• Anonym (Inget hotell)

Hur liten yta ska vi bo på för att neka släkt att sova över..

Ja som rubriken lyder. Vi bor i dag i ett litet charmigt torp, 70 kvm. Fördelat på två våningar.
    Så ca 30 kvm uppe och nere.
    Vi består av 2 vuxna å 1 småbarn under 5 år.
    Nu är det så att varje sommar vill folk komma förbi och sova över flera nätter.mi Min man har fått nog. Det funkade kanske när vi var 2 men nu har vi ingen plats en säng i vardagsrummet tar upp halva rummet. Det blir trångt och man går varann på nerverna.
    Men folk verkar helt oförstående och ifrågasättee, på köpet kan jag tillägga att min man på psykisk dåligt, högt blodtryck dålig sömn och utbränd. Men istället för att ta in på camping hotell å umgås dagtid blir de förbannade... så trött.
    Är der en sjäkvklarhet att ta emot folk, när en mår dåligt plus bor på liten yta?

• Svar på tråden Hur liten yta ska vi bo på för att neka släkt att sova över..
  • Anonym (W)
    Anonym (K) skrev 2023-07-10 20:45:27 följande:
    Sluta hänga ut honom som om han är boven i det hela! Du borde skämmas att prata illa om din man på det där sättet! Säg bara att ni inte har plats, men att de är välkomna att ta med sig husvagn eller tält, om det finns plats på tomten.
    Sluta hänga ut honom som om han är boven i det hela! Du borde skämmas att prata illa om din man på det där sättet! Säg bara att ni inte har plats, men att de är välkomna att ta med sig husvagn eller tält, om det finns plats på tomten.

TS hänger inte ut honom, han har ju själv berättar att han inte inte mår bra. Varför ska man dölja det, de flesta vettiga människor förstår. Sedans hjälper det inte att de sover i husvagn, är man utmattad så är man inte i form för att vara social. 
  • Anonym (klötfx)

Vad är det för människor som blir sura och arga? Är det familj?

• Anonym (K)
    Anonym (Inget hotell) skrev 2023-07-10 20:48:22 följande:

Men som ni säger ytan är bara en liten del, det är orken som är största orsaken. Att umgås dygnet rumt och ha enegi och ork då blir boytan ett irritarionsmoment i mängden för att det är trångt.

Ja men och? Det ska du så klart inte diskutera med era släktingar och bekanta. Säg bara att det inte går, det finns tyvärr ingen plats. Det ska räcka så.
  • Anonym (K)
    Anonym (Inget hotell) skrev 2023-07-10 20:50:51 följande:

Jag hänger inte ut honom, han själv säger detta till sina släktningar och ber mig säga samma sak.
    Att jag skrev här är bara av frustation  att folk verkar inte förstå utan tror att de bara kan komma och sova över.

Gör inte det! Ni öppnar upp för diskussion och förhandlingar - det här är ingen förhandling, ett nej är ett nej.
  • Anonym (K)
    Anonym (W) skrev 2023-07-10 20:55:01 följande:

TS hänger inte ut honom, han har ju själv berättar att han inte inte mår bra. Varför ska man dölja det, de flesta vettiga människor förstår. Sedans hjälper det inte att de sover i husvagn, är man utmattad så är man inte i form för att vara social. 
    Är man så slut på energi får man säga att man inte kan ta emot besök öht var de än bor men så verkar det inte vara enligt ts eftersom de undrar varför gästerna inte kan bo på hotell t ex.
  • Anonym (C)

Nej, det är ingen självklarhet. En fråga. Det är inte så att ni reser till släktingarna och sover hos dem under året?

• Anonym (Inget hotell)

Kan även tillägga att min man har inget problem att säg nej, det är en del i hans process med utbrändheten också, jag stöttar honom men det jag inte förstår är släktingarna reaktioner på det, att de inte accepterar ett nej. Träffas gör vi gärna men orken finns inte dygnet runt och boytan gör art det är svårt att få vara ifred.

• Anonym (Mod!)
    Anonym (Inget hotell) skrev 2023-07-10 21:06:33 följande:

Kan även tillägga att min man har inget problem att säg nej, det är en del i hans process med utbrändheten också, jag stöttar honom men det jag inte förstår är släktingarna reaktioner på det, att de inte accepterar ett nej. Träffas gör vi gärna men orken finns inte dygnet runt och boytan gör art det är svårt att få vara ifred.

Deras problem.   Lägg inte energi på andra människors konstigheter. Det sista idioten är inte född. 
  • Anonym (Polly)
    Anonym (K) skrev 2023-07-10 21:00:37 följande:
    Är man så slut på energi får man säga att man inte kan ta emot besök öht var de än bor men så verkar det inte vara enligt ts eftersom de undrar varför gästerna inte kan bo på hotell t ex.
    Varför? Är det du som bestämmer vad TS man orkar? 
  • Anonym (Inget hotell)

Nej det orkar inte min man just nu och det förtår de inte heller. Han behöver bara återhämtning och vi bor inte hemma hos folk.
    Vi har inte ens bjudit hit släktingar, utan de bjuder in sig själva och ska ha semester och bo hos oss.

Anonym (C) skrev 2023-07-10 21:05:40 följande:

Nej, det är ingen självklarhet. En fråga. Det är inte så att ni reser till släktingarna och sover hos dem under året?

Svar på tråden Hur liten yta ska vi bo på för att neka släkt att sova över..