag varför han åkte omkring med resväskor i bilen . Han sa att folkbokföringen tagit tid pga att han har vapen och är jägare !??
    Hoppas han inte lurar fler på Tinder

• EpicF
    Minna21 skrev 2023-06-03 17:04:43 följande:

Han behövde en rebound och det blev jag tyvärr

Att jan ordna folkbokföringen för 3 dagar sedan behöver inte innebär att de separerade för tre dagar sedan. 

Kan mycket väl bara så att de separerade i julas, han flyttade ut och har bott i bilen (därav resväskor) men fock eget boende för 3 dagar sedan. 
  • Anonym (Aa)

Du nämner också att ni enbart dejtat i två veckor. Låg ni med varandra direkt? Det kan ju tyvärr oftast ge ett oseriöst intryck och han kanske bara varit med dig för att ha kul och inte för något seriöst. 

• Anonym (Mannen)
    Anonym (R) skrev 2023-06-03 12:30:35 följande:

Fast ja, det kan vara lämpligt att berätta ibland men som anekdot, inte att förvänta sig att någon ska komma ihåg det efter 5 dejter.

Är man intresserad och inte sönderstressad så borde man komma ihåg det. Förr mindes jag varje detalj om mina dejter. Men efter jag fått tre barn så är minnet inte det bästa...
  • Anonym (qwerty)
    Minna21 skrev 2023-06-03 11:36:23 följande:
    I chock ????

Hej ! Jag måste skriva och fråga varför min dejt betedde sig så illa  . Vi har dejtat i ca 2 veckor och jag har berättat att jag inte kan dricka starksprit för jag får minnesluckor av det . 
    Berättade att det har hänt inte så trevliga saker när jag blandar alkohol . Som att jag inte minns vad jag sagt under kvällen .
    På vår 5 dejt kommer han till mig för att grilla och har med sig 5 flaskor dyra röda italienska viner , 1 whiskey och 10 starköl .
    vi dricker 2 av flaskorna under kvällen och när vi ätit klart häller han upp whiskey till mig fast jag sagt att jag inte vill ha. Han sitter bredvid mig och säger smaka nu den här är riktigt god. Såklart skulle jag ha insisterat på att inte smaka men jag smuttade lite och tog en klunk . Minns inte mer än att jag vaknar på morgonen och han står påklädd vid min säng och säger att han vill ha 2 dagar för sig själv och tänka efter vår relation . Jag frågade om jag varit elak och han svarar nej inte direkt men du började och ifrågasätta varför min hund inte bor hos mig utan med mitt ex och det har du inte med att göra säger han . Min fråga är nu varför tar man med sig så mycket alkohol till någon som talat om att jag inte fixar det. 

Vill tillägga att han tog sömntabletter varje kväll även efter han druckit . Zoplikon.

Låter som du kommmit undan från någon riktigt dålig...
    Du säger att du inte kan dricka sprit. Han tar med sprit. Du vill inte ha. Han tjatar. Du vaknar med minnesluckor och han sticker.

Träffa någon som respekterar dig istället för denna kille gör det inte.
  • Anonym (Mannen)

Tacka honom för att han avbröt er relation så tidigt så du slapp lägga tid och energi på en idiot! :D 

• Minna21
    Anonym (Aa) skrev 2023-06-03 21:55:23 följande:

Du nämner också att ni enbart dejtat i två veckor. Låg ni med varandra direkt? Det kan ju tyvärr oftast ge ett oseriöst intryck och han kanske bara varit med dig för att ha kul och inte för något seriöst. 

Vi låg med varandra efter 3 dejter och han bokade resor efter det till oss i sommar så jag vet faktiskt inte om jag gav ett oseriöst intryck ???? det enda jag märkte var att han gick från 0-100 hela tiden . 

och varför ska vi kvinnor vara oseriösa för att man vill ha sex med någon man dejtar och börjar tycka om. 
    sex är en viktig del i en relation 

• Anonym
    Minna21 skrev 2023-06-04 03:00:42 följande:

Vsex är en viktig del i en relation 

Nej. Så jävla äckligt.
  • Anonym (Hmm)
    Minna21 skrev 2023-06-04 03:00:42 följande:

Vi låg med varandra efter 3 dejter och han bokade resor efter det till oss i sommar så jag vet faktiskt inte om jag gav ett oseriöst intryck ???? det enda jag märkte var att han gick från 0-100 hela tiden . 

och varför ska vi kvinnor vara oseriösa för att man vill ha sex med någon man dejtar och börjar tycka om. 
    sex är en viktig del i en relation 

Det där att gå från 1-100 är en varningssignal som du kan ta med dig till nästa gång, förutom det totalt uppenbara att han skiter i dina gränser.
  • Anonym (Anonym)
    Minna21 skrev 2023-06-03 11:36:23 följande:
    I chock ????

