molly50 skrev 2023-11-14 13:18:27 följande:
Ja,det är ju onödigt att använda nedsättande kommentarer oavsett om det är på ett skämtsamt sätt eller ej.
Men jag blir lite irriterad på dubbelmoralen som produktionen uppvisar när de tillåter t ex Ken att stanna kvar efter allt som han har sagt.
T ex när han kallade Therese (eller vem det var) för "white bitch" och "white tears".
Varför ansågs inte det som kränkande då?
Och att denna utfrysning och mobbning som pågått har tillåtits utan så mycket som en varning.
Det gör mig irriterad.
Jag undrar också om Johan verkligen lämnade för en knäskada eller för att saker och ting inte gick som han ville?
Jag har inte ens sett att han har skadat sig.
Jag tycker nog också det är lite fel att låta någon som blivit utröstad få komma tillbaka.
Speciellt någon som medverkat i mobbningen och utfrysningen som pågått.
(Om jag inte har missförstått det.)
De borde kanske hellre ha erbjudit Therese att komma tillbaka,i så fall.
Ja,det var onödigt av Tove, Speciellt som hon var en av de som anmälde Charlie till produktionen,om jag har förstått det rätt.
Det är lite att sparka på en som redan ligger.
Hon har sjunkit rejält i mina ögon.
Jag kallades för Finne när jag bodde i Östergötland eftersom jag har Norrländsk dialekt, men inte blir man arg för det. Wilmer har vad jag förstått inte blivit arg, utan det är Petra och produktionen som anser ordvalet kränkande.
Johan vred sitt knä i en av tävlingarna och han har en skada redan innan i knäet så jag förstår att han tänker på sin hälsa istället för att göra skadan större. Tävlingarna tar stryk på deltagarna.
Att Carro kom tillbaka förstod jag då Charlie fick lämna och att Johan bestämt sig för att lämna. Annars hade dem fått ta in 2 från Gränslandet. Det konstiga här var att Johan fick lämna utan att Petra läxade upp honom, men när Emilio ville lämna då var Petra framme och läxade upp honom med orden att du ska veta att det har funnits 1000 tals som hade velat ha din plats.
Tove vad jag läst gillar visst att bråka. Tydligen har bråken mellan henne och Pelle fortsatt efter programmet, men jag tror att hon vill bli uppmärksammat. Hon är stark i tävlingarna, men jag gillar inte hennes sätt att prata eller föra en diskussion. Jag har inte gillat hennes personlighet sen dag 1.
Nä som sagt det ska vara krav på att mobbning, förtal och elaka ord om varandra ska inte få förekomma i programmet innan dom skriver på ett kontrakt.