• Anonym (nyfiken)

liten mus trots ålder ??

Kan någon känna att ålderna inte spelar roll utan att man kan ha en väldigt trång mus även på ålderns höst ??

• Svar på tråden liten mus trots ålder ??
  • Fjäril kär

Huruvida man är trång eller ej har ingenting med ålder att göra. Det som avgör är var och ens egna anatomi och hur man är skapt i första hand.  

• Meddelande borttaget
  • Pixie99

Det finns såklart en del naturliga, anatomiska skillnader, men till 90% beror en upplevd "trånghet" på att kvinnan inte är redo för att få en mans kuk inuti sig. Under sexuell upphetsning blir slidan våt, blygdläpparna och klitorisen blir fylligare, slidans muskler blir mjukare och flexibla och livmodern dras upp lite, vilka tillsammans gör att penisen både glider in lättare, får bättre plats och kvinnan upplever att det känns skönt under tiden. Men om hon är nervös, stressad, känner olust eller oro, så uteblir dessa effekter och mannen upplever då att penetrationen blir svårare. Killar säger att hon är "trång". Det betyder inget annat än att hon inte är riktigt redo.

Vissa tycks tro att slidan kan "töjas" av frekvent penetration med en penis eller dildo. Men eftersom slidans väggar består av muskler och inte av plast, fungerar det inte så. Man blir inte "bredare" av att en man kör in sin kuk fem minuter ett par gånger i veckan. Under en förlossning kan muskelfästena dock skadas, vilket gör att de har svårare att bibehålla sin normala spändhet. Ibland kan detta tränas upp med vissa typer av knipövningar, men det är ungefär som en knäskada.

Det sker också vissa förändringar allt eftersom man blir äldre. Slidans muskler tappar sin elasticitet med tiden och man får svårare att blir tillräckligt våt. Detta kan upplevas att hon är "trång". Så din fråga ifall en kvinna kan upplevas trång även på ålderns höst, ja såklart. Om hon inte är speciellt upphetsad, så kommer hon att upplevas som trång.

• OlgaElvira
    Pixie99 skrev 2023-08-14 06:51:59 följande:

Det finns såklart en del naturliga, anatomiska skillnader, men till 90% beror en upplevd "trånghet" på att kvinnan inte är redo för att få en mans kuk inuti sig. Under sexuell upphetsning blir slidan våt, blygdläpparna och klitorisen blir fylligare, slidans muskler blir mjukare och flexibla och livmodern dras upp lite, vilka tillsammans gör att penisen både glider in lättare, får bättre plats och kvinnan upplever att det känns skönt under tiden. Men om hon är nervös, stressad, känner olust eller oro, så uteblir dessa effekter och mannen upplever då att penetrationen blir svårare. Killar säger att hon är "trång". Det betyder inget annat än att hon inte är riktigt redo.

Vissa tycks tro att slidan kan "töjas" av frekvent penetration med en penis eller dildo. Men eftersom slidans väggar består av muskler och inte av plast, fungerar det inte så. Man blir inte "bredare" av att en man kör in sin kuk fem minuter ett par gånger i veckan. Under en förlossning kan muskelfästena dock skadas, vilket gör att de har svårare att bibehålla sin normala spändhet. Ibland kan detta tränas upp med vissa typer av knipövningar, men det är ungefär som en knäskada.

Det sker också vissa förändringar allt eftersom man blir äldre. Slidans muskler tappar sin elasticitet med tiden och man får svårare att blir tillräckligt våt. Detta kan upplevas att hon är "trång". Så din fråga ifall en kvinna kan upplevas trång även på ålderns höst, ja såklart. Om hon inte är speciellt upphetsad, så kommer hon att upplevas som trång.

Bra redovisning av fakta i fråga. Lite synd att det bland vissa saknas grundläggande kunskap i biologi. Det är är ju trots allt 18-årsgräns här. 
  • Aliona

Jag vet inte vad ålderns höst innebär för dig, jag är medelålders så jag identifierar mig inte som i den gruppen, men iaf. Jag upplever inte att slidan förändrats något under mina 30 år som sexuellt aktiv. Varför skulle den göra det? Det är en myt och stereotyp att den förslappas med ålder eller av att ha mycket penetrerande sex. Kvinnans kön fungerar inte så. Det skulle kunna hända vid graviditet, men det är ju inte på ålderns höst utan när man är ganska ung. 

• Freddie K

Det är väl härligt med en liten och trång fitta? Flört

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Pixie99
    Freddie K skrev 2023-08-15 07:46:42 följande:

Det är väl härligt med en liten och trång fitta? Flört

Är det inte härligare med en kvinna som är varm och smidig och som njuter av varenda sekund?
  • Freddie K
    Pixie99 skrev 2023-08-15 08:03:04 följande:
    Är det inte härligare med en kvinna som är varm och smidig och som njuter av varenda sekund?
    Jo, det är det i och för sig, men hon får gärna vara lite trång med. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Mannen)

Min kvinna är inte lika elastisk i slidan efter klimakteriet. Det krävs alltid extra uppmjukning och glidmedel för att komma in. Gör dessutom ont så vi är sparsamma med penetrering numera.

Svar på tråden liten mus trots ålder ??