• Gurksoppa

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:29:38 följande:
    Jag skrev inte att det var fakta, utan ett logiskt resonemang som du inte ens lyssnar på.

Hur kan du ha gått genom gymnasiet utan att kunna värdera och ge respons på vad som står i en text?
    Varför ska jag bemöta det argumentet när jag argumenterar med dig? Ska jag leta upp artiklar om kvinnor som våldtagits, misshandlats, dokumentärer om kvinnor som mördats av sina män. Så kan jag fråga dig efter du läst dessa artiklar om du kan förstå varför kvinnor är selektiva när de väljer en man. har vi en överrenskommelse? Du läser och besvarar frågor på mina artiklar, jag läser och besvarar dina.

annars håller vi oss till saklig fakta.
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:32:15 följande:
    Tvåsamhetsnormen, giftemålsnormen, sambeskattning till exempel om vi går ännu längre tillbaka.
    Hur hjälpte det kvinnorna under efterkrigstiden?
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:34:31 följande:
    Staten har genom historien alltid lagt sig i människors relationer och försökt få dem att leva i monogama relationer. Det är först i modern tid som staten inte gör det och nu ser vi resultatet av det.
    så det var bättre förr? När en kvinna inte hade fritt val? Homosexualitet var en synd? Det är inte som så att staten insett hur fel de hade tidigare, och nu gett oss friheten att välja vårt eget liv?
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:36:59 följande:
    Varför bemöter du inte det som står i artikeln istället för att döma ut den på förhand? Är det för att det känns för svårt att göra det?

Källor är till för att diskuteras, inte fungera som absoluta bevis. Om det inte ens går att diskutera dem är det dock helt lönlöst...
    jag lärde mig iallafall källkritik och vilka källor som anses tillförlitliga eller ej på gymnasiet.
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:38:23 följande:
    Hur hade kvinnor inte ett fritt val när det kom till val av partner?

Några saker var bättre förr och andra saker var sämre.
    Hade kvinnorna ett fritt val? Eller fick vissa kvinnor rykten förr? Om de var ogifta? om de fick utomäktenskapliga barn? Etc?
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2023-09-09 00:29:32 följande:
    Mäns valfrihet är mindre eftersom de får färre svar oavsett om de sveper ja på fler. Det är ingen valfrihet om det inte går att välja. 

Det finns inga kvinnliga incels. Vem drabbas då av att män sveper ja på 50% av profilerna?

Du tycks inte förstå detta, utan tror att de som män sveper ja på också svarar. Det är för att du inte kan sätta dig in i en mans perspektiv.
    Var inte jämställdhet viktigt för dig? När ska poletten trilla ner att genom att appen behandlar män och kvinnor olika vid selekteringen (dvs dölja attraktiva män för kvinnor) blir det inte jämställdhet. Jämställdhet är att bägge könen har möjlighet att göra samma val.

utfallet är individens utfall. Om kalle lyckas dejta 10 gånger och du noll, då är det ditt utfall som är misslyckat och kalles utfall som är lyckat. Lär dig av kalle istället
  • Gurksoppa
    EnAnonumius skrev 2023-09-09 05:08:01 följande:
    Vad fan snackar du om här... Vad är det före "uppoffringar" män har gjort i för att få jämställdhet?

jo men du vet väl att de vill reglera föräldraledigheten. Så män tar ut mer fl, men ts och övriga missar att ändringen även ska gälla kvinnor. Tydligen är det en uppoffring att behöva tvingas vara hemma lite mer och ta hand om ett barn man skapat. en annan uppoffring är ju givetvis både sexköpslagen och samtyckeslagen. 

helt obegripligt hur man kan ha de åsikterna, och sen vara så frågande till *undra varför jag är singel* Död

• Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2023-09-09 00:32:33 följande:
    Är det vad du tror om varför det finns incels att det beror på att de uppfattas som potentiella våldtäktsmän och mördare?

Det är absolut en bidragande orsak. En annan bidragande orsak är att många män inte är anpassade till verkligheten som finns 2023. Män som anser att feminismen med kvinnors lika värde och jämställdhet *tagit makten från män*. Att män anser sig ha förlorat sin makt.

att det sedan finns appar där man bara sveper på det man anser attraktivt är inte problemet. Det förstärker snarare redan den segregering som finns. Men det är inte samhället som ska göra oattraktiva män attraktiva. Det är inte kvinnor som ska tvingas dejta dessa män av barmhärtighet.

de män som känner sig exkluderade och utanför får jobba sig in i gemenskapen som alla andra. Det är inte en rättighet att vara populär.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?