Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
På mitt VUL dag 5 på stimulering, med gonal f 300E, hade jag en follikel/äggblåsor i bra storlek och en liten.
Förra gången hade jag bara en dag 5.
Bara hoppas att det blir 3 stycken nu vid nästa VUL på måndag.
Jag har köpt flygbiljett till Köpenhamn till nästa tisdag, som kan ombokas till onsdag.
Har bokat samma donator som förra gången- en rödhårig som verkar ha såå härlig personlighet. Märklig känsla att hoppas att någon man bara läst en text av ska bli far till ens barn! Fast jag vågar inte tänka så eftersom jag inte på något sätt räknar med att detta ska bli något.
15% chans är ju en väldigt liten chans...
Jag grämer mig så för att jag inte tog tag i detta tidigare.. Även om jag inte var redo att gå vidare tidigare, så borde jag ha satt mig in i detta mer, gjort fertilitetskoll tidigare och frusit in ägg.
Det går inte att göra ogjort. Men kommer vara något jag får ångra resten av livet.
Är också besviken på en psykolog jag hade som hela tiden sa att det fanns tid till att försöka hitta en partner- det bidrog till att jag kände att jag kunde vänta. Så fel av honom som psykolog att säga det till en kvinna som är 38 med barnlängtan (jag var 38 när han sa det).
Såklart mitt ansvar i slutändan. Men ångran är stor. Om jag hade gjort detta i våras i stället hade chanserna varit mycket större- stor skillnad på 39 och 40.
Jag hade en operation jag var tvungen att göra innan jag kunde få vidare med detta (byta ut bröstimplnantat...). Jag hade fått en komplikation att de blivit hårda, så en graviditet med de brösten jag hade hade inte varit en bra idé! Plus att jag inte hade kunnat vänta 2 år med ostadigt operationen, som det hade blivit efter ev graviditet plus amning...
Och jag orkade inte ta tag i alla val kring operationen .. om jag bara skulle ta ut dom, ta bara kroppsfett istället för implantat... ev nya implantat.. Men i så fall vilken modell.. Jag bara sköt på det tills jag insåg att jag verkligen måste göra operationen NU om jag vill hinna försöka bli gravid!!
Det visade sig att man inte skulle bli gravid ett halvår efter operationen heller...
Men jag ångrar bittert att jag inte frös in ägg i våras när jag visste att jag skulle göra operationen och att det hela skulle ta tid....