Väldigt galet att ta med sig så mycket alkohol till en dejt/kväll för 2. Helt galet alltså. Han verkar mycket fokuserad på alkohol. Sedan är det rakt av livsfarligt att dricka så stora mängder alkohol och ta sömntablett på det. Hjälp.... Du borde ej druckit mer än du klarar men ja shit happens. Att han behöver 2 dagar för sig själv pga en diskussion om hans hunds boende låter skitlöjligt hahah. Vet ingenting om dig, honom eller er relation men av det du skrivit verkar han väldigt, väldigt skum. Snarare du som behöver fundera i 2 dagar. Att ni har haft sex tidigt i ert dejtande tycker jag inte är "oseriöst". Tycker man om varandra, klickar, har trevligt och kemin känns bra så ska man ha sex när man vill och det känns rätt. Dömer någon för det är det ingen att ha. Fundera du....
  • Minna21

Tack för ditt svar ! Ja i början kände jag mig som en Idiot som drack det där glaset whiskey  . Men efter att ha ventilerat med väninnor och familj så säger dom alla ? vem tar med sig så stora mängder och dessutom när du varit tydlig med ditt problem ? 
    jag skulle sagt till honom men valde att vara tyst. 

Sen när jag vaknar och han står där påklädd så känner man sig så förnedrad för vad man eventuellt sagt 

Nu har det gått 4 dagar och jag känner mig stark och kommer aldrig mer att få med på att någon trugar i mig starksprit . Har en svag aning om att han sa något om sanningsserum ( whiskeyn ) innan han drog 
    Jag är bara rädd att jag sa något dumt om han utrustning därnere på fyllan när vi hade sex  . 
    Sexet var inte bra och jag vill inte såra någon  .
    Men det enda han nämde var att jag påpekat om hunden . 

ja ja bara att gå vidare och stå över spriten. 

• Minna21

Vill också nämna att han var väldigt intensi och bokade resor samt planerade in våra dejter efter hans schema .
    Han jobbade som chef och man märkte att han var van att bestämma och jag anpassade mig tyvärr . 
    Vi träffades totalt 6 gånger på 2 veckor  

Om jag bara sagt det om hunden skulle vi kunna prata om det och jag hade kunnat be om ursäkt för ibland kan man säga lite dumt när man är onykter . 
    Han är 191 lång med 90 kg 
    jag 161 med 58 kg så om han tålde mer så är det förståeligt .
    Jag tycker dock det är elakt att komma med stark sprit till någon som säger att hon blir knasig efter det. 

Som att köpa kokain till en som slutat med droger och ställa det framför honom och säga smaka nu den här är godare än andra sorter. 

Jag var så i chock den morgonen och anklagad mig själv men nu med distans så tror jag fan han var missbrukare själv av tabletter , alkohol eller vad det nu kan vara. 

• Anonym (qwerty)
    Minna21 skrev 2023-06-04 17:45:21 följande:

Tack för ditt svar ! Ja i början kände jag mig som en Idiot som drack det där glaset whiskey  . Men efter att ha ventilerat med väninnor och familj så säger dom alla ? vem tar med sig så stora mängder och dessutom när du varit tydlig med ditt problem ? 
    jag skulle sagt till honom men valde att vara tyst. 

Sen när jag vaknar och han står där påklädd så känner man sig så förnedrad för vad man eventuellt sagt 

Nu har det gått 4 dagar och jag känner mig stark och kommer aldrig mer att få med på att någon trugar i mig starksprit . Har en svag aning om att han sa något om sanningsserum ( whiskeyn ) innan han drog 
    Jag är bara rädd att jag sa något dumt om han utrustning därnere på fyllan när vi hade sex  . 
    Sexet var inte bra och jag vill inte såra någon  .
    Men det enda han nämde var att jag påpekat om hunden . 

ja ja bara att gå vidare och stå över spriten. 

Vill bara säga att det är helt ok att stå över sprit och mitt tips är att du hittar en kille som kanske inte dricker heller eller som iaf respekterar att du inte gör det.

Stå på dig
Svar på tråden I chock ????