• DidoAeneis

Få tillbaka ägglossning efter förlossning

Jag kommer dock att testa imorgon igen, cd15, bara för att se att lh minskar igen, nu när det blev så konstigt. Men äl förmodligen cd14! Asnajs!

• DidoAeneis

Skönt att det fortfarande går bra! Jaa, min unge har också börjat försöka ta på brösten, mest nattetid. Tror jag måste sova med nåt över dem ett tag nu igen. Vill INTE att de ska bli snuttisar. Med förra barnet fick jag sova med silvertejp på tuttarna läääänge. Drygt med lite stockning, men jag hade också lite bekymmer ett bra tag efter avslut. Ja, lite smärta och ont sådär. Men så bara slutade det plötsligt. Men ja, nog bra att handmjölka lite.

Jaa, det var ju tur i oturen att körteln är inflammerad just denna månad då. Även om sånt där aldrig är kul förstås. Men fattar att ni är sugna på att köra igång nu igen. Hoppas denna månad går fort! Gör den säkert, så härligt med våren ju. Ska bli 13 grader här i helgen. Och reser ni bort blir det ju ännu ljuvligare förstås! Hoppas äl håller sig borta under semestern 🙈

• DidoAeneis

Ja, testet var negativt idag, så jag antar att allt har gått som det borde! Äl kom och gick och guldägget blir befruktat lagom till påsk 🙏 Vi manifesterar det nu.

Sjukt vilken väntan det har varit. Vi började liksom prata om det här när vår bebis var tre månader. Det är alltså snart nio månader av hopp och förväntningar. Även om vi ej har försökt så länge, så gör all denna väntan att det känns som det.

Ska bli spännande att se om din äl kommer snabbare denna månad! Var är du i cykeln på söndag då? Bara så du inte missar den nu, bara för att du är så van vid att den kommer lite senare. Som jag nästan gjorde, haha. Nu låg vi ju ändå rätt regelbundet iom att vi var barnfria förra veckan, men tänk om jag missat den. Tyvärr börjar jag undermedvetet planera för nästa månads försök redan (det ska ju inte bli något!!!) och funderar över när jag måste börja äl-testa... 🤦?♀️

• DidoAeneis

Jaa. Och så skönt att vi inte har varit ensamma på resan! Vi har ju hängt ihop länge nu, fan.

Jaa, låter bra med lite tidigare teststart. Eftersom du inte har ammat kanske äl kommer mycket tidigare. Hoppas det. När brukade du ha äl före barn?

Haha jag veeet. Men känns liksom så osannolikt att det plötsligt skulle ta sig. Varför denna gång liksom? Fattar inte det här med graviditet. Tycker att det antingen borde gå varje gång eller aldrig. Kan inte förstå varför det plötsligt skulle gå när det inte gått tidigare.

• DidoAeneis

Haha, ja precis! Alltid kul med ett nytt inlägg.

Glad påsk! Äl+5 idag. Segt. Rätt lite hopp, av nån anledning. Tänker väl varför skulle det gå just denna gång. Men nån gång ska det ju gå. Jag är med i en 35plus-grupp, och där är det rätt många som har plussat den här månaden. De har försökt läääänge, och plötsligt gick det bara. Det får mig dels att känna hopp, men nu tänker jag att jag har ju bara försökt i 4 månader, så jag kanske måste vänta lite till. Och så tänker jag att all gravtur är uttömd för den här månaden 😂

Hur går det själv? Händer det något på äl-testen?

• DidoAeneis

Tänker också: bara jag inte får mens på äl+9-10!! Lutealfasen lär säkert inte ha stabiliserat sig helt än. Tänker att jag ska testa nästa helg, äl+12 typ.

• DidoAeneis

Men guuud, nästan positivt på äl+13, det är ju en klar förbättring! Även om det skulle dröja några dagar till så lär det ju bli mycket tidigare än typ cd22-24 isf! Gud vad bra! Du kommer att vara sååå redo till nästa månad.

