• Anonym (Kär och dum)

Hjälp mig stå emot denna player

Lång historia kort: Jah kvinna 40 år träffade en några år äldre kille gör ca 1,5 år sedan via Tinder. Från början var jag skeptisk och inte så intresserad, men han charmade skiten ur mig. Han var inte sån som ville träffas direkt utan vi chattade och chattade. Och chattade lite till. Snappade med bilder, ringde på telefon, smsade osv i två månade innan vi sågs. Då var jag redan tokförälskad, för jag kände vi hade sån fin personkemi. Det var som att jag träffat min soulmate.
    Vi hade sex, och sen vet jag inte vad som hände. Under ett års tid har vi setts sporadiskt, jag har försökt träffats oftare. Vi bägge har barn sen innan och jag har försökt pussla med mina tider så vi skulle hinna ses. Han har aldrig velat planera våra träffar utan det har ner varit ?vi får se när vi ses? . ibland har vi löst snackat om att ses till helgen men sen har helge kommit och gått utan ett ljud från honom. 

När vi väl ses så är det typ efter 22 som han kan och Max 1-2 h sen måste jag gå. Och det betyder att jag aldrig hinner koppla  av under sexet utan det blir mest att jag tillfredsställer honom, sen måste jag gå.

Han har ghosta mig säkert 20 gånger under året. Helt sonika bara slutat att svara på sms eller snap. I flera veckor. En gång i 3 månader. Sen kommer det ett sms från honom som om inget hänt. Out of the blue.  Ingen förklaring, ingenting utan han bara fortsätter skriva som om han aldrig varit borta så länge. och jag blir överlycklig varje gång för som jag längtat att höra från honom igen. Jag vet jag är en idiot, men känslor är inte rationella.

sådär håller det på. Som i cirklar eller cykler, tät kontakt ett möte planeras, sex, sen lite mer kontakt och sen gjostning i en månad innan han hör av sig igen Och allt börjar om.

Ni behöver inte säga det. Jag vet att det är sjukt, fel och att jag är en naiv idiot och att han utnyttjar mig Och att han inte bryr sig om mig. Det vet jag redan, och att jag måste bryta. Vet jag också. Men det är som att jag hamnat i nån form av psykos eller jävulskt beroende, hela min kropp skriker efter honom. Jag brinner upp snart om jag inte får träffa honom. Så känns det. 

Så min fråga är egentligen inte om han gillar mig, eller huruvida jag ska bryta. Jag vet redan, tro mig. Min önskan är att jag behöver stöttning och hjälp att stå emot nästa gång han hör av sig. Hjälp mig med denna hemska detox. Jag är besatt. Snälla ni medmänniskor på familjeliv, jag behöver verkligen er stöttning att säga Nej nästa gång.

För det är ett som är 100%. Att han kommer höra av sig igen. Han är inne i en ghosting period nu. 

Snälla vad ska jag göra? Lobotomering?

• Svar på tråden Hjälp mig stå emot denna player
  • Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Granbarr) skrev 2023-09-18 20:27:09 följande:
    Nej det är inte dumt att som Fjärilen tipsade om gå ut på dejt. Men var bara uppmärksam på att ditt omdöme förmodligen inte riktigt funkat som du är van med och att du kan ha lätt att hamna i fler utstta situationer. 

Absolut det ska jag ha i bakhuvudet om jag skulle dejta i framtiden, känns så avlägset bara att ens tänka sig det.
    Men såna manipulativa personer kan nog spota en skör mottaglig person på mils avstånd tänker jag.
    Personligen behöver jag vara kär för att inleda en relation med någon och det kommer jag ju inte bli förrän detta lagt sig tänker jag. Och det känns långt tills dess.

Under ghosting perioderna hinner jag gå igenom de flesta kris bearbetningsfaserna. Varje gång. Förnekelse, ilska, depression, och ofta hinner jag även hamna i den sista, acceptans och läkningsfasen. Jag håller på att gå vidare . 

DÅ hör han av sig. Och allt börjar om från början igen. 

Det är fan tortyr.

• Anonym (Fd player)
    Anonym (Kär och dum) skrev 2023-09-18 19:15:18 följande:
    Tro mig, jag är 40 år gammal och har endast haft normala relationer tidigare. Schyssta män och längre relationer, den sista varade i 12 år med barnens pappa.

jag har ingen historik av att falla för dueche bags. 
    Ditt problem är delvis att du inte har någon erfarenhet av destruktiva relationer. Då är man nästan lika naiv som en fjortis och faller lätt för manipulativa människor som vet hur de ska få en att bli besatt. 

Mitt tips är att ta bort honom överallt. Blockera honom överallt. Du har haft din stund med honom men han leker bara med dig och du kommer bara brytas ner på sikt. 
  • Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Fd player) skrev 2023-09-18 21:23:42 följande:
    Ditt problem är delvis att du inte har någon erfarenhet av destruktiva relationer. Då är man nästan lika naiv som en fjortis och faller lätt för manipulativa människor som vet hur de ska få en att bli besatt. 

