Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
Hej alla!
Jag är 39 år med AMH 0.2 (i februari..), och äggblåsor ostinmuerat på ultraljud som han sa matchade AMH nivåerna..
Inga barn sen tidigare och singel.
Jag var på konsultation i Sverige först och han sa att visserligen är äggreserven låg men att det ändå borde finnas hopp. Han sa dock i mars- april att jag inte skulle vänta 9 månader, som väntetiden var för att få göra det gratis..
Ändå väntade jag. Det hela kändes så svårt att ta in. Plus att jag behövde göra en bröstoperaion innan.. har haft implantat länge och det blev en komplikation som gjorde att amning hade blivit otroligt smärtsamt. Plus att operationen hade kunnat bli tidigast 2 år framåt om jag nu hade blivit gravid först, och det rekommenderade han inte då komplikationer bara skulle bli värre då..
Hur som helst, jag hade inte behövt vänta så länge men jag vågade inte riktigt tänka på det för det kändes så stort och läskigt.
Tillslut när 9 månader började närma sig tog jag tag i saken och bokade en konsultation.
Nu är jag på dag 4 med Gonal-f 300e.
Äggplock planeras till 5/12.
Nu när jag väl börjat känns det helt rätt.
Jag inser att jag inte vågade tänka på det innan för att jag var för rädd för att det inte skulle bli något. Lättare att ge upp i förväg och intala sig att det var ens eget val... något sånt..
Jag inser med min låga äggreserv plus ålder att chansen för mig är liten, men jag är ändå glad att jag nu vågar ge det ett försök iaf.
Imorgon bitti har jag ultraljud. Nervöst att få reda på hur många äggblåsor det är.
Jag gör det via en klinik i Danmark och håller precis på att försöka bestämma mig för donator! Jösses vad svårt.
Kul att följa er andra!