Anonym (kvinna50+) skrev 2023-09-15 20:50:33 följande:
Vad är det du vill egentligen. Vet du måhända det själv? Du verkar ha någon sorts behov av att uttrycka dig på gränsen till ekivokt.
Du ville att jag skulle säga vad jag tyckte och det gjorde jag eftersom du efterfrågade detta. Nu var det inte till fyllest därför att det jag trycker är självklart för alla?
Om du läser tråden så handlar den om frågan varför otrohet och öppna förhållanden är så stigmatiserat.
Tyvärr har jag aldrig sagt mig vara upplyst, Det är du som lagt det epitetet på mig.
Sist men inte minst, är jag inte alls irriterad över andras oförståelse, är mycket mer intresserad av psykologin bakom oförståelsen.
Du upprepar mantrat, svek, lögner och manipulation, gång på gång som om vi inte skulle ha hört det förut. Du kan vara lugn, jag förstår att du blivit sviken och manipulerad av någon i din närhet, men tråden handlar inte om dig.
Till sist, Du skriver att det som kritiseras är otrohet men frågan som ställdes är Varför är det så svårt att tala med varandra om otrohet och öppna relationer ?
Har du svaret på frågan, mån tro ?
Vad jag vill? NU är det ju faktiskt DU som gnäller över andras oförståelse, så frågan är väl snarare vad DU vill?
Japp, men bara för att du förklarar vad du tycker så betyder ju inte det att alla måste hålla med dig om det eller?
Ja, men bara för att tråden handlar om både otrohet och öppna relationer så betyder ju inte det att det är samma sak och att du blandar ihop dem hiuller om buller är korrekt. De är fortfarande två helt skilda saker.
Japp jag repeterar samma sak eftersom DU av någon märklig anledning verkar ha väldigt svårt att ta in att alla inte delar din "otrohet är en fis i rymden" inställning till otrohet trotts att det förklarats för dig hundratals ggr i olika trådar. Problemet är inte andras oförståelde, alla har redan fattat för länge sen att du tycker otrohet är helt ok, problemet är att DU inte verkar kunna ta in att andra inte delar din syn på det, så den som har problem med att förstå saker här är faktisk DU. Och då är det ju väldigt märkligt när du gnäller om andras oförmåga att förstå saker.
Jag är lugn, det är snarare du som verkar vara allmänt förvirrad, blandar ihop basala saker som otrohet och öppna relationer, förtåelse och acceptans, och har svårt att ta in att andra kan tycka annorlunda än du om otrohet.
Du verkar lida av samma syndrom som många otrogna människor, tro att ju mer acceptans för gränslöst beteende man har desto mer upplyst är man.