• Anonym (Kär och dum)

Hjälp mig stå emot denna player

Lång historia kort: Jah kvinna 40 år träffade en några år äldre kille gör ca 1,5 år sedan via Tinder. Från början var jag skeptisk och inte så intresserad, men han charmade skiten ur mig. Han var inte sån som ville träffas direkt utan vi chattade och chattade. Och chattade lite till. Snappade med bilder, ringde på telefon, smsade osv i två månade innan vi sågs. Då var jag redan tokförälskad, för jag kände vi hade sån fin personkemi. Det var som att jag träffat min soulmate.
    Vi hade sex, och sen vet jag inte vad som hände. Under ett års tid har vi setts sporadiskt, jag har försökt träffats oftare. Vi bägge har barn sen innan och jag har försökt pussla med mina tider så vi skulle hinna ses. Han har aldrig velat planera våra träffar utan det har ner varit ?vi får se när vi ses? . ibland har vi löst snackat om att ses till helgen men sen har helge kommit och gått utan ett ljud från honom. 

När vi väl ses så är det typ efter 22 som han kan och Max 1-2 h sen måste jag gå. Och det betyder att jag aldrig hinner koppla  av under sexet utan det blir mest att jag tillfredsställer honom, sen måste jag gå.

Han har ghosta mig säkert 20 gånger under året. Helt sonika bara slutat att svara på sms eller snap. I flera veckor. En gång i 3 månader. Sen kommer det ett sms från honom som om inget hänt. Out of the blue.  Ingen förklaring, ingenting utan han bara fortsätter skriva som om han aldrig varit borta så länge. och jag blir överlycklig varje gång för som jag längtat att höra från honom igen. Jag vet jag är en idiot, men känslor är inte rationella.

sådär håller det på. Som i cirklar eller cykler, tät kontakt ett möte planeras, sex, sen lite mer kontakt och sen gjostning i en månad innan han hör av sig igen Och allt börjar om.

Ni behöver inte säga det. Jag vet att det är sjukt, fel och att jag är en naiv idiot och att han utnyttjar mig Och att han inte bryr sig om mig. Det vet jag redan, och att jag måste bryta. Vet jag också. Men det är som att jag hamnat i nån form av psykos eller jävulskt beroende, hela min kropp skriker efter honom. Jag brinner upp snart om jag inte får träffa honom. Så känns det. 

Så min fråga är egentligen inte om han gillar mig, eller huruvida jag ska bryta. Jag vet redan, tro mig. Min önskan är att jag behöver stöttning och hjälp att stå emot nästa gång han hör av sig. Hjälp mig med denna hemska detox. Jag är besatt. Snälla ni medmänniskor på familjeliv, jag behöver verkligen er stöttning att säga Nej nästa gång.

För det är ett som är 100%. Att han kommer höra av sig igen. Han är inne i en ghosting period nu. 

Snälla vad ska jag göra? Lobotomering?

• Svar på tråden Hjälp mig stå emot denna player
  • Anonym (Fd player)
    EpicF skrev 2023-09-18 22:58:12 följande:
    Varför är snapchat en varningsflagga? 

Förövrigt kan man spara allt på snapchat... 
    Till att börja med så användes det från början av många som ville vara otrogna. Det var innan det blev vad det är idag.

Fördelen med snapchat är att det man skickar raderas kort efter mottagaren fått det. Det gör att andra som den otrogne träffar eller har en relation med inte så lätt kan hitta spår om de blir misstänksamma och kollar telefonen.

Sen kan snap map användas för att möta upp folk på mer diskreta sätt. Men det är inte den viktigaste funktionen.

Personligen skulle jag välja bort Snapchat, WhatsApp och KiK när jag kommunicerar med någon jag är intresserad av. Dessa appar har liknande funktioner. 
  • Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2023-09-18 23:24:49 följande:

Jag träffade en sån här man. Visade sig att han hade redan ett förhållande. Därav sena träffar o helt tyst på helgerna.

Tja allt är ju möjligt. Men vi har var hemma hos honom många gånger, han vill bara ses hemma hos sig.  Och inget spår av någon annan kvinna där.
  • Anonym (Fd player)
    Anonym (Kär och dum) skrev 2023-09-18 23:03:59 följande:
    Mest har vi dock kommunicerat via sms och telefonsamtal så det är nog inte det.

Har du gjort såhär mot någon? Jag förstår inte hur man kan. Har du träffat någon av personerna efteråt eller har du ställts till svars någon gång?

Jag har länge velat skälla ut honom rejält för att bli av med min ilska mot honom men har inte vågat för varje gång jag har yttrat nåt som kan tolkas som krav eller kritik har han backat och slutat svara. Eftersom jag inte ville det, jag var livrädd för att han skulle försvinna igen så har jag inte vågat konfrontera.

Någon pratade om kärlek. Det är inte och har aldrig varit kärlek jag känner för honom. Känner jag efter då ör känslan nog närmare hat. Jag tycker hemskt illa om honom liksom. Sjukt eller hur att man vill vara nära någon men inte ens gillar. Jag tror det mer kan kallas passion. Kärlek har jag aldrig känt för honom.

Hur kände du för dina offer? Empati? Kunde du tycka synd om dem eller brydde du dig inte alls? Jag har så svårt att förstå varför man gör såhär. Har du bett nån om ursäkt?
    Jag har inte betett mig riktigt så som han har gjort. Jag har inte ghostat eller varit jättesvår att få tag på. Jag försökte alltid hålla någon kontakt med alla varje dag. Fick ångest om jag missade någon en dag. Men det hände ju och min ovilja att binda mig med någon gjorde att de alla kände hopp och en vilja att jaga mer. Och jag tog ofta med dem var och en på olika äventyr. Och att tillfredsställa dem sexuellt var ett stort nöje.

