Levt för länge
Anonym (Zombie) skrev 2023-09-23 22:14:08 följande:
Jo jag vet att det inte förändras över en dag.
Jag går promenad varje dag sedan en tid tillbaka.
Trodde inte att det skulle ske underverk för att jag stretchade såklart. :)
Menade bara att jag inte gjort mycket som innebär en förändring idag, bara det lilla att gå promenad och stretcha.
Menar nog mer att det var en beskrivning på hur de flesta dagar är för mig. Tråkiga, ångestfyllda och endast små försök till förändringar. :(
Du skriver ju att dina dagar är tråkiga. Vad tror du lösningen är?? Utöver promenaderna så behöver du aktivera skallen... Man behöver inte vara Einstein för att se sambandet. Om det är tråkigt så börjar man med nya hobbyer, varför inte ha en hobby för måndag, en annan för tisdag, o.s.v. Tro det eller ej - men det behöver inte nödvändigtvis kosta dig mycket mer. Måndagar kan vara aikido (självförsvar) efter jobbet. Tisdagar kan du spela schack på mobilen; rita 20-30 kvadrater på ett A4 papper, och sen kryssar du i varje gång du har avklarat ett schackparti (oavsett om du vunnit eller förlorat) på mobilen genom en app. Onsdagar, styrketräning hemma och se på film. Torsdagar, Corda 2 (matte för 7-9 klassare (9:ornas matte bör inte underskattas)), allt för att aktivera skallen... Fredagar: Kanske skriva upp sig på någon konstkurs? Detta var bara exempel såklart. Du får ju göra hur du vill. Du måste hitta något sätt för att aktivera logiken i skallen så att allt klarnar framför dina ögon.