Tips på lågkaloridrycker (varma)???
Ok, så jag har tillslut bestämt mig för att få ändan ur, och ta tag i det här med vikten. En av mina största laster är varm choklad, som jag lätt dricker 1 till 2 liter av om dan... Alltså behöver jag hitta ett bra alternativ till detta som innehåller så lite kalorier som möjligt.
Jag skulle alltså bli jätteglad för alla tips jag kan få på goda varma drycker med få kalorier som man kan dricka i stället - och som helst liknar vanlig varm choklad så mkt som möjligt. För många herrans år sen fanns det ett lågkalorichokladpulver som man blandade m varmt vatten som bara var 60 kcal för en rejäl mugg, men jag kommer inte ihåg vad det hette... Jag har försökt googla, men är svindålig på det, och har inte lyckats hitta nåt.
Tack!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-07-20 02:24
Uppdatering:
Jag fick tips i tråden av "I" om osötad nyponsoppa - idag var jag och införskaffade det, och yes yes yes!! Det är riktigt gott, och funkar riktigt bra som alternativ till chokladen!! Såååå glad över detta!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-07-29 02:31
Ytterligare uppdatering: För en dryg vecka sen fick jag ytterligare ett kanontips av "Miami" om att använda Oatley i te - vilket visade sig vara helt revolutionerande (se även #89)!!! Så nu varvar jag sockerfri nyponsoppa med chokladte med Oatley deluxe, vilket funkar så himla bra så det är inte klokt! Nu återstår bara att se om det ger nåt resultat på vikten; det finns goda tecken på att det ger resultat, men det har ju samtidigt inte gått mer än drygt en vecka än, och vikten fluktuerar ju en del från en dag till en annan, så jag vågar inte riktigt dra några slutsatser än, men jag återkommer längre fram med uppdatering ???? (Och skulle jag glömma det, och nån faktiskt vill veta hur det går, så posta i tråden!)