• Cinapuffen

BIM november

Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️

1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM november
  • bebissugen91

En lite väl intim fråga kanske, hur ofta/vilka dagar myser ni till det runt ÄL? Varje dag? Varannan? Bara på äl-dagen? Har äl nästa vecka och hoppas på tredje gången gillt.

• Kåtisroinen
    Anonym (1986) skrev 2023-10-31 10:25:45 följande:

Äl +7 idag.?. ahhhh så segt 🙈 någon mer som väntar på att få testa under de kommande dagarna? Och hur många dagar efter äl är det då för er när ni tänker testa?

Jag! :p äl+12 här, bim-3. Jag beställde ett 5-pack från graviditetskollen häromdagen, de borde komma idag eller imorgon. Tänkte testa med morgonurin när jag fått dem. Har ett digitalt hemma med, men sparar det tills jag behöver bekräfta det!😂 jag försöker vänta så länge som möjligt, helt till bim. Men jag är för ivrig tror jag 😂
  • evelina786
    bebissugen91 skrev 2023-10-31 12:35:27 följande:

En lite väl intim fråga kanske, hur ofta/vilka dagar myser ni till det runt ÄL? Varje dag? Varannan? Bara på äl-dagen? Har äl nästa vecka och hoppas på tredje gången gillt.

Hade ÄL i söndags. Myste till det varje dag förra veckan, enligt appen Flos fertila dagar. En del säger att det räcker med varannan dag, men jag är rädd att "missa" den mest fertila dagen. Det är inga långa mysstunder precis, haha, som det kanske hade varit i annat fall.
  • Anonym (1986)
    Anonym (Trebarnsmamma92) skrev 2023-10-31 11:23:50 följande:

@1986
    Jag väntar också men tänker ta ett test efter bim dagen för att inte bli lurad som förra månaden haha. 

Hur blev du lurad? Var det en kemisk? 
  • Anonym (1986)
    bebissugen91 skrev 2023-10-31 12:35:27 följande:

jag försöker få till varje dag så fort ägglossningen närmar sig, alltså testar nästan varje dag efter cd10. Sen har vi sex varje dag tills det blir utslag på äl-stickan och två dagar efter utslaget. OM vi orkar med det vill säga. Någon gång har vi hoppat över en dag för att vi som småbarnsföräldra varit helt slut. 

Denna gång blev det fyra, två och en dagar innan äl, på ägglossningdagen och två dagar efter. Jag har oregelbunden cykel så vet aldrig när jag har ägglossning utan måste testa med stickor och temp. 

• Anonym (Trebarnsmamma92)
    Anonym (1986) skrev 2023-10-31 14:21:15 följande:
    Hur blev du lurad? Var det en kemisk? 
    Det vet jag faktiskt inte, men jag kunde känna typ allt, molandevärk i magen och trötthet och krasslig mage. Men så var det inget haha.
  • Anonym (1986)
    Kåtisroinen skrev 2023-10-31 12:37:44 följande:
    Jag! :p äl+12 här, bim-3. Jag beställde ett 5-pack från graviditetskollen häromdagen, de borde komma idag eller imorgon. Tänkte testa med morgonurin när jag fått dem. Har ett digitalt hemma med, men sparar det tills jag behöver bekräfta det!😂 jag försöker vänta så länge som möjligt, helt till bim. Men jag är för ivrig tror jag 😂
    Duktig att hålla dig så länge. Borde det inte synas imorgon om det är något? 
    hsr slösat alltför många cb som blivit negativa så har också förbud mot att testa med cb innan det syns något på en billig Sticka 🙈
  • Anonym (1986)
    EFW skrev 2023-10-31 13:24:12 följande:

Vilka billiga stickor brukar ni beställa? 🤔

Graviditetskollens ägglossningstest är nog billigast. Sen stickor som möter 10 hcg är nog de Från babyplan 
Svar på tråden BIM november