• Momof4soon

Gravid med bf Mars

Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars

• Svar på tråden Gravid med bf Mars
  • Startingover
    Mammut1980 skrev 2023-09-12 15:25:09 följande:
    Tog nipt testet även om andra besöket hos läkaren inte gav bättre resultat . Sedan bad jag om moderskap provet oxså . Men det verkar vara att söka nålen i höstacken  . När två läkare gjorde ultraljud och vaginalt och kom fram till samma resultat.   Här slutar min bebis dröm . 
    Mår super dåligt ,kan knte sluta gråta .

Hoppas ni alla andra får njuta av er graviditet och få en söt liten bebis. Ta hand om er .
    Fy vad tråkigt att höra!! Vet inte varför jag fortsätter läsa i denna tråden, eftersom jag valde att avbryta min graviditet förra veckan pga kromosomavvikelser... men jag har hängt kvar här ändå. Jag har ju precis gått igenom det som du har framför dig nu, så skicka gärna ett meddelande om du vill prata ❤️ jag lider så med dig och jag hoppas att ni är det där lilla undantaget och att allt är bra med er bebis! 
  • Minaälsklingar
    Mammut1980 skrev 2023-09-12 15:25:09 följande:
    Tog nipt testet även om andra besöket hos läkaren inte gav bättre resultat . Sedan bad jag om moderskap provet oxså . Men det verkar vara att söka nålen i höstacken  . När två läkare gjorde ultraljud och vaginalt och kom fram till samma resultat.   Här slutar min bebis dröm . 
    Mår super dåligt ,kan knte sluta gråta .

Hoppas ni alla andra får njuta av er graviditet och få en söt liten bebis. Ta hand om er .
    Beklagar, styrkekramar Hjärta
  • Go o gla

Blir ingen liten denna gången. Fick bekräftat MA idag v 12+0. Förmodligen avstannade det i vecka 10? :,(

Lycka till ni andra! <3

• Zlender

Hej, jag ska ta KUB imorgon, är det någon som vet hur långt tid det tar att få svar? Är otålig och vill berätta, men vill vänta på resultat först om allt ser bra ut! /Mvh

Kan vi snälla vara en förebild för e-etikett, tack!
  • Cottis
    Zlender skrev 2023-09-13 17:03:27 följande:

Hej, jag ska ta KUB imorgon, är det någon som vet hur långt tid det tar att få svar? Är otålig och vill berätta, men vill vänta på resultat först om allt ser bra ut! /Mvh

Jag fick svar i slutet på undersökningen. Hade tagit blodprover drygt en vecka innan.
  • Zlender

Ta

Cottis skrev 2023-09-13 18:17:38 följande:
    Jag fick svar i slutet på undersökningen. Hade tagit blodprover drygt en vecka innan.
    Tack!
  • Cottis

Är det någon i gruppen som är sjukskriven? Jag har jobbat den senaste månaden, men vet inte om jag orkar mer. Mår så sjukt illa hela tiden. Hade hoppats att det skulle gå över nu när v. 14 lider mot sitt slut, men jag känner snarare att kroppen verkar börja bli immun mot Xonvea som hållit mig uppe. Kräks mer nu än jag gjorde för ett par veckor sedan. Har mått illa varje sekund sedan v. 4/5.

• Zlender
    Cottis skrev 2023-09-14 07:19:34 följande:

Är det någon i gruppen som är sjukskriven? Jag har jobbat den senaste månaden, men vet inte om jag orkar mer. Mår så sjukt illa hela tiden. Hade hoppats att det skulle gå över nu när v. 14 lider mot sitt slut, men jag känner snarare att kroppen verkar börja bli immun mot Xonvea som hållit mig uppe. Kräks mer nu än jag gjorde för ett par veckor sedan. Har mått illa varje sekund sedan v. 4/5.

Stackare! Mitt illamående släppte i veckan 12, men högt blodtryck och mild havandeskapsförgiftning  ligger i släkten, så jag vet inte hur länge jag kommer att få jobba. Vecka 13 (12+1) idag och jag har inte ens berättat på jobbet än! 
  • Fiffi123

Hej! Jag är gravid i vecka 14 med min första, det är ofta att jag är väldigt öm längst ner i magen och lite ont. är det någon som känt eller känner samma?:)

• Muurrreeee
    Jag var på VUL i v. 7+3 och då fanns hjärtslag och barnmorskan mätte till 7+0. Igår när jag var på vanligt UL v. 9+6 kunde barnmorskan inte se något över huvud taget, hon sa att det nog berodde på att jag har en kraftigt bakåtlutad livmoder. Någon annan som råkat ut för samma? Känns så konstigt att ingenting alls syns när det nästan var v. 11.. Inga blödningar eller nånting har jag heller..
Svar på tråden Gravid med bf Mars