Anonym (Villhaentill) skrev 2025-01-14 14:35:03 följande:
Skönt att du snart är i mål 🥳 För visst har du inte många veckor kvar?
Jag kan inte föreställa mig hur det är att må illa en hel graviditet, mådde hur bra som helst under min. Någon enstaka gång som jag mådde illa av lukter och vis mat i början 😅
Förstår verkligen hur hela livet kretsar kring det. Innan vi blev gravid med första barnet ägnades all tid verkligen till att hitta en lösning som gjorde att vi skulle lyckas. Räknade dagar, läste på om tillskott, bokade blodprov, läste på om klinker, jag var verklugen besatt ????
Jag önskar verkligen ett syskon till vårt barn, men ja jag vill verkligen kunna släppa det om det inte blir så. Tycker ändå det borde gå en gång till, min kropp verkade älska att vara gravid och vi fick till slut vräka den lilla för att det inte satte igång av sig självt 😅
Tycker jag har tecken på äl var och varann dag och tar lh test typ varje dag men än är de bara svaga. Var nere på två amningar och två pumpningar om dagen och kompletterade resten med ersättning.
Dock har jag ångrat mig och ammar fyra gånger om dagen och pumpar två igen, men nu räcker inte mjölken till utan måste ge lite ersättning efter amning dagtid. Var verkligen inte beredd på att produktionen skulle dala så snabbt, ammade helt bara för några veckor sen och frös dessutom in typ två dl om dagen 😳
Trivs verkligen inte med amningen , men känner mig dum som drar ner på det när jag faktiskt hade typ överproduktion till bebis. Ska amma helt om det går februari ut, sen delamma igen innan jag slutar helt. Det är ju bra om jag kan skydda bebis i förkylningstider.
Längtar ändå tills jag drar ner på amningen igen, det gör fortfarande ont och är obekvämt. Vi har så mycket mysigare stunder och dagar när jag ger på flaska. Men har sån ångest att jag inte gör vad jag kan för att ge honom så mycket bröstmjölk jag kan när han fortfarande är så liten.
Kanske dyker mensen upp innan jag ammar klart, eller så får jag vänta. Har haft fertila flyttningar en del dagar och fått upp hoppet, men testen är fortsatt samma styrka 😝
Känner bara att jag vill ge vårt barn så bra start i livet som jag kan och vill inte ångra att jag slutade amma för tidigt.
Jag är i vecka 32 nu och brukar föda i vecka 38, så nej, inte långt kvar! Blev sjukskriven i onsdags tills bf, jag har haft en långdragen lunginflammation nu sedan typ 8 veckor tillbaka. Hemsk graviditet, denna. Men sååå skönt att få vara ledig nu och bara vila upp mig. Känns helt overkligt, hade egentligen tänkr jobba en månad till.
Alltså det där med amning... Ja, det är jättebra för en bebis att amma. Men det är jättebra med ersättning också. Jag tycker att det är upp till var och en att göra som man vill och kan! Med tanke på hur många bebisar som får ersättning dessa dagar och hur bra de också mår kan jag inte tänka mig att det skulle vara sååååå mycket bättre med amning. Men det kanske det är.
Jag ammade främst för att det är så jävla smidigt, haha. Nu sist framför allt. Jag ville ju ha äl liksom, så jag ville egentligen sluta så fort det gick. Jag är inte så sentimentalt av mig, visst, det är mysigt med närhet, men det kan man få på sååå många sätt med en liten bebis. Så jag tycker du ska göra det som känns bäst, och om det är att fortsätta amma - toppen! Är det att sluta - toppen!