Inlägg från: Anonym (Skåne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skåne)

    Leon eller Nils?

    Anonym (Em) skrev 2023-09-24 21:31:17 följande:

    Tycker att Leon är finast helt klart. Har aldrig haft svårt att uttala det. Vad du menar med att tungan rullar ihop sig förstår jag inte. 


    Misstänker att TS är typ skåning? 

    Där jag bor är det inget konstigt med Leon, men en grov malmöitiska så rullar man tungan när man säger Leon. 
  • Anonym (Skåne)
    Sizo skrev 2023-09-24 21:46:03 följande:

    Haha rullar tungan var väl fel ordval, är så långt bort ifrån skåning som det går. Det jag menade är att det är svårt att uttala namnet och många verkar måste tänka innan de talar alltså säger namnet. Ansträngt... Elon har vissa sagt till exempel? Haha.
    Men tycker också det är ett fint namn, han ska ju heta det antingen som tilltalsnamn eller andranamn .
    Tack för svaren angående Nils, tycker också de känns lite gammalt att de måste bli Nisse. Har själv alltid haft svårt för smeknamn och föredrar de riktiga namnet :)


    Känner ett par Leon och det är inga större problem att uttala eller blanda det med Elon. Däremot blev det lite hjärnsläpp när det var både en Leo och en Leon i klassen en period som umgicks i samma gäng till min son. *skrattar* 

    Känner en Nils som är mest bara Nils, föräldrarna säger Nisse ibland, men det är sällan. Ingen av kompisarna. En annan Nils heter Nisse för alla utom när föräldrarna behöver säga till honom då är det NILS. 

    Summan är att det blir vad man gör det till själv mest.
Svar på tråden Leon eller Nils?