Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Borde otrohet brotts rubriceras?

Bis mis skrev 2023-08-17 09:54:46 följande:
    Mjo, jag kan tycka det på ett sätt. När man har stora bostadslån, barn och annat ihop så tar man rätt stora risker, både ekonomiskt och med sin och sina barns väl och ve. Jag tycker att det är ett bedrägeri där man kan få stora ekonomiska förluster. Dom här stora åtagandena gör man för att man litar på att inte få mattan ryckt under fötterna. Gick på en rejäl smäll på detta viset för ett antal år sen. Advokater är inte billiga heller om det visar sig att exet är en riktig svinpäls och man faktiskt behöver en.

Sen hur det ska bevisas är ju en annan femma.

Om jag någonsin skulle lita på någon igen för att ta stora lån ihop så skulle jag se till att ha allt nedskrivet och undertecknat. Jo, jag skulle ta den diskussionen även när allt är bra. För motsatsen betalar man för hela livet sen i stort sett.
    Med det resonemanget är det väl också bedrägeri att inte vara tillsammans till döden skiljer en åt. Man borde kanske inte få lov att skilja sig heller, även utan otrohet, för det kan få stora ekonomiska konsekvenser. 

Naturligtvis ska man vid stora ekonomiska affärer ha avtal nedskrivna, när det gäller bolån tillsammans med andra och i alla andra situationer. 
Svar på tråden Borde otrohet brotts rubriceras?