Haha, ja, mina tuttar är också lite sorgliga. Men alltså det blir väl så där i början, det är ju som nån som har förlorat mycket vikt, de är liksom helt tomma! Vill minnas att de fastar till sig lite efter ett tag. Men våra ska väl förhoppningsvis börja växa snart igen 🙏

Jaa, det är ju helt onödigt att spekulera, men samtidigt är det typ omöjligt att låta bli. Men nu börjar jag jobba på onsdag, så då fylls förhoppningsvis hjärnan med annat. Blir mycket spännande men också läskigt. Tror det kommer bli en tuff omställning, särskilt eftersom både bebisen och min fyraåring har bestämt sig för att börja vakna 5.30 om dagarna. Hoppas det ändrar sig med sommartiden.

Uppdatera om äl-testens utveckling!

• DidoAeneis

Sjukt imponerande att du kan plugga nu! Jag gjorde det i höstas, men då var ju bebisen bara ett kolli. Nu ska min unge aktiveras konstant, får fan aldrig nåt gjort här hemma.

Haha, har väl gått sådär med sommartiden. Båda två var helt kajko igår kväll, lillan var uppe till efter 22. Vaknade 7 typ, så ingen stor förbättring, men det ser ju bättre ut när man tittar på klockan iaf.

Trist att det inte blivit positivt än, men hoppas det blir som du säger, att den kommer nu snart. Borde ju vara så om du har äl-flytningar.

Jaså, jag har börjat bli tvärtom, känner typ det händer när det händer. Känns som det aldrig kommer hända, är väl därför jag är så zen. Men INTE konstigt att du är taggad nu när ni suttit på sidlinjen i två månader! Fefan, starkt av er ändå.

Intensiv påsk med alla barn, men bra. Hur hade ni det? Känningar... Alltså nej. Haha. Jag känner ingenting. Men har ju liksom aldrig gjort det heller. Så jag väljer att inte se det som nåt negativt. Enda jag börjat "noja" över är om jag INTE blöder efter sex nu om några dagar, haha. Då kommer jag att tänka att det inte har gått. Men sånt kan ju förstås vara olika från grav till grav! Blödde ingenting med mitt första barn. Så nej, jag försöker väl bara stå ut under denna väntans tid.

• DidoAeneis

Nämen! Fan, tråkiga nyheter. Vilken CD är du på nu då? Förstår att du blir otålig. Och svårt om man ska ligga hela tiden för att "säkra upp". Även om det är gött att ligga så är det ju skönare att görat utan press.

Jaa, alltså det är sjukt vad tiden bara går och det är svårt att få ihop det ibland. Jag har nu fått en försmak av det s.k. livspusslet. Två jobbdagar avklarade. Hur fan gör folk?? Borta 7.30-15.30 typ, ibland 16.30! Och då jobbar jag ju som lärare ändå relativt "lite" (28 h i veckan på 80 procent). Jag har jobbat hemifrån förut och styrt mina timmar själv, så jag är väldigt ovan vid det här. Bävar inför nästa vecka då jag har min stora unge också och ska hålla på med lämning och hämtning på dagis dessutom. Herregud. Plus lära mig ett helt nytt jobb OCH en ny arbetsplats... Vad har jag gett mig in på?

Jag känner att min hjärna typ inte klarar av en graviditet ovanpå detta, så på riktigt går jag lite och smygönskar att det inte ska ha tagit sig just denna gång. Vore lite taskig tajming. Börja må illa dessutom isf om typ två veckor... Nä fyfan. Äl+10 idag och ingen mens i sikte. Känner ingenting speciellt. Testar i helgen, så jag vet vad jag ska förvänta mig nästa vecka.

• DidoAeneis

Herregud kvinnan... Äl+11 idag. Testade ändå, ville bara riva av plåstret. Positivt. Hjärnan är helt kaputt. Cannot compute liksom. Vill vänta till efter BIM med att fira ordentligt också, minns ju hur det gick sist... Men ett positivt test är ett positivt test!

Svar på tråden Få tillbaka ägglossning efter förlossning