• Cinapuffen

BIM november

Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️

1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM november
  • Evylin
    Sollan­907

Lyckas inte citera 😅  men vad skönt att jag inte var ensam iallafall, man börjar ju analysera och fundera över allting när man väl börjar försöka.
  • Evylin
    Kåtisr­oinen

J
    ag frågade min sambo när vi började med ägglossningstest om han ville att jag skulle säga till när det var positivt. Han sa att jag fick göra som jag ville och det att det inte spelade någon roll. Han är också lite mer avslappnad "det händer när det händer" 😅 men jag är precis likadan som du och vill berätta, prata och diskutera allting så jag berättar alltid när jag testar och vad det visade, sen får han lyssna på mina tankar och analyser kring det 🙈 
    Känner igen känslan att man känner sig lite töntig när han är så himla avslappnad men det får han stå ut med tänker jag 😅
  • Sollan907
    Evylin skrev 2023-10-31 20:35:40 följande:
    Sollan­907

Lyckas inte citera 😅  men vad skönt att jag inte var ensam iallafall, man börjar ju analysera och fundera över allting när man väl börjar försöka.
    Ja det är inte klokt vad man analyserar.. Önskar man kunde stänga av ibland och bara va! Men det är ju lättare sagt än gjort 😅
  • BaraVara55
    Natalina1451 skrev 2023-10-31 15:22:24 följande:

Vet inte om det fortfarande är det, men apotea hade lite rabatt på rfs-produkter igår iaf så jag passade på o köpa både ägglossningstest, deras testa ofta gravidsrickor och ett testa tidigt. 

men jag har fortfarande väldigt positivt på gravtest idag efter jag bara hade hållt mig en knapp timme mitt på dagen så känns som ägglossning är långt bort.. hur länge har man plus efter ett senare missfall? Någon som vet ? har gått en vecka sen vattnet gick idag och en vecka sen fostret föddes imorgon..

Hej, 
    Jag fick också ett sent missfall (v.16) och gjorde en MA+skrapning för en månad sen. Jag testade negativt två veckor efter missfallet. 
    Vet inte exakt om de finns något exakt, men om de gått över 3-4 veckor så hade jag sökt vård för att kolla upp vad det beror på <3
  • Natalina1451
    BaraVara55 skrev 2023-10-31 21:52:58 följande:
    Hej, 
    Jag fick också ett sent missfall (v.16) och gjorde en MA+skrapning för en månad sen. Jag testade negativt två veckor efter missfallet. 
    Vet inte exakt om de finns något exakt, men om de gått över 3-4 veckor så hade jag sökt vård för att kolla upp vad det beror på <3
    tack för svar!
    Okej då kanske det är lite tidigt o bli stressad över att det fortfarande är väldigt positivt då det som sagt är en vecka sedan imorgon. är Väl mest ivrig att börja försöka igen, vill inte att det ska gå för lång tid liksom om jag ändå kommer behöva skrapas eller så sen sp hellre nu än om 2 veckor liksom. känns som jah bara slösar tid? 

kanske tmi men det kommer fortfarande vad ja tror är bitar av hinnsäcken, och fick liksom dra ut en bit som var 12 cm lång som liksom satt fast i tappen och dinglade igår så känner att det kanske inte var så ?komplett? som läkaren menade när de skrev ut mig..
  • EJT
    Evylin skrev 2023-10-31 19:30:19 följande:
    Idag blev det glad gubbe här! 
    Men jag har funderat på en sak..

Jag upplever att jag inte har en stegring på ägglossningstest på samma vis som många andra. Utan mer att mina tester är väldigt svaga fram till de helt plötsligt är positivt. Jag har även testat med "vanliga" stickor och upplever samma sak där. Jag testade igår då jag kände att ägglossningen var på gång men fick bara ett jätte svagt streck och idag var det positivt, någon mer som har det så ? 
    Absolut, det är likadant för mig. Ett par månader har jag haft mer som en stegring, men oftast slår det bara över från en dag till en annan.
  • tjatalagom

Äl +9 idag och jag tog ett test. såklart helt blankt men tänkte att det fanns en liiiten chans när andra här plussat på äl+9. Tredje dagen i rad min temp är väldigt jämn, så brukar den inte vara och förra månaden fick jag en ordentlig tempdipp på äl+9. Vågar inte få upp hoppet men vill ändå hoppas liiite. 

strunta i var appen lagt in äl! Nästan bombsäker att äl var cd 23

• tjatalagom

Sen undrar jag om ni tror att jag kanske inte hade äl, eller en väldigt svag äl i och med den sega tempökningen? fick ju ändå positivt på äl test en specifik dag. tempen och gick ju väldigt långsamt uppåt. Eller kan det bli så ibland trots att man haft äl?

• Ememem
    tjatalagom skrev 2023-11-01 06:00:23 följande:

Sen undrar jag om ni tror att jag kanske inte hade äl, eller en väldigt svag äl i och med den sega tempökningen? fick ju ändå positivt på äl test en specifik dag. tempen och gick ju väldigt långsamt uppåt. Eller kan det bli så ibland trots att man haft äl?

Utifrån att tempen stannar över baslinjen fler dagar så har du helt klart haft äl. Däremot vilken dag är väl inte helt självklart.
  • Höst2023

Är på Äl +8.  Hade en temp-dipp igår. Håller tummarna för att det ska vara en implationdipp! Men känns som det är lite sen på äl +7? Har inga symtom på något, vet inte heller när jag ska våga testa lite rädd efter den kemiska förra månaden. 

Svar på tråden BIM november