Freddie K skrev 2023-07-14 13:45:25 följande:
Jo, det är väldigt svårt med relationer och att hitta en partner, men jag vet inte om det beror på att jag är för ärlig. I många fall är det för att jag är för intensiv. När jag väl tycker om någon(och det gör jag inte ofta) Då tycker jag om den personen helhjärtat.
Vill du dela med dig av nåt exempel på hur du gör när du är för intensiv?
När jag var ung så tolkade jag allting väldigt bokstavligt och utgick från att alla andra menade exakt vad de sa. Om en kille sa att vi skulle gå ut och äta på lördagen och att jag skulle ringa på lördag eftermiddag när jag var klar på jobbet så gjorde jag också det. Jag uppfattade det som att vi hade bestämt att vi skulle ses på lördagskvällen. Jag hade sagt att jag slutade 16.15 och att det tog en timme för mig att åka in till stan. Jag visste inte om han menade att vi skulle ses direkt efter att jag slutat, alltså ca 17-17.30 eller om det lika gärna kunde vara 19-20 på kvällen. Jag hade förstått att det inte var coolt att vilja bestämma exakt tid dagen innan som man gjorde innan mobilerna kom, utan att man skulle "vara lite avslappnad och skön och ta dagen som den kom". Och jag fick ändå aldrig svar när jag frågade vilken tid. Snarare brukade personen då låta stressad och inte vilja ses alls. Det gällde alltså att jag som jobbade nästan varje helg, och som varit uppe sen 5 på morgonen och jobbat 7-16 och skulle upp 5 nästa morgon, skulle vara beredd och sitta och vänta eller till och med stå och vänta nånstans i stan, på att den andre (kompis, dejt eller pojkvän) som var ledig hela helgerna skulle känna efter när den hade lust att åka till stan.
( Vanligtvscebario i mitt liv: Att personen själv bett mig vara vud en viss plats klockan 19 och att klockan var 19.30 s0 jag hade väntatven halvtimme spelade ingen roll. Personen kanske låg och sov hemma och ringde vid 21 och sa att hen nyss vsknat och behövde ta en dusch så jag kunde väl vänta två, trectimmar till? När personen dök upp 23.30 behövde jag ganska snabbt åka hem eftersom jag varit uppe sen fem och skulle upp 5 nästa morgon. Personen blev då arg på mig för att träffen blev kort och tyckte att det var taskigt av mig att åka hem så tidigt?! Jag kom hem vid 02 så det var tre timmar kvar tills jag skulle upp - var jag en lat och dålig kompis? Eller hade hen som var ledig hela helgerna, eller kanske inte jobbade alls som flera av mina vänner, nån gång kunnat anpassa sig lite? När är det rimligt att ställa krav? Om jag sa nåt brukade det innebära att jag förlorade kompisen. Å andra sidan var jag så trött så jag blev nästan bara glad när det hände).
Åter till lördagsdejten: Så för säkerhets skull fixade jag sånt som naglar och rakning och en massa annat utseendefix kvällen innan (trots att jag jobbat till 22 och kom hem 23 jag ville planera noga så att ingen skulle behöva vänta på mig - man måste ju respektera andras tid) och strök snygga kläder och packade ner och gick upp extra tidigt för att hinna tvätta håret före jobbet. Så att jag skulle vara klar och redo ifall han ville ses direkt efter att jag slutat. När jag slutat jobba ringde jag killen. Han hade ju sagt att jag skulle det. Men han lät förvånad över att jag ringde och han hade mycket att göra så han hann inte ses. Jag försökte låta glad och lättsam och sa "jag förstår, jag har också mycket att göra så inga problem alls, vi hörs". Egentligen kände jag mig mest lättad när träffen inte blev av för då kunde jag åka hem och sova. Jag var så fruktansvärt trött av att alltid vara beredd och samtidigt jobba en massa helger och kvällar.
Efter ett tag lärde jag mig att om en kille vill träffa en så vill han bestämma tid och plats. Att han säger "vi kan höras på lördag" betyder att han inte vill träffa en nånsin, möjligen ha kvar en i telefonboken för fyllesex om inget bättre finns att tillgå. Allt sånt där kunde jag lära mig på nätet och i böcker. Det tog några år men sen satt det.