Anonym (XXX) skrev 2023-07-23 12:59:40 följande:
Fast så är det för de flesta par efter en viss ålder. Det är en fantasi, inget som skadar relationen. Och de allra flesta skulle inte göra något ändå. Det är ju ett jättestort steg att börja om med någon ny, om man lever i ett hyfsat lyckligt äktenskap. Det är så mycket som måste stämma.
Jag såg en rätt söt seriestripp nyligen: det var ett gammalt par på en strand. En jättesnygg tjej med stora, toppiga bröst och vaggande rumpa går förbi dem. Tanten petar till gubben och visar på tjejen. Gubben följer tjejen med blicken. Sedan säger han till frun: "Thank you, dear". Hon kunde bjuda på att han tittade på tjejen, och det var ju inget som kunde skada henne. Vem vet, gubbar kanske kan peta till sina fruar någon gång ibland också, så att de får titta på en ung man som ser ut som en underklädesmodell, när han går förbi..?
Som sagt: det är en fantasi, det är inte verklighet, det är olika saker. Du måste kastrera din man om han aldrig ska titta på eller fantisera om någon annan kvinna. Får han se på film - där finns ju också snygga kvinnor? Får han läsa tidningen? Där kan det finnas en bild på en vacker skådespelerska, för att inte tala om reklamannonser...
Du blandar nog ihop fantasier och handlingar...
Att fantisera om andra, dvs tänka men inte göra NÅGOT mer än så är som du säger väldigt vanligt och fullt naturligt, man slutar ju inte tycka andra människor kan vara attraktiva bara för att man är i en relation. Att från det aktivt börja söka kontakt med andra är något helt annat än en fantasi, då har man övergått till handlingar och det är något som lång ifrån alla gör.
Dessutom skriver ju TS att snubben har varit otrogen mot henne tidigare, och det är väl lite mer än en fantasi va?
Anonym (Ledsen...) skrev 2023-07-20 08:56:40 följande:
Överreagerar jag?
Min kille har tidigare varit otrogen mot mig, och gjort andra "klumpiga" saker på olika forum, jag valde att förlåta.
Tycker du TS borde sagt "than you dear" åt det med?