• blomman 2

    Roa en väldigt aktiv 2-åring?

    Bjoer skrev 2023-09-06 14:21:13 följande:
    Jag tror du överskattar hur mycket farliga saker som finns i en skog för en 2-åring. De är inte supersnabba när det är lite kuperat så man hinner lätt med. Blåbärsris är lätt för dig att kliva över men de måste kämpa rätt mycket för att ta sig fram. Men jag är ju också lite av åsikten att det är ok om barn slår sig lite. Det gör ont och sen lär de sig vad som är farligt och inte. Så länge det inte ger permanenta skador är det ok tycker jag, haha!

    På badhuset så funkar barndelen väldigt bra för barnet att sköta sig själv. Åka nån liten rutschkana, experimentera med fontäner eller vad som nu finns i badhuset i närheten av där du bor. Där är drunkningsrisken typ obefintlig i 2dm vatten med 14 andra vuxna precis i närheten.

    Håller med om det där med skogen och kuperad mark!
    Arbetar på förskola och IurOchSkur och vi tar med våra knattar ofta till skogen.De lär sig otroligt bra att ta sig fram och motoriken samt balansen får jättebra träning! 


    Det är en vanesak och du,lite skrubbsår kan hända men barnen blir tåligare och lär dig att parera.
    Med facit i hand har jag inte varit med om några värre skador än lite risp på kinden av något lågt hängande gran,
    Ha med första hjälpen 🥰

Svar på tråden Roa en väldigt aktiv 2-åring?