• DidoAeneis

Få tillbaka ägglossning efter förlossning

Haha jamen bra att du får lite hopp trots mina eviga misslyckade "plus"!! Framöver SKA jag inte testa förrän tidigast äl+13!!!! Vill inte bli så glad som man blir av plus för att sen bli besviken några dagar senare. Jag vet ju att äggen ofta blir befruktade liksom, behöver ingen bekräftelse på det. Jag vill bara veta om de stannar.

Alltså idag är äl+13, så jag förväntar mig att mensen kommer imorgon eller tisdag. Ja herregud, det får man väl verkligen hoppas så att det inte behöver dröja ännu längre. Jag har inte tagit fler test. Det känns väl...tomt. tänker när kommer det gå? Vidrig väntan.

Sköööönt! Vänta två dar bara, sen blire åka av. Njut!

• DidoAeneis

Alltså fyfan kvinnan! Fick ingen mens idag. Tänkte vad fan kan den komma eller?!? Testade igen för att se att det var neg. Positivt. Starkt. Herregud...

• DidoAeneis

Haha alltså herreguuuuud!!! Fattar inte det här. Hade hunnit ställa mig in på att jaja, skönt att slippa julbebis, skönt att inte vara illamående på nytt jobb osv osv. Men jaha. Bf 17 december.... Brukar dock föda tidigare (2,5 och 3 veckor före bf), så förhoppningsvis blir det början december, typ. OM det nu går vägen! Vågar man lita på det här?? Kan ju förstås bli vanligt mf också...

• DidoAeneis

Jaaa, nu ska lutealfasen bli låååång här. Sist blev den...? 9 dagar? 10? Mkt spännande.

Själv har jag tagit ett nytt test, två dagar senare än sist. Så skadad från all skit. En underbar stegring ❤️ Sååå glad!

• DidoAeneis

Ja, shit alltså... Vågar mer tro på det nu. Har aldrig fått missfall ju. Klart det kan hända, men då tar jag den sorgen då. Nu tänker jag njuta! Det känns sjukt kul! Äntligen!!! Inte för att vi försökt så länge, men du vet, när man bestämt det här i juli förra året och bara väntat och väntat sen dess... Äntligen är väntan över. December, piss - mörkt, kallt, sjukt - men beggars can't be choosers 🙈 Det blir toppen! Kul att få testa på nåt annat, mina andra barn är födda i april och maj. Äntligen får man vara gravid över en sommar och ha lösa klänningar!

Jaaa, er väntan är snart över. Kommer hänga kvar här som en igel och med spänning motta alla uppdateringar från dig. Ok, 8 dagar sist. 10 nu vore ju perfekt. Sen 12 till nästa månad när det säger pang i livmodern.

• DidoAeneis

Ja, finns egentligen inte så mycket positivt med en sommarbebis förutom att man kan amma hur som helst var som helst. HATAR att känna mig så låst på sommarn som man gör när man har en liten bebis. I Sverige är det ju oftast inte ens så varmt att man kan ha den i skuggan. Blir gött att ha en halvåring när sommaren är här! Då kan den lära sig att krypa utomhus. Stoppa allt i munnen. Också fett coolt med bebis 2023 och 2024.

Jaaa, fast såååå mkt längtar vi inte efter mens ändå. Den får gärna hålla sig borta sisådär 6-7 dagar till tycker jag. Sen så. Gud vad kul det blir att snacka symtom och grejer inför din bim sen! Längtar. Man blir ju typ testoman i den här karusellen, vet inte vad jag ska testa nu 😂 Får leva genom dig och dina test.

• DidoAeneis
    Jag har fan börjat må lite illa på morgnarna 😱 Brukar nog komma så smått "nu", och slå till med kraft om typ en vecka. Välkomnar det så!! Tjoho! Tog det sista testet jag hade idag, kommer inte att testa mer nu. Men det ser fortsatt toppen ut 😍 Hur går det för er i värmen? Måste vara asnajs!

Svar på tråden Få tillbaka ägglossning efter förlossning