• Anonym (Adam % Eva)

Dags att slå hål på en myt

I många trådar om otrohet förekommer kommentaren att när den otrogne mannen säger att "min fru förstår mig inte" eller "nin fru och jag har slutat ha sex"  Det är oftast sant.

De som påstår något annat måste vara helt verklighets frånvända. 

Väldigt få män gör sig omaket att bedrar sin fru utan anledning. De är trötta på att runka i ensamhet och längtar efter närhet till en annan människa. 

Att få tillgång till ett normalt sexuellt liv borde vara en mänsklig rättighet.

• Svar på tråden Dags att slå hål på en myt
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Adam % Eva) skrev 2023-10-06 14:35:08 följande:
    Har du koll på om de har ett sexliv hemma?
    Har du koll på vad för slags sexliv alla som är otrogna har?

Om du inte har det hur kan du då påstå att alla som knullar runt gör det för att de inte får nåt hemma?
  • Anonym (Adam % Eva)
    Lynx123 skrev 2023-10-06 08:45:52 följande:

Man "behöver" aldrig vara otrogen, lika lite som man "behöver" vara elak. Det finns alltid ett val och det förstår en vuxen, mogen människa. Att ens tänka att sex med andra borde vara en rättighet tyder på ett ganska problematiskt sinnelag.

Tror du har för höga tankar om hur relationer fungerar. 

Naturligtvis finns det relationer där sexlivet fungerar genom hela livet. Det är inte de jag talar om utan sexlösa förhållanden/äktenskap. De är vanligare än vad man tror. 

Om den ena parten i en relation tappar lusten och inte den andre, blir den som fortsatt har lust, tvingad till sexlöshet. Om den som tappat lusten vill fortsätta äktenskapet/relationen så måste hen inse att partnern kanske kommer att söka närhet på annat håll.  Gör man inte det är man otroligt självisk och naiv.
  • Anonym (Adam % Eva)
    Anonym (QX) skrev 2023-10-06 07:17:00 följande:

Eller så backar vi lagstiftningen och inför samma lagar som i länder långt bort. 

Att det inte går att bli fäld för våldtäkt av sin make/maka. Bara att bonka på och ta sina mänskliga rättigheter 

Kvinnor som tappar lusten för sin partner brukar inte återfå den. Nu talar jag inte om tillfälliga dippar utan det här är förhållanden/äktenskap som varit sexlösa i åratal.  Det handlar inte heller om att maken ska få sin vilja fram. Har kvinnan inte lust men ändå tvingas ställa upp ÄR DET VÅLDTÄCKT!

Tror att du blandar ihop begreppen hej vilt här
  • Anonym (Nej nej nej)

Inte min erfarenhet alls!!! Män i sexlösa äktenskap gillar att klaga och gnälla men när en då tar chansen och erbjuder sig att du får ha sex med mig precis när och hur du vill hur ofta du vill om du bara lämnar din fru och älskar mig istället så blir det nej. Ok det där har bara hänt en gång men det är min erfarenhet. 

• Anonym (Adam % Eva)
    Anonym (sådär) skrev 2023-10-06 11:55:57 följande:
    Håller med, men fega personer som hellre går bakom ryggen än skiljer sig måste ju rättfärdiga det för sig själva på nåt sätt, annars kan de ju få dåligt samvete och ingen vill ju se sig själv som feg och falsk, så då åker offerkoftan såklart fram och de känner sig sååååå kränkta.Oskyldig

För övrigt så är det inte alls så som TS påstår: En enkät som VM gjorde bland sina medlemmar visade ganska tydligt att sexbrist eller problem i relationen inte alls var den vanligaste anledningen till otrohet, den vanligaste anledningen med råge var spänning och variation.

Men fakta spelar ju ingen roll när man med alla medel ska försöka rättfärdiga sitt agerande för sig själv och andra.
    Du talar om fega personer. Tror du inte att båda parter i ett äktenskap/förhållande är lika angelägna att hålla uppe skenet inför omvärlden? Man vill inte skiljas på grund av många orsaker. Man samäger, man uppfostrar sina barn tillsammans, man vill inte ändra på vad som fungerat och varit bekvämt under lång tid. 
    Det är inte att gå bakom ryggen när partnern är medveten om att den andra saknar sex och närhet. Kan man inte själv ge det så måste man låta någon annan göra det.
  • Anonym (Adam % Eva)
    Lynx123 skrev 2023-10-06 08:45:52 följande:

Man "behöver" aldrig vara otrogen, lika lite som man "behöver" vara elak. Det finns alltid ett val och det förstår en vuxen, mogen människa. Att ens tänka att sex med andra borde vara en rättighet tyder på ett ganska problematiskt sinnelag.

Man "behöver" inte neka sin partner sex. Man "behöver" inte tvings sin partner att leva so en munk/nunna.
    Det är väldigt omoget och narcissistiskt.  Det är faktiskt en mänsklig rättighet att ha rätt i sexuellhälsa!  Den som nekar en annan människa ett sexuellnärhet är knappast en god människa
  • Anonym (QX)
    Anonym (Adam % Eva) skrev 2023-10-06 14:59:37 följande:
    Du talar om fega personer. Tror du inte att båda parter i ett äktenskap/förhållande är lika angelägna att hålla uppe skenet inför omvärlden? Man vill inte skiljas på grund av många orsaker. Man samäger, man uppfostrar sina barn tillsammans, man vill inte ändra på vad som fungerat och varit bekvämt under lång tid. 
    Det är inte att gå bakom ryggen när partnern är medveten om att den andra saknar sex och närhet. Kan man inte själv ge det så måste man låta någon annan göra det.
    Förstår inte problemet. Bara att säga till sin partner att då det inte blir sex hemma och det är en mänsklig rättighet att ha sex så kommer jag leta efter det på annat ställe. Sen får partnern välja vad som ka göras.
  • Anonym (Frrr)

"Vissa män tycker att sex är en mänsklig rättighet"

• Anonym (Adam % Eva)
    Anonym (hkh) skrev 2023-10-06 13:27:50 följande:

Då ska jag komma med fakta....
    Om dessa män gav sina kvinnor positiv uppmärksamhet o faktiskt gjorde sin del i hushållet o med barnen, så skulle fler kvinnor få mer tid, ork o lust att ha sex med sin man.
    Håll romantiken o uppvaktandet vid liv, så kommer det att bli mer åka av.

När kvinnor tappar lusten är det sällan på grund de orsaker du räknar upp. Detta är förklaringar man tar till när den bistra sanningen är att kvinnan /mannen tappat lusten på grund av av att kärlekshormonet slutat reagera på partnern.

Man kan säkert hitta en massa förklaringar till detta men ännu har ingen forskning hitta svaret på varför
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Adam % Eva) skrev 2023-10-06 15:05:38 följande:
    Man "behöver" inte neka sin partner sex. Man "behöver" inte tvings sin partner att leva so en munk/nunna.
    Det är väldigt omoget och narcissistiskt.  Det är faktiskt en mänsklig rättighet att ha rätt i sexuellhälsa!  Den som nekar en annan människa ett sexuellnärhet är knappast en god människa
    Är det så du resonerar i allt? När andra inte gör som du vill så är det grönt att bete dig som du vill och skylla det på att andra minsann gjort fel? Och det menar du är ett moget beteende?

Det som är oerhört omoget är att lägga ansvaret för hur man själv hanterar sitt missnöje över saker på andra. Det är DU som väljer om du vill knulla andra eller skilja dig och därmed är det också DU som ansvarar för dina val, det kan du inte lägga på andra.
Svar på tråden Dags att slå hål på en myt