• lalladin

Normalt.

Hej!
    Jag och min sambo har sex 3-4 gånger per månad.
    Hon brukar även runda av mig när hon har mens.

Vi har 3 barn som är mellan 4-12.
    Båda fulltidsjobb.

Men jag har behov av mer sex..
    Är de normalt med 3-4 gånger per månad?

Kan även tillägga att hon äter antidepressiva som har tagit bort hennes lust väldigt mkt.

• Svar på tråden Normalt.
  • KimLinnefeldt

Det där med att vara "normal" är överskattat. Varför vill man följa en norm? Det viktiga är att man njuter av livet, båda två.

Det låter inte som om ni har sex särskilt sällan. När barnen blir större kan ni ligga när som helst, var som helst. Livet är långt.

• Anonym (Dr Feelgood)

Men skärpning...finns ju lite fakta i målet även om detta är från 2007:

www.svt.se/nyheter/inrikes/smabarnsforaldrar-har-sallan-sex~:text=60%20procent%20har%20s%C3%A4llan%20sex,sex%20en%20g%C3%A5ng%20i%20veckan.

En majoritet av småbarnsföräldrarna har sex högst två gånger i månaden. För trötta och dåligt med lust är orsaken, visar tidningen Vi föräldrars nätbaserade panel, där 1 155 föräldrar svarat på frågor om sex och otrohet.

?När man läser undersökningar om sexvanor kan man lätt få för sig att alla andra är som kaniner, även under småbarnsåren.
    Vi föräldrars undersökning bekräftar det som många av
    våra läsare känner, att det är svårt att orka och hinna med
    att ha sex när man har små barn?, säger tidningens
    chefredaktör Helena Rönnberg i ett pressmeddelande.

60 procent har sällan sex
    För de flesta svalnar sexlivet när barnen kommer och bara
    tolv procent anger att sexlivet fungerar som vanligt under
    småbarnsåren.

I enkäten uppger 60 procent att de har sex två gånger i månaden eller färre. Femton procent har sex två gånger i veckan och 21 procent har sex en gång i veckan.

Nio av tio tror att de kommer att leva med sin partner resten
    av livet, men om den andra är otrogen skulle 58 procent
    lämna sin partner direkt.

• Anonym (Dr Feelgood)
    Anonym (Småbarnsmamman) skrev 2023-08-15 16:23:50 följande:

Jag har ingen aning om vad som är mycket eller lite men en spontan gissning är snarsre 3-4 ggr i veckan. Eller jag hoppas det iallafall...
    När barnen var mindre så var det nog så ungefär för oss. Om man bortser från mens sjukdom eller andra hinder så har det nog aldrig varit mindre än en gång i veckan. Nu är barnen liite större (10-årsåldern) och jag skulle tippa på att vi har sex 5-6 ggr i veckan i snitt,ibland mer som nu under semestern tex. Tråkigt att höra hur vardagslivet används som ursäkt för att inte ligga. För oss är det tvärtom en utmaning att kunna få till det och gör att man är mer sugen just för att det inte är självklart att kunna liiga när som som vi kunde innan barnen. Det har gjort att vi testat mång nya ställen och olika tider på dygnet.

Grattis, ni tillhör då de 4% som har mer sex än alla kategorier i artikeln jag länkade ovan.

Men det är inte det normala.
  • Anonym (Småbarnsmamman)

Där ser man! De trodd

Anonym (Dr Feelgood) skrev 2023-08-16 15:54:15 följande:
    Grattis, ni tillhör då de 4% som har mer sex än alla kategorier i artikeln jag länkade ovan.

Men det är inte det normala.
    Där ser man! Det trodde jag faktiskt inte, är ju inget jag brukar prata om. Men jag är helt ok med att vara onormal...
  • Pixie99
    Anonym (Småbarnsmamman) skrev 2023-08-16 16:31:31 följande:

Där ser man! De trodd

Där ser man! Det trodde jag faktiskt inte, är ju inget jag brukar prata om. Men jag är helt ok med att vara onormal...
    Den där typen där statistik är tämligen meningslös, eftersom man inte tydligt definierar vad man menar med att "ha sex". Räknas endast penis i vagina eller räknas även om jag suger av honom i badrummet utan att jag själv kommer eller ens är avklädd? Eller där han och jag onanerar tillsammas? Eller om jag tillfredsställer mig själv medan han är med mig i Skype? Och vad säger man om där vi kysses och hånglar och har händerna på varandras kön men där ingen av oss når till orgasm utan väljer att avvakta till senare tillfälle?

Beroende på definition så kan jag ha sex antingen en gång i veckan eller kanske flera gånger om dagen.
  • lalladin

Ja de verkar vara normalt de jag har hemma.

Men jag tänker väldigt mkt på sex med min sambo.
    Det är nästan så man funderar på att ta ngn medicin för kåthet.

• Anonym (Tid)

Vart är barnet när ni har sex. Vi är för trötta för att ha sex efter 22.00 när barnet på 7 år sover. Och på morgonen vet man inte när han vaknar. Våran lösning är in i duschen med barnet och sedan hinner vi tyvärr bara med en snabbis och sedan har barnet duschat klart. Barnet har inge kompisar i närheten där vi bor som vi kan lämma barnet hos heller.

• Rivjärnet92

Ja, Gud vad hon verkar må bra av att du ger henne "kvinnoorgasm" och att hon får äran att begå övergrepp på sin kropp trots att hon inte vill. Eller är det kanske så att hon äter stora doser antidepp för att stå ut med det? Jag tror nog på det senare för du verkar inte vara den vassaste kniven i lådan och inte heller den som ser helheten. Det som verkligen betyder något.

• Anonym (Sällan)

När vi var ungefär i er situation hade vi sex 2-3 gånger per månad. Jag skulle ha velat ha 2-3 gånger i veckan, men det uppnådde vi aldrig, frun skulle aldrig ha orkat med ett sådant tempo. Lite trist med så lite, men det var en fungerande modell för oss. Med sin första pojkvän hade hon 3-4 gånger i veckan, men det var för mycket enligt henne. Nu när vi är äldre blir det en gång per månad, men min lust är också mindre nu, så det är ok.

Svar på tråden Normalt.