Inlägg från: Henke81 |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Vad har Sverige gjort Ungern?
  • Henke81

    Ja garanterat har det delvis nåt med Moskva att göra, men ändå. Jag menar mera vad Ungern använder för argument och är de hållbara?

    Typ ingen i Sverige bryr sig ett skit om Ungern. Vissa inom SD är de enda som visat nåt intresse för landet och då är det typ uteslutande positivt.

    Att vissa svenska politiker kritiserat Ungern må väl svida lite kanske, men Sverige är knappast det enda landet som kritiserat så? Jag fattar inte riktigt..

    Samtidigt flyger det ungerska flygvapnet glatt runt med svenska jasplan, så där duger visst Sverige som strategisk partner? Jag finner Ungerns kompakta motstånd mot Sverige lite märkligt. Inte så att Sverige är perfekt och inte går att kritisera, det är inte det. Men ändå?

  • Henke81
    Anonym (M) skrev 2023-07-29 17:52:21 följande:

    Till sist ser man Sverige som det pådrivande landet av migrationen av muslimer till EU. Ungern är ett katolskt land och ser en stor risk med att ett mycket stort antal muslimer flyttar dit med stora integrationsproblem som följd. Ungern var ju helt ockuperat av det islamiska osmanska riket på 1500-talet i tvåhundra år, vilket fortfarande sitter kvar i folksjälen, därav det starka motståndet mot muslimsk invandring.


    Så Orbán är så rädd för muslimer att han Svansar efter det muslimska Turkiet? 


    That makes sense..

Svar på tråden Vad har Sverige gjort Ungern?