• Momof4soon

Gravid med bf Mars

Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars

• Svar på tråden Gravid med bf Mars
  • Avokadolisa

Hejsan allihopa,
    är i vecka 7 just nu, beräknad bf 5 mars. Är så otroligt nojig för mf, känns som tiden står stilla. Jag har 2 mf sedan tidigare och en regnbågsbebis på 1 år. Har ni några tips för att stilla oron?

Jag har skrivit noteringar från alla mina graviditeter, dvs symptom och allmänt mående. under min lyckade graviditet hade jag ont i brösten, vilket jag inte har nu. Då sätter ju alla katastroftankar in såklart - suck haha. Däremot är detta, än så länge, första graviditeten utan blödningar - det är ju alltid något. 

hur mår ni andra? Har ni berättat om graviditeten för någon än?

• teodoraaa11

Hej, 

vad roligt med en grupp! Jag plussade i tisdags och är i vecka 5, bf 19 mars. Första barnet😊

Än så länge har jag molande värk, spända bröst (men inte onda) och är trött. Dessutom ligger jag hemma sjuk med en förkylning och migrän så har svårt att urskilja vissa saker. 

Orolig för missfall men det är väl bara att ta en dag i taget. 

• MiniRodini
    Avokadolisa skrev 2023-07-13 08:30:26 följande:

Hejsan allihopa,
    är i vecka 7 just nu, beräknad bf 5 mars. Är så otroligt nojig för mf, känns som tiden står stilla. Jag har 2 mf sedan tidigare och en regnbågsbebis på 1 år. Har ni några tips för att stilla oron?

Jag har skrivit noteringar från alla mina graviditeter, dvs symptom och allmänt mående. under min lyckade graviditet hade jag ont i brösten, vilket jag inte har nu. Då sätter ju alla katastroftankar in såklart - suck haha. Däremot är detta, än så länge, första graviditeten utan blödningar - det är ju alltid något. 

hur mår ni andra? Har ni berättat om graviditeten för någon än?

Grattis till graviditeten och vad kul att du också har en 1-åring Hjärta
    Är också jätteorolig för missfall, men försöker koppla bort det och tänka att jag ändå inte kan påverka det. Det är såklart lättare sagt än gjort.. Men de flesta graviditeter går ju faktiskt bra och resulterar i en bebis! Men har man själv upplevt ett missfall är det nog ännu svårare att slappna av och våga hoppas.. 
    Har inte berättat för någon förutom maken, men är ju så tidigt ännu (BF 17/3). Kommer förmodligen berätta för min bästa vän snart, men sen tror jag vi väntar med att berätta för andra.. Hade ju ett missfall i v 12 och det va både skönt, men även lite jobbigt att flera visste om den graviditeten.. Även om såklart de flesta är superstöttande!

• Sandviken88

Hej tjejer. Jag tror dessvärre jag fick ett missfall i natt! som en liten större mens, ingen smärta och inga klumpar men som sagt, kan inte komma på
    något Annat en att det är ett missfall. Ska ta ett nytt test om några dagar/ en vecka! 

• undersköterska

Tråkigt att höra Sandviken88.. håller tummarna att det inte är så.

Går in i v. 5 idag. Fick vara till barnmorskan igår för ett första samtal, gick igenom ABCD. Nästa tid är 14 augusti. 

• MiniRodini
    Sandviken88 skrev 2023-07-13 11:23:30 följande:

Hej tjejer. Jag tror dessvärre jag fick ett missfall i natt! som en liten större mens, ingen smärta och inga klumpar men som sagt, kan inte komma på
    något Annat en att det är ett missfall. Ska ta ett nytt test om några dagar/ en vecka! 

Men neeeej! 
    Håller tummarna för det bästa och tänker på Er Hjärta
    Styrkekramar!
  • mulin
    MiniRodini skrev 2023-07-13 06:09:21 följande:

Hej tjejer, hur mår ni? Hjärta  Har ni bokat tid för inskrivning ännu? 

Hit har illamåendet hittat sen ca 1 vecka tillbaka.. när tyvärr skit dygnet runt men kräks inte.. sambon får stå för det mesta här nu i fix hemma och sysselsätta 3,5 åringen.
    Jag var på inskrivning förra veckan. ska dit redan på måndag igen då min bm sen går på semester. Så då blir det tid bokad för KUB :)
  • Jemelie

Hej! fint att vi börjar bli ett gäng här inne 🤗 vi verkar ha liknande känslor kring mycket, hur vi mår och oron för missfall. Jag tycker det är lite svårt att greppa dagarna och sommaren nu, så mycket av min energi går åt till tankar och känslor kring graviditeten, jag har lite svårt att koppla bort den och tänka på annat. Och jag har inte ork till så mycket annat heller nu. Samtidigt så blir det en stress i att sommaren och semestern bara rinner ifrån en när man är lite i den här bubblan/dimman eller vad man ska kalla det 🙈 Vi har bokat inskrivning och tidigt ultraljud samma dag, blir om drygt 10 dagar. Så fram tills dess och innan man ser om allt ser ok ut på ultraljudet så är det en oro och jag vill bara dagarna ska gå så jag kommer dit.

Svar på tråden Gravid med bf Mars