• lalladin

Normalt.

Hej!
    Jag och min sambo har sex 3-4 gånger per månad.
    Hon brukar även runda av mig när hon har mens.

Vi har 3 barn som är mellan 4-12.
    Båda fulltidsjobb.

Men jag har behov av mer sex..
    Är de normalt med 3-4 gånger per månad?

Kan även tillägga att hon äter antidepressiva som har tagit bort hennes lust väldigt mkt.

• Svar på tråden Normalt.
  • lalladin
    Anonym (Sällan) skrev 2023-08-22 08:53:20 följande:

När vi var ungefär i er situation hade vi sex 2-3 gånger per månad. Jag skulle ha velat ha 2-3 gånger i veckan, men det uppnådde vi aldrig, frun skulle aldrig ha orkat med ett sådant tempo. Lite trist med så lite, men det var en fungerande modell för oss. Med sin första pojkvän hade hon 3-4 gånger i veckan, men det var för mycket enligt henne. Nu när vi är äldre blir det en gång per månad, men min lust är också mindre nu, så det är ok.

Ja de är väl de tempot jag vill ha.

Jag har ju insett att så vi har de är ganska normalt med 3 barn + heltids jobb.

Hon går på antidepressiva med.
  • Anonym (Kalle)

Sex? Jag är gift och nå sånt existerar inte, har tröttnat på att ta iniativ för många år sedan och ändå bli ?nekad?, dom vanligaste ursäkterna är,inte sugen ,orkar inte,barnen kan vakna,trött,mens,har ej duschat, inga avrunkningar,inga avsugningar och ingen penetration,så kul är det för mig som gift, kan tilläggas att jag är mer vaktmästar,städare,kock,bilmekanike,rörkrökare,snickare,målare,fixare i mitt eget hus.
    //Bitter å ledsen

• Anonym (Sällan)
    lalladin skrev 2023-08-22 11:08:48 följande:
    Ja de är väl de tempot jag vill ha.

Jag har ju insett att så vi har de är ganska normalt med 3 barn + heltids jobb.

Hon går på antidepressiva med.
    Antidepressiva kan ställa till det. En kompis tappade potensen av det.

Tråkigt att så många har ganska skrala sexliv i de bästa åren. Men familj och jobb tar ju sitt. Sen är det väl helt enkelt så att kvinnor oftast vill ha mindre sex än männen.
  • lalladin

Ja de är svårt att vara så här kåt.
    Om jag reflekterar över mina egna tankar så är de väl mest att man tvekar över sig själv ,att man ej duger.

• Anonym (Kul73)
    Anonym (Kalle) skrev 2023-08-22 11:11:34 följande:

Sex? Jag är gift och nå sånt existerar inte, har tröttnat på att ta iniativ för många år sedan och ändå bli ?nekad?, dom vanligaste ursäkterna är,inte sugen ,orkar inte,barnen kan vakna,trött,mens,har ej duschat, inga avrunkningar,inga avsugningar och ingen penetration,så kul är det för mig som gift, kan tilläggas att jag är mer vaktmästar,städare,kock,bilmekanike,rörkrökare,snickare,målare,fixare i mitt eget hus.
    //Bitter å ledsen

Blir lätt så men det är ditt och andra mäns eget ansvar att ni hamnar där. Att ni tror frun blir mer attraherad av er för att ni slavar. Sanningen är ju precis tvärtom. 
  • Anonym (Sällan)
    lalladin skrev 2023-08-23 09:11:41 följande:

Ja de är svårt att vara så här kåt.
    Om jag reflekterar över mina egna tankar så är de väl mest att man tvekar över sig själv ,att man ej duger.

Jo, det var ganska jobbigt att tänka på att exet fick varannan dag och jag varannan vecka. Var han en bättre älskare kanske? Säkert. Etc
  • lalladin
    Anonym (Sällan) skrev 2023-08-23 09:45:26 följande:
    Jo, det var ganska jobbigt att tänka på att exet fick varannan dag och jag varannan vecka. Var han en bättre älskare kanske? Säkert. Etc
    Beklagar att de var så för dig men jag är 100% säker på att jag ej har de så.
  • Anonym (Sällan)
    lalladin skrev 2023-08-23 10:56:05 följande:
    Beklagar att de var så för dig men jag är 100% säker på att jag ej har de så.
    Du menar att det inte finns något ex med i bilden? Eller ingen som tog för sig mera i alla fall?
  • lalladin
    Anonym (Sällan) skrev 2023-08-23 11:40:58 följande:
    Du menar att det inte finns något ex med i bilden? Eller ingen som tog för sig mera i alla fall?
    Japp.
  • Anonym (Anonym)

Nej men Dr Feelgood skärp dig själv. Fakta? Man blir så trött, tidningen vi föräldrar = fakta? Kom igen va, vilken sten bor du under?

De styvt 1000 som svarat där lär knappast va de mest sexuellt aktiva i samhället utan de som haft tid och energi svara på en enkät istället för att umgås med sin partner.

Det intressanta i TS fråga är ju inte vad som är "normalt" utan de facto att han inte ser det som sitt normala med 3-4ggr/månad. Män som känner så är nog fler än alla föräldratidningars läsare tillsammans... Är det ett problem? Nja kanske inte men en trist utveckling där man även i denna tråden ser "när ni blir gamla har ni all tid i världen", "det är svårt att hitta tiden" (men hitta tiden här gör tydligen många).

Det är inte svårare än att en kvinna som fött barn skiftar prio och fokus nästan helt till barnet, bredvid står ofta en man, dålig på att kommunicera runt sina behov. Skit i vad som är normalt TS, uttryck vad som är normalt för dig och varför du vill ha mer

• Anonym (40 ish)

Är i precis samma situation som TS. Vi har efter att ha pratat mycket om det och suttit ner och diskuterat våra behov lyckats få till det två gånger i veckan, med undantag för veckan med mens. 

Då är det två gånger där hon kommer och jag lägger mycket tid på att hon ska komma. Resonerar så att desto oftare hon får orgasm desto oftare kommer hon vilja ha sex. Jag tar 80% av initiativen - hon är kåt precis efter mensen i ett par dagar.. annars påstår hon att hon klarar sig bra utan sex.

Har lärt mig att acceptera att vi är olika och jobbar hårt för att visa att jag är attraherad av henne och vill ha sex med henne varje gång vi är ensamma. Masserar henne på kvällarna och duschar ihop så ofta det går.

• lalladin

Kan bara tillägga att efter partner slutat med setralin så har sexlusten exploderat hos min partner..

• Anonym (Z2)
    lalladin skrev 2023-09-13 15:52:21 följande:

Kan bara tillägga att efter partner slutat med setralin så har sexlusten exploderat hos min partner..

Hur hinner du med nu ?:)
  • lalladin
    Anonym (Z2) skrev 2023-09-13 15:58:59 följande:
    Hur hinner du med nu ?:)
    Ja det är konstigt hur setralin kan påverka så man är helt borta känslo och sexuellt.
  • Anonym (Z2)
    lalladin skrev 2023-09-14 09:39:53 följande:
    Ja det är konstigt hur setralin kan påverka så man är helt borta känslo och sexuellt.
    Nu vill hon ligga mer än du orkar eller ?
Svar på tråden Normalt.