• DidoAeneis

Få tillbaka ägglossning efter förlossning

Hej!

Jag fick barn för fem månader sedan och helammar just nu. Men vi vill gärna ha syskon tätt, så jag är ivrig att få tillbaka ägglossningen. Har barn sedan innan, då tog det hela tio-elva månader! Det var dock ett magbarn, så jag ammade mycket. Hon sov även dåligt på natten, så det blev mycket amning då med. Jag hoppas ju innerligt att det ska gå snabbare den här gången, och det här barnet har inga problem med magen. Gillar mat, bajsar som hon ska och för det mesta utan problem.

Jag vet inte riktigt vad jag vill med den här tråden... Hur snabbt kan man trappa upp maten om magen tycks hänga med hyfsat? Barnet har fått lite smakportioner, och ibland får vi ta ett steg tillbaka när det går någon dag mellan bajsningarna. Har någon något annat tips för att få tillbaka ägglossningen snabbare? Eller är det någon som sitter i samma sits som vill bolla tankar och känslor?

• Svar på tråden Få tillbaka ägglossning efter förlossning
  • DidoAeneis

Nej, jag vet, blödningar i tidig graviditet ÄR ju vanligt. Men så vidrigt att se liksom en stor mängd blod på papperet. Och sen lite i mensskydd också. Särskilt när man inte har några symtom! Men nu är det inget mer färskt blod, bara lite brunt på papperet, typ. Hoppas så det bara var nåt som "brast" 🙏 Jag håller dig postad, om man säger så.

• DidoAeneis

Har typ inget illamående! Har ju känt liiiite när jag vaknat till vid 05 några månader i rad. Och kan som sagt inte dricka kaffe. Det är typ allt.

• Kvinnan97

Brunt är väl bra! Det betyder att det hinner bli ?gammalt? innan det tar sig ut och att det inte är ett pågående flöde! Säkerligen är det bara en sån där normal grav blödning! Men känner för dig, usch! är själv nojig att vakna upp en dag och det ska vara över.

alla graviditeter är ju olika, man brukar säga att den luriga 3an ter sig annorlunda vid förlossning, men kanske även blir en annan graviditet för dig dessutom! 

• DidoAeneis

Ja, brunt ska ju vara bra. Har inte kommit mer i trosskyddet och bara brunt på papperet när jag torkar, så jag räknar med att faran temporärt är över. Men det kommer att vara shakey här ett tag, känner jag 😅 Hur står det till för dig?

• Kvinnan97

Fattar det! Skönt att det börjar se ljust ut! men jag hade nog också varit lite nojig ett tag, man vill ju bara ha tydliga tecken nu på att allt är ok! 

Jag mår bra! Haft lite känningar i magen ändå nu under kvällen. Men jag har fullt upp med att roa sonen hela dagen hemma, svinkallt ute! och försöka hinna plugga en stund på kvällarna så det är osäkert om jag ens tagit in detta helt än. Men det kommer! 

min Mamma frågade 2dagar innan jag plussade om jag var gravid. Haha! Jag ba Nej!, vi ska ju inte ha några december bebisar! Hehehe

• DidoAeneis

Kom inget mer inatt, men kände mycket molande nu på morgonen. Nu gick jag på toa precis. Mycket blod. Fan.

• Kvinnan97

Men åhhh! 

jag vet inte vad mer man gör än att bara vänta och ser, du vill inte ringa din BM och pratat om det?  Dom kanske inte alls tycker det låter som ett mf 

Molande behöver ju inte va något än vanlig gravidsymtom. Jag ser nog mf som klumpar och smärta. Men har själv inte så mycket erfarenhet utav det mer än vad jag läst :( 

• DidoAeneis

Nä, alltså allt hopp har nog lämnat mig nu ändå. Blöder liksom rejält. Fy. Fy fan. Så besviken.

• DidoAeneis

Alltså pragmatiker som jag är tänker jag förstås på äl-testen 😅 Fyfan, så dumt. Tror du att du kan skicka tillbaka dem nu när du inte kommer att behöva dem? 🙈

• Kvinnan97

Självklart! Tänkte föreslå det, men ville vänta tills rätt läge. skicka dina uppgifter så skickar jag iväg dem under morgondagen!

va trist! Hur mår du? 

Svar på tråden Få tillbaka ägglossning efter förlossning