Mitt tips är att ta bort honom överallt. Blockera honom överallt. Du har haft din stund med honom men han leker bara med dig och du kommer bara brytas ner på sikt. 

Så sant så sant. Jag hade garden nere när vi träffades just för jag är van med att män beter sig sjysst och inte utnyttjar ens svagheter.

Nu vet jag bättre. Det kommer ta lååååång tid innan jag vågar lite på en man igen.

Jag hade helst sluppit denna upplevelsen.

Men också för att jag haft goda erfarenheter av män tidigare så har jag ju ändå hopp om att träffa en sån i framtiden.

Japp. Nu har jag tagit bort honom på Snapchat. 

Denna gången har jag verkligen fått nog. Nu är det bra, jag har bestämt mig. Det är därför jag skapade denna tråd.
    Jag är nämligen helt slutkörd. Experter säger att en förälskelse som längst kan vara i ett år ca, eftersom det tar då mycket kraft och energi av den drabbade att kropp och själ inte orkar längre. För mig har det gått 1,5 år nu just därför att han vägrar släppa taget och jag förmår inte.
    Mitt psyke är helt kaos jag är så trött själsligt liksom. 

Så nu får det vara stopp, jag pallar inte mer. Tagit bort honom även på telefon och blockat numret. 

Det ör inne på fjärde vecka av ghosting nu, jag vet av historien att inom en vecka nu kommer han höra av sig med ett?tja läget med dig? 

Men no more!!!!!!

• Anonym (Tvillingmorsan)

TS, jag tycker att du ska rannsaka dig själv varför det har blivit så här. Det du beskriver är inte sund förälskelse, det är ett slags missbruk. Den här mannen har blivit din drog, din fix. Utan den mår du dåligt. Du känner inte igen dig själv, du är svag och osäker. Det är inte kärlek.

Något har orsakat detta. Någon slags sårbarhet måste ha funnits innan, annars skulle han inte ha dig fullständigt i sitt grepp under så lång tid. Du skulle inte ha så svårt att bryta.

Alla kan känna som du. Man blir kär och besviken och kan ha svårt att se saker och ting klart. Det har nog hänt alla någon gång. Men det du skriver är på en annan nivå.

Jag tror att du behöver prata med någon professionell för att reda ut detta. Varför du har blivit beroende av denne man. Varför du inte förmår bryta och blocka. För det är vad du måste göra, annars får du tyvärr ha det som du har det.

• Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-09-18 22:18:29 följande:

TS, jag tycker att du ska rannsaka dig själv varför det har blivit så här. Det du beskriver är inte sund förälskelse, det är ett slags missbruk. Den här mannen har blivit din drog, din fix. Utan den mår du dåligt. Du känner inte igen dig själv, du är svag och osäker. Det är inte kärlek.

Något har orsakat detta. Någon slags sårbarhet måste ha funnits innan, annars skulle han inte ha dig fullständigt i sitt grepp under så lång tid. Du skulle inte ha så svårt att bryta.

Alla kan känna som du. Man blir kär och besviken och kan ha svårt att se saker och ting klart. Det har nog hänt alla någon gång. Men det du skriver är på en annan nivå.

Jag tror att du behöver prata med någon professionell för att reda ut detta. Varför du har blivit beroende av denne man. Varför du inte förmår bryta och blocka. För det är vad du måste göra, annars får du tyvärr ha det som du har det.

Tack, du satte precis fingret på vad jag känner. Detta är verkligen inte sunt. Någon slags sårbarhet måste ha funnits trots att jag hade en bra barndom och bra föräldrar och tidigare goda relationserfarenheter.

Kanske dålig självkänsla på något sätt? Han väckte nåt i mig som ingen annan gjort. Det var som att möta sig själv i en mans skepnad. En soulmate.
    Men det var bara en förklädnad förstår jag nu. En ulv i fårakläder.
  • Anonym (Fd player)
    Anonym (Kär och dum) skrev 2023-09-18 21:57:40 följande:

Så sant så sant. Jag hade garden nere när vi träffades just för jag är van med att män beter sig sjysst och inte utnyttjar ens svagheter.

Nu vet jag bättre. Det kommer ta lååååång tid innan jag vågar lite på en man igen.

Jag hade helst sluppit denna upplevelsen.

Men också för att jag haft goda erfarenheter av män tidigare så har jag ju ändå hopp om att träffa en sån i framtiden.

Japp. Nu har jag tagit bort honom på Snapchat. 

