• Anonym (Förvirrad)

Dubbla budskap under separation

Jag och min man träffades unga. Jag var 16 och han 18.

Idag är vid 35 och 33 år.

Två barn i skolåldern.

Vi har haft det bra tycker jag. Sexlivet perfekt under alla dessa år och är fortfarande. Dock väldigt olika.

Men ofta har vi sagt att vi komplettera varandra.

Helt plötsligt en dag vill han skiljas.

Vi är för olja och växt i från varandra! 

Vi lovade att vi skulle visa respekt och vänta med att träffa någon nu tills jag flyttar efter sommaren.

Nu visar det sig att hans kollega också ska skiljas, och de har haft en del kontakt de senaste veckorna sedan han ville skiljas. 

Han sa att de bara är vänner.

Tills i helgen? han var borta hela helgen och visade sig att han varit hos henne. Dock inget sexuellt enligt honom. Men de vill fortsätta ses.

Jag blev förkrossad i gen, och sa att jag försöker hitta ett boende under tiden jag kan flytta in. 

Han kramar om mig och säger att han har sagt till henne att de inte ska ses mer nu förrän jag har flyttat.

Och att han är helt ok med det.

Nu vill han att vi ska sova k hop och ha sex. Går och kramar mig och jag blir bara så förvirrad!!

Vad vill han ????

De ska fortsätta ses, samtidigt säger han att vi har ju fortfarande betänketid och är vi inte säkra så kan man vänta lite till. 

Dumt nog vill jag bara vara han nära och har varit med honom för att hoppas att han ska ändra sig och komma tillbaka till mig. 

Hur ska man stå ut dessa veckor ? :(

• Svar på tråden Dubbla budskap under separation
  • Anonym (Perka)

Sätt hårt mot hårt.
    Säg att han inte är den person du trodde och visa att du inte vill ha honom.
    Han vill äta kakan och ha den kvar, nu behöver han förstå att det liv han haft hittills faktiskt försvinner när han beter sig så här.

• Anonym (Förvirrad)

Om han nu förmodan skulle ångra sig, hade ni då tagit tillbaka honom efter allt detta ? 

• Anonym (öö)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-04 07:52:56 följande:

Han sa också att han vet ju inte nu hur de kommer bli.
    hon kanske inte orkar vänta på honom de veckorna som är kvar, och han själv är vilsen. 

Så han vet ingenting om hur det kommer bli sen.
    som vanligt .. viker sig mina ben och jag bara köper det!

Hur står man i mot ? :( 

Och vad menade han med det? Att du då ska finnas kvar om det inte blir något med den andra?
    Nej du är väl värd mer än detta! 
  • Anonym (öö)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-04 08:01:13 följande:

Om han nu förmodan skulle ångra sig, hade ni då tagit tillbaka honom efter allt detta ? 

Jag tror faktiskt inte det. Tilliten är förstörd. Även om det inte blir något med just henne så skulle jag inte vara säker på att han inte ff hade känslor för henne, eller om han framöver plötsligt gör om samma beteende med någon annan. 

Men du kan ju alltid föreslå parterapi. 
  • frumamma
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-04 08:01:13 följande:

Nej, det hade jag inte. Det visar ju bara att det ni har - är han redo att kasta bort, bara han hittar något bättre. Du är reserven, backup ifall det nya skiter sig. Du är plan B - om ens det. Låter krasst men så har det blivit. Du är inte längre hans livs kärlek. Så varför nöja dig med att vara reserven? Gör klart för honom att du inte längre är en möjlighet för honom. Du ska få leva ditt liv nu. Inte ert liv - som bara är en fejkfasad numer. 
  • Anonym (öö)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-04 07:49:48 följande:

i går skickade hon en bild på hennes barn såg jag. Spelar väl ingen roll egentligen, men de håller ju kontakten. 

Det visar att hon gärna vill ha honom i sitt liv. Kanske tänker honom som bonuspappa till de där barnen på fotot. 
  • Lynx123

Om din dotter eller son kom till dig och berättade allt det här om sin partner....vad hade du givit för råd till dem?
    Kram

• Anonym (Jag)

Jag tror att han lämnat dig för henne, de har antagligen haft en romans. Hon har ställt krav på att lämna din fru annars blir det inget. han har säkert svårt att lämna efter så många år men vill inte försumma det han har med henne. jag har sett detta innan, det är rätt vanligt. hade han inte träffat henne hade han inte tagit ut skilsmässa med dig 

• Anonym (Förvirrad)

Tack för alla svar!{#emotions_dlg.flower}

Jag ska inte ligga med honom mer. Måste bryta allt det där.
    Ska försöka satsa på mig och barnen nu. 
    Med en inställningen att hon kan ta han, jag vill inte ha han.

Hade ni forsatt bo kvar tillsammans under dessa 2 månader eller hade ni försökt bo någon annanstans under tiden?

jag föreslog faktiskt i går att han kan väl flytta hem till henne tills vi flyttat. Men det ville han inte.. för det är ju inte så seriöst än.. och kanske inte blir. 

Men ni har rätt jag är inte hans nummer 1.

Där ute kanske det finns någon som faktiskt vill vara med bara mig. :) 

Går ju hemma och gråter och han ser att jag är ledsen. Ska försöka att inte ge honom det, och göra det i min ensamhet. Låtsas vara stark! Jag ska bli stark! 

• frumamma
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-04 08:54:40 följande:

Tack för alla svar!{#emotions_dlg.flower}

Jag ska inte ligga med honom mer. Måste bryta allt det där.
    Ska försöka satsa på mig och barnen nu. 
    Med en inställningen att hon kan ta han, jag vill inte ha han.

Hade ni forsatt bo kvar tillsammans under dessa 2 månader eller hade ni försökt bo någon annanstans under tiden?

jag föreslog faktiskt i går att han kan väl flytta hem till henne tills vi flyttat. Men det ville han inte.. för det är ju inte så seriöst än.. och kanske inte blir. 

Men ni har rätt jag är inte hans nummer 1.

Där ute kanske det finns någon som faktiskt vill vara med bara mig. :) 

Går ju hemma och gråter och han ser att jag är ledsen. Ska försöka att inte ge honom det, och göra det i min ensamhet. Låtsas vara stark! Jag ska bli stark! 

Låt honom ta barnen en del, du åker iväg - bor på hotell, hos vänner, ut på stan.. Går på bio osv.. Ta tid för dig själv, borta från honom. Om du nu måste bo på samma ställe som han. Men... gör också ingenting för han. Dvs han får tvätta sina kläder själv, laga sin mat själv osv. Du gör vad du och barnen behöver. 
Svar på tråden Dubbla budskap under separation