• Gurksoppa

Är incel något man förtjänar att vara?

Är detta forskning menar du? Då är vi nog olika bildade. Så om vi raderar apparna, hur löser du mattematiken med att det råder könsobalans? Ska kvinnor tvingas ha två män? Eller vilka män ska sållas bort? ge gärna en mer relevant studie än insändare tack
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-01-21 15:11:41 följande:
    Undervisa mig gärna mer om grundlagen och dess syn på dejtingappar.
    fri vilja? Hört talas om det? så det är fri vilja av dig att välja app eller inte. Ge dig inte in i leken om du inte tål den. Det är fri vilja att svepa ja eller nej, lagligt samtycke, hört talas om det med? så vilka lagändringar ska genomföras för att begränsa fri vilja? Vilka lagändringar behövs för att staten ska kunna ändra nej till ja tror du? var är din forskning? ett tips i välmening, utbilda dig
  • Gurksoppa
    Anonym (....) skrev 2024-01-21 18:54:04 följande:
    Och det skulle inre betyda något för man kan inte garanterat få något sexuellt av någon annan. 
    Varför är du så desperat efter sex om du inte ens är garanterad orgasm? Är inte det slöseri på tid?
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-01-22 17:00:53 följande:
    Könsobalansen kan lösas genom återvändande av migranter. 
    Varför är det migranter som ska skickas iväg? Varför inte outbildade män med urusel kvinnosyn? exempelvis misogyna incels?
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-01-22 17:05:31 följande:
    Ja, du måste vara väldigt utbildad som tror att "fri vilja" står med i grundlagen eller du kanske tänkte på den amerikanska konstitutionen. Om man är utbildad borde man känna till att den svenska grundlagen inte är uppbyggd på det sättet runt personlig frihet. Du är inne på ett område som du saknar kunskaper om.
    Utbilda mig gärna var det står att en lågutbildad misogyn incel har rätt att få matchningar på tinder. Jag väntar med nöje
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-01-22 17:06:23 följande:
    Bara om det leder till maximal rättvisa mellan könen.
    rättvisa i exakt antal svep? Exakt antal knull? Antal minuter knull? det finns ingen rättvisa i relationer (inte heller orättvisa). Desto förr du inser det desto bättre för din egen skull. Relationer är en konsekvens av hur man attraherar sin omgivning, du kan inte köpa eller kvotera vänner eller kvinnor. Relationer baseras på fri vilja och samtycke. 
  • Gurksoppa
    Anonym (....) skrev 2024-01-22 21:31:35 följande:

Det är tydligt vinklat till kvinnors fördel. 
    www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/vald-och-overgrepp/omsesidighet/

Alla har rätt att själva känna efter om de vill ha sex och om det känns bra när man har sex med andra. Man ska lita på sin känsla och respektera den. Om det inte känns bra kan man backa, vänta eller ändra sig. Kanske vill man senare eller en annan gång, men inte nu. Man är aldrig skyldig att ha sex eller att ställa upp på någonting sexuellt.

Men just vid kvinnliga orgasmglappet ska mannen inte göra som han vill utan det ska vara rättvist och mannen är egoistisk av sig. 
    Att man ska göra som man vill, men det gäller tydligt inte vid kvinnliga orgasmglappet. 
    Att man annars enbart ska göra vad man vill trots att det handlar om minst 2 personer. Inte att man ska anpassa sig till den andra. 

Är du på verkligt? om en man bara vill knulla och fokusera på sin egen orgasm finns fleshlights och fröken höger. Det är inte en rättighet att kräva en kvinna för att få orgasm. vilken kvinna tror du vill bli använd som ett knullhål av en egoistisk mansgris? Vill du knulla utan orgasm? Nej just det. kräv inte det av kvinnor då. tragiskt att vissa troll får sprida sån här skit.
  • Gurksoppa
    Anonym (....) skrev 2024-01-22 21:40:04 följande:
    Det är ingen rättighet för kvinnor att få en orgasm. 

Min poäng är att ni respekterar inte mannens nej. 
    Du glömmer den lilla detaljen att män har inte heller någon rättighet att kräva orgasm. går båda vägar förstår du :)
  • Gurksoppa
    Anonym (....) skrev 2024-01-22 21:42:30 följande:
    Så olika män får klaga på att du måste göra något sexuellt åt dom?

Min poäng är att du inte heller accepterar sex som missgynnar dig. 
    Varför skulle jag ha sex som missgynnar mig? Varför skulle du? Varför skulle någon? Sex har man lagligt med samtycke, då gynnas båda. Avancerad matte?
  • Gurksoppa
    Anonym (....) skrev 2024-01-22 21:44:05 följande:
    Och du vill ha sex? , så kräv inte att av mig att jag vill ha ett sexliv. 
    Jag vill ha och jag har lagligt sex med min sambo. Det betyder inte att jag kan säga *nu ska vi knulla* och kräva sex, det måste fortfarande ske med samtycke förstår du
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?