• Lejon87

Sekundär barnlöshet. Hjälp!

2017 fick jag akutopereras och ta bort min vänstra äggledare. 24 maj fick jag ett plus och var överlycklig, 13 juni började jag blöda Gråter. Tog kontakt med kvinnosjukvården och fick komma in dagen efter. Där konstaterade man att det inte fanns någon graviditet i livmodern. Fick lämna blodprov för att mäta hcg och skulle även lämna 2 dagar efter. Mitt Hcg fortsatte att öka och jag blev även undersökt den lördagen eftersom jag var orolig för min högra äggledare. Läkaren kunde inte se något och gav mig lugnande besked och meddelade att om mitt hcg även ökade på måndagen skulle de sätta in cellgift. Träffade en ny gynläkare 2 dagar efter, han sa att han såg ett utomkved på vänster sida och cellgift sattes in och jag kände mig lugn och tänkte jag kommer kunna få fler barn. I måndags den här veckan hade hcg sjunkit lite, men den här läkaren kunde inte se det läkaren hade sett men allt såg bra ut på höger sida. I torsdags natt vaknade jag av smärtor och åkte in akut. Där kunde en ny läkare konstatera en graviditet i höger äggledare och blod i buken. Min värld rasade och jag är så oerhört ledsen. Kördes direkt till operation och nu har jag inga äggledare kvar. Jag kommer inte kunna få egna barn på egen hand. Jag och sambon har ett gemensamt barn, så vi kommer väl antagligen få bekosta detta själva. I 3 veckor har jag kört över 40 mil i veckan, och jag är så besviken. 

Men nu behöver jag er hjälp eftersom längtan efter ett till barn är stort. Jag är 35 år. Vilken IVF klinik ska jag vända mig till? Ska jag kanske vända mig till en kurator och prata om det här traumat? 

• Svar på tråden Sekundär barnlöshet. Hjälp!
  • EpicF
    Anonym (Mia) skrev 2023-07-01 14:03:01 följande:
    Äh, du vet inget, och jag vet inte varför du låtsas som att du vet, väldigt märkligt att hålla på så. Jag har inte bett dig outa personlig info, utan var detta sker och vad anledningen kan vara. Jag har inte bett dig ange namn, personnummer och journalkopior. Du framställer det som att det är relativt vanligt och att du vet många som fått det. Då borde det inte vara svårt att hitta allmän info. Men jag förstår nu att du faktiskt inte vet något alls, för då hade du kunnat ge tydligare svar. Du behöver inte svara mer på mina inlägg, du har ändå noll att tillföra.
    Jag vet folk som har fått det, trots barn sedan tidigare. Jag vet däremot inte om ts får det. Men det har heller aldrig påstått att jag vet. 

Allmänn info? Finns ingen allmän info om saker som bedöms individuellt. Allvarligt, varför svarar du ens i tråden? 
  • Anonym (Mia)

Har dessutom sett dig i en diverse andra trådar använda exakt det uttrycket när någon ber dig backa upp dina påståenden och du blir trängd. Det är inget jag tänker outa för dig då det är privat och känslig information. Förstår du inte det? 

Smidigt. Bara så länge du medveten om att alla genomskådar det. 

• EpicF
    Anonym (Mia) skrev 2023-07-01 14:09:05 följande:

Har dessutom sett dig i en diverse andra trådar använda exakt det uttrycket när någon ber dig backa upp dina påståenden och du blir trängd. Det är inget jag tänker outa för dig då det är privat och känslig information. Förstår du inte det? 

Smidigt. Bara så länge du medveten om att alla genomskådar det. 

Jag har aldrig sagt så tidigare så det inte har varit behov. Men till dig är det behov då du vill ha information om varför andra blir beviljade. Information som är strikt privat. 
  • Anonym (Mia)

Allmän info om situationer när det skulle kunna vara aktuellt! Allmän info om att det kan finnas undantag! Allmän info kring att individuella bedömningar kan göras i vissa fall! Det finns ingen som helst sådan info som jag kan hitta. Därför frågar jag. Förstår du på riktigt inte eller spelar du bara? 

• Anonym (Mia)

Jag har aldrig bett dig om info om dina bekanta! Det är du som gömmer dig bakom det för att maskera din okunskap! 

• EpicF
    Anonym (Mia) skrev 2023-07-01 14:15:06 följande:

Jag har aldrig bett dig om info om dina bekanta! Det är du som gömmer dig bakom det för att maskera din okunskap! 

Det är precis det du har gjort när du efterfrågar bla landsting. Varför kan inte du förstå att det är väldigt individuellt vilka som får bekostnad IVF? 

Är du bitter för att du själv inte fått det? 
  • Anonym (Mia)
    EpicF skrev 2023-07-01 14:28:55 följande:
    Det är precis det du har gjort när du efterfrågar bla landsting. Varför kan inte du förstå att det är väldigt individuellt vilka som får bekostnad IVF? 

Är du bitter för att du själv inte fått det? 

Att nämna ett landsting är en personlig uppgift? Ser du vad du själv skriver? 

Ja, otroligt bitter, därför vill jag ha mer info. Men jag inser ju nu att du far med osanning, så du behöver inte tillägga nåt mer. 

• Anonym (Mia)

Om det nu existerade, vilket jag inte längre tror på, så skulle det självklart göras individuella bedömningar. Men det är liksom inte så att en läkare kan göra denna bedömning helt godtyckligt, utan i så fall finns det vissa grundförutsättningar. Och detta borde det någonstans kunna finnas en gnutta info om, eller i alla fall att ens möjligheten till individuell bedömning finns. Men den infon tycks inte finnas. Det är bara du som vet. Mycket trovärdigt. 

• EpicF
    Anonym (Mia) skrev 2023-07-01 14:33:48 följande:

Att nämna ett landsting är en personlig uppgift? Ser du vad du själv skriver? 

Ja, otroligt bitter, därför vill jag ha mer info. Men jag inser ju nu att du far med osanning, så du behöver inte tillägga nåt mer. 

Ja, det kan vara en orivat uppgift vilket landsting man tillhör. Sedan hjälper inte det dig ett skit eftersom allt bedöms individuellt. 

Nej, det inte osanning. Jag flera både bekanta och nära som fått bekostnad ivf av olika anledningar (bla samma anledning som ts) och olika landsting. Några av dem med barn sedan innan. 

Beklagar att du inte fick bekostnad ivf. Men förmodligen hade du inte dem kritieriena som behövdes. 
  • Anonym (Mia)
    EpicF skrev 2023-07-01 14:39:41 följande:
    Ja, det kan vara en orivat uppgift vilket landsting man tillhör. Sedan hjälper inte det dig ett skit eftersom allt bedöms individuellt. 

Nej, det inte osanning. Jag flera både bekanta och nära som fått bekostnad ivf av olika anledningar (bla samma anledning som ts) och olika landsting. Några av dem med barn sedan innan. 

Beklagar att du inte fick bekostnad ivf. Men förmodligen hade du inte dem kritieriena som behövdes. 
    Troligtvis för att det inte existerar några kriterier. 
Svar på tråden Sekundär barnlöshet. Hjälp!