Vart ska vi åka på semester? (1 vuxen, 1 tonåring)
Min svärmor bor sen många år på en turistort i medelhavsområdet så när vi åker utomlands är det så klart dit vi åker, så att barnen får träffa Farmor. Med hus och allt vad det innebär räcker semestern inte till för fler utlandsresor vilket innebär att vår 12åring varit till Thailand som 1åring (för att fira min 30årsdag) och vår 9åring har aldrig bott på hotell.
Jag skulle vilja låta barnen uppleva det åtminstone en gång under uppväxten och är därför inne på att ta med ett barn i taget, antingen sommaren mellan 6an och 7an eller mellan 7an och 8an. En vecka. Pappa kommer även att ta med bägge barnen till Farmor.
Mina krav är att det antingen är ett lägenhetshotell eller All Inclusive och att det finns en pool på hotellet. Placeringen ska inte vara mitt ute i ingenstans utan det ska finnas en by/stad inom gångavstånd.
Äldsta barnet tycker om historia och att vandra så möjlighet till någon sådan utflykt vore trevligt.
Har ni några förslag på vad vi ska titta på? Länder och/eller typer av hotell? Vad passar för en 13 eller 14åring?