Äggdonation 2023/2024
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej vännen!
Fasen, kul att ses, men också jävligt att du också fortfarande kämpar. Följer dig gärna igen och måtte det bli vår tur nu!
Är det sista som en sista insättning eller innebär ett sista försök flera insättningar? Det är så existentiellt tungt att räkna ned mot ett slut. Samtidigt som en försöker känna hopp om att det en dag ska vara värt allt slit och att belöningen ska komma.
Vilken klinik går ni hos nu? Vad har du fått för råd och behandling efter missfallen?
Jag ruvar för fullt. Och fick vid insättningen en väldigt glad nyhet: 3 blastocyster till frysen. Så oändligt skönt att veta att detta inte är mitt livs sista chans, utan att det finns fler chanser om denna inte boar in sig. Men det håller jag såklart tummarna för att den gör. Läkaren och embryologen var väldigt positiva så jag hoppas de har rätt!
Så jobbigt och slitsamt med väntan. Ovissheten är det värsta med att försöka.
Vet ej hur det funkar på Stork men på min klinik verkar man kunna köa till båda. Så matchar de såklart utifrån utseende så de som inte matchar mig har jag aldrig erbjudits. Ring Stork och fråga och påminn om att ni väntar.
Vet ej varför jag fått missfall. Man tror ju de flesta beror på embryona. Har inte gjort någon immunutredning. ( Så dyrt då det bara görs utomlands.) Utan försöker ha hopp till att trägen vinner och att det kommer ett guldägg.
Men ändrat lite mediciner och prövar på olika sätt. Så får se om det kan gå bättre denna gång.
Min oro delades inte av kliniken. De gratulerade mig och tyckte att mitt hcg värde dag var bra. Själv nojade jag ändå då jag läst mycket om hcgvärden och vad som brukar leda till fortsatta graviditeter.
Men känner mig lugnare efter att det uppföljande provet visade att värdet har mer än fördubblat! Så jag är äntligen gravid igen! Försöker ha hopp och tro om att det är min tur nu. Att tre missfall i rad räcker. Men som ni vet, ännu många steg kvar.
Hoppas ni andra snart får det magiska samtalet om att kliniken har en donator till er!
AndraSladdis: När blir er insättning? Vilken klinik är ni på nu?
Är det förresten någon som behöver lutinus? Jag har mycket kvar sedan mina försök i Sverige medan jag nu istället använt cyclogest. Skickar gärna om någon kan ha användning för dem.
Min oro delades inte av kliniken. De gratulerade mig och tyckte att mitt hcg värde dag var bra. Själv nojade jag ändå då jag läst mycket om hcgvärden och vad som brukar leda till fortsatta graviditeter.
Men känner mig lugnare efter att det uppföljande provet visade att värdet har mer än fördubblat! Så jag är äntligen gravid igen! Försöker ha hopp och tro om att det är min tur nu. Att tre missfall i rad räcker. Men som ni vet, ännu många steg kvar.
Hoppas ni andra snart får det magiska samtalet om att kliniken har en donator till er!
Är det förresten någon som behöver lutinus? Jag har mycket kvar sedan mina försök i Sverige medan jag nu istället använt cyclogest. Skickar gärna om någon kan ha användning för dem.
Grattis! hur gamla har dina donatorer varit ?? har du barn sedan innan?
Grattis! hur gamla har dina donatorer varit ?? har du barn sedan innan?
Tack!
Minns inte exakt men kan ge ett ungefär.
Vid mina försök med äggdonator 1 och 2 användes spermier från mitt yngsta barns donator. Hon blev dock till med insemination, men då var jag betydligt yngre. Spermadonatorns ålder vet jag ej, men ganska ung. Har använt två andra spermadonatorer till de två andra försöken.
Donator 1 var under 20år och en ny donator. Av fyra ägg blev det en blastocyst och en kemisk graviditet.
Donator 2 var kring knappt 30, hade donerat förr med gott resultat. Vid första ägguttaget för mig hade alla ägg lossnat i förtid, så fanns inga att ta ut. Med nästa försök blev det nio ägg ut och en blastocyst. Jag blev gravid men fick missfall i v 6.
Donator 3 var drygt 20 och ny donator. Av sju ägg blev det ingen blastocyst till frysen.
Donator 4, var drygt 30 och hade donerat förr och resulterat i flera graviditeter och blastocyster. Fick ut åtta ägg som resulterade i fyra fina blastocyster. Tre till frysen och en som nu verkar ha boat in sig i min livmoder.
Så min erfarenhet är att man påminns om hur mycket som ska klaffa. Och trots unga donatorer och sperma av bra kvalité kan resultatet bli så olika. Men vill tro att jag haft ovanligt mycket otur också.
Jag har två barn från en tidigare samkönad relation, de är äldre grundskolebarn numera. Så ganska stora. Åldersskillnaden mellan de och ett småsyskon kommer bli mer än jag tänkt mig, och jag en äldre mamma än jag trott. Men en styr inte livet. Förhoppningsvis blir det bra ändå. Vi har en familj med mycket kärlek!