• klyban

Rätt att skippa möhippa?

Det jag misstänker har skett här, det är att de har planerat en händelserik möhippa med aktiviteter som kostar en hel del pengar(misstänker jag i alla fall med tanke på hur det gick.)
    Sen när de sitter där och inser detta blir väldigt dyrt, så får en snilleblixten att bjuda in mer folk, men att dessa inte får eller kan komma på aktiviteterna(Men ändå betala fullt?)
    Och kanske då stå för delar av aktiviteterna, för ursäkten kommer ju då vara, detta  är ju för den blivande frun.

Skönt TS fanns sig när "räkningen" kom.
    Och svårt att inte gjort rätt här och med vad TS gjort, det enda som skulle ändra nått är ju om att avboka detta på mycket kort varsel och då redan åtagit sig vara med och betala aktiviteter.
    I det läget kan man nog krävt att aktiviteter fick man chippa in till.

Och varför denna person blir sur, jo, det är nog för den gjort bort sig och inser detta kommer kosta pengar pga dålig planering.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Fyrklövern) skrev 2023-07-11 16:23:40 följande:

Skönt att se att det inte bara är jag som tycker att detta var ett oacceptabelt beteende.

Självklart övervägde jag om jag skulle gå i alla fall, bara för brudens skull. Eller swisha ett bidrag oavsett vilket. Men jag kom fram till att jag inte skulle stå ut med att umgås med dessa brudar från typ 9 till in på natten. Jag blev helt utmattad bara av att se konversationerna i chattgruppen, innan jag blockerades från den. Inte heller ville jag gå med på att låta mig utnyttjas som fyllechaufför snarare än vara deltagare på festen. Jag har heller inte lust att betala för de andras sprit eller vad det nu blir för något - speciellt inte efter hur jag blev bemött. Jag är skeptisk till att en eventuell swishning verkligen skulle gå direkt till bruden, utan det lät ju som att det var medfinansiering till saker de köpt utan att ha råd med och utan att alla deltagare liksom samtyckt till det.

Att avvara 300-500 kronor är inget problem, men då lägger jag hellre det på en egen present eller uppvaktning till bruden.

Risken finns såklart att de snackar skit om mig, men då förstör de ju bara stämningen på möhippan. Skulle bruden ta upp detta med mig kommer jag att säga precis som det är och hoppas att hon förstår. Det känns inte osannolikt att vi är fler som drabbades av detta.

Återkom sen när det var för aktiviteter, så om man kanske kan ana att de var överentusiastiska och insåg konstnad skenade.

Jag misstänker de suttit där och sen insett oops, detta blir lite dyrt och sen dra med några på sidan om som ska vara med och betala för nått de inte ens får vara med på.

Du kan räkna med att nått kommer sägas om dig, men inget att bry sig om.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Rätt att skippa möhippa?