• Anonym (Förvirrad)

Dubbla budskap under separation

Jag och min man träffades unga. Jag var 16 och han 18.

Idag är vid 35 och 33 år.

Två barn i skolåldern.

Vi har haft det bra tycker jag. Sexlivet perfekt under alla dessa år och är fortfarande. Dock väldigt olika.

Men ofta har vi sagt att vi komplettera varandra.

Helt plötsligt en dag vill han skiljas.

Vi är för olja och växt i från varandra! 

Vi lovade att vi skulle visa respekt och vänta med att träffa någon nu tills jag flyttar efter sommaren.

Nu visar det sig att hans kollega också ska skiljas, och de har haft en del kontakt de senaste veckorna sedan han ville skiljas. 

Han sa att de bara är vänner.

Tills i helgen? han var borta hela helgen och visade sig att han varit hos henne. Dock inget sexuellt enligt honom. Men de vill fortsätta ses.

Jag blev förkrossad i gen, och sa att jag försöker hitta ett boende under tiden jag kan flytta in. 

Han kramar om mig och säger att han har sagt till henne att de inte ska ses mer nu förrän jag har flyttat.

Och att han är helt ok med det.

Nu vill han att vi ska sova k hop och ha sex. Går och kramar mig och jag blir bara så förvirrad!!

Vad vill han ????

De ska fortsätta ses, samtidigt säger han att vi har ju fortfarande betänketid och är vi inte säkra så kan man vänta lite till. 

Dumt nog vill jag bara vara han nära och har varit med honom för att hoppas att han ska ändra sig och komma tillbaka till mig. 

Hur ska man stå ut dessa veckor ? :(

• Svar på tråden Dubbla budskap under separation
  • Anonym (Förvirrad)

Känns så hemskt att de kanske kommer sitta där som en stor lycklig familj. Hon har också två barn i samma åldrar.
    Och jag sitter ensam? 

• Anonym (Förvirrad)

Min mamma erbjöd sig bo i hennes lägenhet under dessa veckor.. men vet inte vad som blir bäst. 

• Anonym (Hmmm ....)

Jag tycker HAN ska flytta ut dessa 2 månader.  Även om han inte flyttar till henne så har kanske föräldrar, släkt eller vänner han kan bo hos?
    För jag tolkar det som att du har nytt boende om 2 månader?

Att ta honom tillbaka när hans nya ledsnat skulle jag verkligen inte göra om jag var du!

• Anonym (Process)

Oavsett VAR du bor eller HUR du gör handlar det ju om att landa i något tillräckligt okej.

Sluta genast upp att "ta ansvar" för hans känslor och gå in i ert "gamla" förhållande. Man kan inte dejta någon annan parallellt med att behålla familjen och det kommer inte omedelbart fixa sig för någon av er, oavsett hur ni gör. 

Jag tänker att det är en process, och faktiskt en smaksak om du vill flytta tidigare, eller om du är kvar och packar och förbereder dig inför den stora flytten. Det behöver ju inte vara antingen eller. Nu kan ju sova några dar i veckan hos din mor om du känner för det. 

Det är ju dig själv du ska tänka på. Att just vara "hemma" och hinna packa kan vara viktigt.

• Bis mis

Hopp är det sämsta som finns i vissa lägen. Jag hade sett till att bränna alla broar till något mer med honom, var tydlig med att det är slut på allt mellan er förutom det som rör skilsmässan och barnen. Du verkar klar över att du är värd bättre, du ska vara nr 1 annars är det mkt mkt bättre att vara singel.

Bästa sättet att komma vidare verkar helt klart vara att undvika ex så mkt det går. Hans vilja att skiljas - han ska flytta. Är det inte praktiskt möjligt så kan ju du bo på annat håll om du kan för att skydda dig själv.

Det är en svår tid att gå igenom. Jag hade inte velat bo på samma plats, det var tufft nog att vara i liknande situation som du när mitt ex hade lämnat huset. Men man klarar det, var rak i ryggen och följ din inre övertygelse.

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-04 08:01:13 följande:

Om han nu förmodan skulle ångra sig, hade ni då tagit tillbaka honom efter allt detta ? 

ALDRIG!! Och strunta i att vara "stark" inför honom, han kan gott ha dåligt samvete för hur han behandlar dig!
  • Anonym (Perka)

Flytta till din mamma och låt barnen bo kvar hos honom.
    Varför skulle du ha barnen själv liksom?

• Anonym (Förvirrad)

Tack för alla era svar! {#emotions_dlg.flower}

• nonameleft
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-04 07:52:56 följande:

Han sa också att han vet ju inte nu hur de kommer bli.
    hon kanske inte orkar vänta på honom de veckorna som är kvar, och han själv är vilsen. 

Så han vet ingenting om hur det kommer bli sen.
    som vanligt .. viker sig mina ben och jag bara köper det!

Hur står man i mot ? :( 

Inte bara beter han sig respektlöst mot dig genom att ljuga och att ge dig falska förhoppningar, han sätter även pa sig offerkoftan!!! 

Jag fattar att det är otroligt svart för dig just nu. Du vill fortfarande ha honom sa när han velar sa finns hoppet fortfarande kvar men du maste försöka vara stark för din egen skull, och för barnens. Det är inte synd om honom! Helt ärligt sa borde han flytta ut tills dess att du har hittat boende sa du slipper se hans konversationer med den han eventuellt lämnar dig för.

Var snäll mot dig själv
  • Anonym (Förvirrad)

Kommer nog åka till min mamma den tiden är som kvar..
    Han vägrar flytta på sig. Kramar om mig och säger att han träffar inte henne mer nu. Men de chattar ju fortfarande hela tiden. Han menar på att fortfarande bryr sig om mig och tycker om mig jättemycket, att han alltid kommer finnas där för mig? 

Svar på tråden Dubbla budskap under separation