Jag brydde mig väldigt mycket om alla på ett sätt. Jag ville inte att någon skulle vara ledsen. Jag ville ge dem upplevelser. Jag blev förälskad i alla under olika perioder. Men samtidigt brydde jag mig inte helt eftersom jag bedrog alla. 

För mig handlade det nog delvis om min egna separationsångest men också att det blev så passionerat varje gång jag träffade någon jag inte sett på ett tag. Så pågick det i över 10 år. 

Jag har haft kontakt med några efteråt. Hon som tog det hårdast valde att flytta till andra änden av landet. Hon friade till och med till mig kort innan hon bröt ihop totalt. Jag bad henne om ursäkt för allt.

Hon som det pågick längst med är jag fortfarande vän med. Hon gillar det väl inte men hamnade i värre problem efteråt med en man som försökte sälja henne och sökte därför stöd hos mig. Jag har gått i terapi och beter mig inte illa längre.

En av kvinnorna har jag idag familj med. Hon vet dock om allt i stora drag. 

Men det jag gjort är hemskt. Jag har slösat bort mycket tid av livet för dessa kvinnor och mig själv. Och orsakat stora trauman som även drabbar mig nu.
  • Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Fd player) skrev 2023-09-18 23:59:58 följande:
    Jag har inte betett mig riktigt så som han har gjort. Jag har inte ghostat eller varit jättesvår att få tag på. Jag försökte alltid hålla någon kontakt med alla varje dag. Fick ångest om jag missade någon en dag. Men det hände ju och min ovilja att binda mig med någon gjorde att de alla kände hopp och en vilja att jaga mer. Och jag tog ofta med dem var och en på olika äventyr. Och att tillfredsställa dem sexuellt var ett stort nöje.

Jag brydde mig väldigt mycket om alla på ett sätt. Jag ville inte att någon skulle vara ledsen. Jag ville ge dem upplevelser. Jag blev förälskad i alla under olika perioder. Men samtidigt brydde jag mig inte helt eftersom jag bedrog alla. 

För mig handlade det nog delvis om min egna separationsångest men också att det blev så passionerat varje gång jag träffade någon jag inte sett på ett tag. Så pågick det i över 10 år. 

Jag har haft kontakt med några efteråt. Hon som tog det hårdast valde att flytta till andra änden av landet. Hon friade till och med till mig kort innan hon bröt ihop totalt. Jag bad henne om ursäkt för allt.

Hon som det pågick längst med är jag fortfarande vän med. Hon gillar det väl inte men hamnade i värre problem efteråt med en man som försökte sälja henne och sökte därför stöd hos mig. Jag har gått i terapi och beter mig inte illa längre.

En av kvinnorna har jag idag familj med. Hon vet dock om allt i stora drag. 

Men det jag gjort är hemskt. Jag har slösat bort mycket tid av livet för dessa kvinnor och mig själv. Och orsakat stora trauman som även drabbar mig nu.
    Men då verkar du ändå haft någon form av empati, bara att du varit rädd att binda dig.

Denna här som jag träffat verkar helt känslokall. Han bryr sig verkligen inte i hur man mår. Han ger blanka fan i det och jag vet det. Ändå fortsatte jag träffa honom. Sjukt. Men som sagt det är nog nu. Jag måste ta mig ur hans grepp.
  • Anonym (feminin energi)

träffa en Kvinna

• Anonym (Kär och dum)
    Anonym (feminin energi) skrev 2023-09-19 07:51:28 följande:

träffa en Kvinna

Haha ja man funderar ju nästan på det, men det finns nog säkert lika många kvinnliga players, så det är nog ingen garanti 😀
  • Anonym (Kvinna 40)
    Anonym (Kär och dum) skrev 2023-09-18 23:41:04 följande:
    Tja allt är ju möjligt. Men vi har var hemma hos honom många gånger, han vill bara ses hemma hos sig.  Och inget spår av någon annan kvinna där.

Jag var oxå hemma hos honom många ggr. Han bodde inte tillsammans med tjejen. Men hade ett förhållande med henne. 

såg heller inga spår av ngn. Så man vet aldrig?

• Anonym (feminin energi)
    Anonym (Kär och dum) skrev 2023-09-19 08:06:45 följande:
    Haha ja man funderar ju nästan på det, men det finns nog säkert lika många kvinnliga players, så det är nog ingen garanti 😀
    finns nog aldrig någon garanti men ska man lyssna på vad kvinnor säger så ökar chansen markant att få ett lyckligt liv om man väljer bort Män
  • Anonym (Fd player)
    Anonym (feminin energi) skrev 2023-09-19 08:15:21 följande:
    finns nog aldrig någon garanti men ska man lyssna på vad kvinnor säger så ökar chansen markant att få ett lyckligt liv om man väljer bort Män
    Det handlar nog mycket om inställning och värderingar. Statistik visar även att konservativa kvinnor är lyckligare.
  • Anonym (bättre)
    Anonym (Fd player) skrev 2023-09-19 10:59:36 följande:
    Det handlar nog mycket om inställning och värderingar. Statistik visar även att konservativa kvinnor är lyckligare.
    Och statistiskt sett är kvinnor oxå mer otrogna än män, så att välja en kvinna verkar ju knappast vara något säkert kort om man vill slippa bli blåst.
Svar på tråden Hjälp mig stå emot denna player