• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • AndraSladdis
    Kronärtskocka skrev 2023-10-06 17:33:32 följande:
    Tack. Ja, hoppas verkligen det kan vara min tur nu!

Vilket bra erbjudande, då blir risken inte så stor för er. Antar att ni kan göra ultraljud osv här hemma och bara åker dit för insättning.

Just ja, du har haft svårt med det. Annars verkar ju nedreglering funka för många. Detta med slemhinna är väl också lite av ett mysterium. Inte ens läkarna vet allt om hur det funkar. Hoppas kroppen fattar galoppen när ni börjar med östrogenet. Har ni någon annan medicinering? Östrogen i en form eller flera?
    Ja, det blir väldigt smidigt, bara åker dit över ett par dagar och inte så dyrt heller. Saknas bara att man ska bli gravid också :).

Vi har hittat ett recept för slemhinnan de sista insättningarna, vilket är östrogen oralt, plåster och en vaginalt på kvällen. Men nu har jag varit nedreglerad i några månader så får se hur det blir den här gången och om slemhinnan vill vakna till.

Ser i ditt andra svar att du haft flera donatorer men att den här cykeln helt klart var den bästa. Känns hoppfullt att ett eller flera guldägg ska finnas där.
  • Kronärtskocka
    AndraSladdis skrev 2023-10-06 23:50:22 följande:
    Ja, det blir väldigt smidigt, bara åker dit över ett par dagar och inte så dyrt heller. Saknas bara att man ska bli gravid också :).

Vi har hittat ett recept för slemhinnan de sista insättningarna, vilket är östrogen oralt, plåster och en vaginalt på kvällen. Men nu har jag varit nedreglerad i några månader så får se hur det blir den här gången och om slemhinnan vill vakna till.

Ser i ditt andra svar att du haft flera donatorer men att den här cykeln helt klart var den bästa. Känns hoppfullt att ett eller flera guldägg ska finnas där.
    Håller tummarna för att det blir ett plus som stannar denna gång! :)
    ( Men jag vet känslan av hopplöshet. Vet att jag läste om någon som lyckats vid insättning åtta eller tio med ÄD eller ED. Det gav mig inte hopp utan mer: om jag inte har råd eller ork fysiskt och psykiskt att försöka så länge kanske jag missar chansen.) 

Så bra att ni har hittat ett recept för slemhinnan genom östrogen i flera olika former som funkat tidigare. Hoppas kroppen hänger med nu ocks!

Ja, det sista ägguttaget var verkligen bäst. Handlar ju inte bara om äggdonatorn utan kombo av ägg och spermie kan ju också påverka. Så mycket vetenskapen inte vet. Samtidigt sa ju läkaren att denna äggdonator haft riktigt bra resultat innan. Så hon kanske hade riktigt bra äggkvalite. 
  • AndraSladdis
    Kronärtskocka skrev 2023-10-07 09:15:30 följande:
    Håller tummarna för att det blir ett plus som stannar denna gång! :)
    ( Men jag vet känslan av hopplöshet. Vet att jag läste om någon som lyckats vid insättning åtta eller tio med ÄD eller ED. Det gav mig inte hopp utan mer: om jag inte har råd eller ork fysiskt och psykiskt att försöka så länge kanske jag missar chansen.) 

Så bra att ni har hittat ett recept för slemhinnan genom östrogen i flera olika former som funkat tidigare. Hoppas kroppen hänger med nu ocks!

Ja, det sista ägguttaget var verkligen bäst. Handlar ju inte bara om äggdonatorn utan kombo av ägg och spermie kan ju också påverka. Så mycket vetenskapen inte vet. Samtidigt sa ju läkaren att denna äggdonator haft riktigt bra resultat innan. Så hon kanske hade riktigt bra äggkvalite. 
    Ja, det är inte lätt att bestämma hur många gånger man vill försöka. Som du säger så är det inte endast för pengar utan att det lätt tar över livet när man håller på. Och i mitt fall att det inte räcker med att plussa eller se hjärtslag utan att jag behöver oroa mig för de senare missfallen också. 

Men nu är det ett plus jag vill uppnå i första hand. :)

Ja, så mycket vetenskapen inte vet, men bra att det okända funkade på det bästa sättet med ditt senaste uttag. Det finns ju säkert en anledning till donatorns bra resultat och jag tror de plockade fram de bästa eftersom det var ditt sista planerade uttag.
    Jag hoppas att min klinik också gör detsamma med vårt embryo. 
  • AndraSladdis
    Kronärtskocka skrev 2023-10-12 15:29:10 följande:

Andra Sladdis: Vi hoppas verkligen de sparat en toppenblastocyst till er.

Tackar! Jag har fått höra att en blasto redan har reserverats till oss. Jag har inte frågat om detaljer än. Slemhinnan ville tyvärr inte samarbeta denna gång så vi får skjuta på insättningen till december eftersom jag inte kan i november. 
  • AndraSladdis
    Kronärtskocka skrev 2023-10-12 15:29:10 följande:

Andra Sladdis: Vi hoppas verkligen de sparat en toppenblastocyst till er.

Hur går det med graviditeten? Hoppas allt är bra och du mår bra. 
  • Vuisin
    AndraSladdis skrev 2023-10-14 19:27:28 följande:
    Tackar! Jag har fått höra att en blasto redan har reserverats till oss. Jag har inte frågat om detaljer än. Slemhinnan ville tyvärr inte samarbeta denna gång så vi får skjuta på insättningen till december eftersom jag inte kan i november. 
    Trist med slemhinnan. Får man fråga hur tjock/tunn den var? Har själv haft samma problem och känner mig lite orolig för att det inte ska funka av den anledningen.
  • AndraSladdis
    Vuisin skrev 2023-10-14 22:40:37 följande:
    Trist med slemhinnan. Får man fråga hur tjock/tunn den var? Har själv haft samma problem och känner mig lite orolig för att det inte ska funka av den anledningen.
    Den var 6.2mm . Med bara 1mm till hade den varit okej, men vi väntade några dagar till och den växte inte mer. Jag är inte så orolig. Det är inte första gången och ofta ökar den 1mm till i nästa cykel. Det är bara synd att jag inte kan dra full nytta av nedregleringen. Var nedreglerad i fyra månader för att lugna ner tendensen till adenomyos, men nu kan den öka igen till nästa försök. 
  • Vuisin
    AndraSladdis skrev 2023-10-15 17:50:23 följande:
    Den var 6.2mm . Med bara 1mm till hade den varit okej, men vi väntade några dagar till och den växte inte mer. Jag är inte så orolig. Det är inte första gången och ofta ökar den 1mm till i nästa cykel. Det är bara synd att jag inte kan dra full nytta av nedregleringen. Var nedreglerad i fyra månader för att lugna ner tendensen till adenomyos, men nu kan den öka igen till nästa försök. 
    Bra inställning! Förstår att det är extra tråkigt när du nedreglerat. Innebär det att du inte ska göra det till nästa möjliga insättning? 
  • AndraSladdis
    Vuisin skrev 2023-10-21 21:21:04 följande:
    Bra inställning! Förstår att det är extra tråkigt när du nedreglerat. Innebär det att du inte ska göra det till nästa möjliga insättning? 
    Jag var nedreglerad i fyra månader och det blev ju ett avbrott nu när jag stimulerade. 
    Men...när vi kollade sist var slemhinnan _nästan_ 7mm så om allt går bra så blir det FET nu ändå. Men jag antar att det kan bli inställt på plats om slemhinnan skulle ha krympt eller annat konstigt. 
    Har ni hört något mer om donatorer?
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024