Anonym (Villhaentill) skrev 2024-12-28 13:58:24 följande:
Han är snart tre månader, så absolut ingen panik än med att bli gravid.
Känns bara så ovisst när mensen kommer tillbaka, kommer säkert vara en sån som det tar ett år för mensen att komma tillbaka 😅
Samtidigt kan jag inte låta bli att hoppas den kommer tillbaka under våren.
Vet hur olidligt långsamt tiden kan gå när man försöker, det tog oss två år att bli gravida med första barnet. Lite därför vi vill komma igång och ge det ett år på egen hand innan vi ger oss in på ivf. Sen vill vi kunna släppa tanken på syskon om det ändå inte går och ta vara på det barn vi har ❤️
Haha jamen jag vet hur det är när man börjar tänka på fler barn, vårt var också typ 3 mån när vi bestämde oss för att försöka få ett till. Sen blev det en låååång väntan, det var i juli och mensen kom i december. Men om du nu inte ammar så mkt kommer det nog att gå snabbare för dig, allt handlar om prolaktinet.
Jag har haft relativt lätt för att bli gravid, men nu sista försöksomgången förstod jag plötsligt hur det var att kämpa. Även då blev jag gravid rätt lätt, men fick tidiga mf (två ggr). Men den där väntan - det kändes som att övriga livet stod på paus. Man tänkte att så fort jag blir gravid kommer jag att vara världens lyckligaste alltid. Haha sen inser man att alla livets plågor fortsätter trots att man är gravid. Det är som sex i ett förhållande - när det är dåligt upptar det 90 procent av förhållandet, men när det funkar upptar det bara 10 procent.