Denna gången har jag verkligen fått nog. Nu är det bra, jag har bestämt mig. Det är därför jag skapade denna tråd.
    Jag är nämligen helt slutkörd. Experter säger att en förälskelse som längst kan vara i ett år ca, eftersom det tar då mycket kraft och energi av den drabbade att kropp och själ inte orkar längre. För mig har det gått 1,5 år nu just därför att han vägrar släppa taget och jag förmår inte.
    Mitt psyke är helt kaos jag är så trött själsligt liksom. 

Så nu får det vara stopp, jag pallar inte mer. Tagit bort honom även på telefon och blockat numret. 

Det ör inne på fjärde vecka av ghosting nu, jag vet av historien att inom en vecka nu kommer han höra av sig med ett?tja läget med dig? 

Men no more!!!!!!

Att han använder snapchat är för övrigt en varningsflagga. Jag säger inte att alla som använder det är oseriösa men vill man ha flera bollar i luften eller vara otrogen så är snapchat ett bra alternativ då spåren rensas upp automatiskt och det finns andra funktioner som är bra för den som vill vara oärlig. Ett tips för framtiden är att kommunicera genom tjänster som lämnar mer spår. 

Att du har känslor kvar i mer än ett år efteråt är inte konstigt. Det finns sätt att manipulera som gör att det kan fortsätta i över 10 år. Jag levde själv ett liv som jag inte är stolt över där jag höll på längre än så mot några personer. 
  • EpicF
    Anonym (Fd player) skrev 2023-09-18 22:48:56 följande:
    Att han använder snapchat är för övrigt en varningsflagga. Jag säger inte att alla som använder det är oseriösa men vill man ha flera bollar i luften eller vara otrogen så är snapchat ett bra alternativ då spåren rensas upp automatiskt och det finns andra funktioner som är bra för den som vill vara oärlig. Ett tips för framtiden är att kommunicera genom tjänster som lämnar mer spår. 

Att du har känslor kvar i mer än ett år efteråt är inte konstigt. Det finns sätt att manipulera som gör att det kan fortsätta i över 10 år. Jag levde själv ett liv som jag inte är stolt över där jag höll på längre än så mot några personer. 
    Varför är snapchat en varningsflagga? 

Förövrigt kan man spara allt på snapchat... 
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Kär och dum) skrev 2023-09-18 22:31:27 följande:
    Tack, du satte precis fingret på vad jag känner. Detta är verkligen inte sunt. Någon slags sårbarhet måste ha funnits trots att jag hade en bra barndom och bra föräldrar och tidigare goda relationserfarenheter.

Kanske dålig självkänsla på något sätt? Han väckte nåt i mig som ingen annan gjort. Det var som att möta sig själv i en mans skepnad. En soulmate.
    Men det var bara en förklädnad förstår jag nu. En ulv i fårakläder.
    Även om man upplever att man har mött sin "soulmate", brukar känslorna inte bestå om man blir illa behandlad. Inte heller brukar man ha så svårt för att bryta som du verkar ha.

Att du föll för en player är en sak. Players har uppenbarligen något många kvinnor gillar, annars skulle de inte vara players.

Det är lätt att svepas med och leva på hoppet om en person väcker en viss typ av känslor i en. Men för de flesta stannar det vid det. De flesta hoppar av tåget om det tar mer energi än det ger. Du har inte lyckats göra detta. Det är det du måste jobba med att förändra.

Kanske handlar detta egentligen om dig själv? Denne man kanske har något du saknar. Något slags tomrum fyller han ju som du inte förmår fylla på annat sätt, precis som med droger.
  • Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Fd player) skrev 2023-09-18 22:48:56 följande:

Mest har vi dock kommunicerat via sms och telefonsamtal så det är nog inte det.

Har du gjort såhär mot någon? Jag förstår inte hur man kan. Har du träffat någon av personerna efteråt eller har du ställts till svars någon gång?

Jag har länge velat skälla ut honom rejält för att bli av med min ilska mot honom men har inte vågat för varje gång jag har yttrat nåt som kan tolkas som krav eller kritik har han backat och slutat svara. Eftersom jag inte ville det, jag var livrädd för att han skulle försvinna igen så har jag inte vågat konfrontera.

Någon pratade om kärlek. Det är inte och har aldrig varit kärlek jag känner för honom. Känner jag efter då ör känslan nog närmare hat. Jag tycker hemskt illa om honom liksom. Sjukt eller hur att man vill vara nära någon men inte ens gillar. Jag tror det mer kan kallas passion. Kärlek har jag aldrig känt för honom.

Hur kände du för dina offer? Empati? Kunde du tycka synd om dem eller brydde du dig inte alls? Jag har så svårt att förstå varför man gör såhär. Har du bett nån om ursäkt?
  • Anonym (Kvinna 40)

Jag träffade en sån här man. Visade sig att han hade redan ett förhållande. Därav sena träffar o helt tyst på helgerna.

Svar på tråden Hjälp mig stå emot denna player