• Anonym (Adam % Eva)

Dags att slå hål på en myt

I många trådar om otrohet förekommer kommentaren att när den otrogne mannen säger att "min fru förstår mig inte" eller "nin fru och jag har slutat ha sex"  Det är oftast sant.

De som påstår något annat måste vara helt verklighets frånvända. 

Väldigt få män gör sig omaket att bedrar sin fru utan anledning. De är trötta på att runka i ensamhet och längtar efter närhet till en annan människa. 

Att få tillgång till ett normalt sexuellt liv borde vara en mänsklig rättighet.

• Svar på tråden Dags att slå hål på en myt
  • Anonym (QX)
    Anonym (Adam % Eva) skrev 2023-10-06 15:05:38 följande:
    Man "behöver" inte neka sin partner sex. Man "behöver" inte tvings sin partner att leva so en munk/nunna.
    Det är väldigt omoget och narcissistiskt.  Det är faktiskt en mänsklig rättighet att ha rätt i sexuellhälsa!  Den som nekar en annan människa ett sexuellnärhet är knappast en god människa
    Jag saknar sexuell närhet! Släpper du till röven eller är du omogen och narcisisistisk?
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (Adam % Eva) skrev 2023-10-06 15:05:38 följande:
    Man "behöver" inte neka sin partner sex. Man "behöver" inte tvings sin partner att leva so en munk/nunna.
    Det är väldigt omoget och narcissistiskt.  Det är faktiskt en mänsklig rättighet att ha rätt i sexuellhälsa!  Den som nekar en annan människa ett sexuellnärhet är knappast en god människa
    Den som tvingar en annan människa att ha sex utan att den vill är knappast en god människa. Ganska omoget och narcissistiskt. Det är ingen mänsklig rättighet att ha sex med någon som inte vill.
  • Anonym (Ha)
    Anonym (Nej nej nej) skrev 2023-10-06 14:58:51 följande:

Inte min erfarenhet alls!!! Män i sexlösa äktenskap gillar att klaga och gnälla men när en då tar chansen och erbjuder sig att du får ha sex med mig precis när och hur du vill hur ofta du vill om du bara lämnar din fru och älskar mig istället så blir det nej. Ok det där har bara hänt en gång men det är min erfarenhet. 

Beror väl på de älskar sin kyska hustru om de så inte får komma till. Såna karlar älskar ljuga. De vill äta kakan och ha den kvar. Primitiva varelser på en 11-årings nivå rent känslomässigt? Saknar konsekvenstänk? 
  • Anonym (Adam % Eva)
    Anonym (QX) skrev 2023-10-06 15:19:18 följande:
    Jag saknar sexuell närhet! Släpper du till röven eller är du omogen och narcisisistisk?
    Kommentar och svar överflödigt

Vi ägnar oss inte åt meningslöst dravel 
  • Anonym (Adam % Eva)
    Anonym (Ha) skrev 2023-10-06 15:41:03 följande:
    Beror väl på de älskar sin kyska hustru om de så inte får komma till. Såna karlar älskar ljuga. De vill äta kakan och ha den kvar. Primitiva varelser på en 11-årings nivå rent känslomässigt? Saknar konsekvenstänk? 
    Vad anser du om hustrun som vill ha kvar äktenskapet men inte samlivet?
  • Anonym (Ha)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-06 15:19:43 följande:
    Den som tvingar en annan människa att ha sex utan att den vill är knappast en god människa. Ganska omoget och narcissistiskt. Det är ingen mänsklig rättighet att ha sex med någon som inte vill.
    Ja, det är ren och skär ondska tilltvinga sig sex. Omoget, narcissistiskt och psykopatbeteende därutöver. Om partnern vill ha för lite eller inget sex alls finns i regel goda skäl. Den med högre sexlust ska lyfta upp frågan på bordet. Separera om det inte alls går att nå en sund kompromiss i närhet och sex. Innan en split försöka ändra och förbättra sin satsning i äktenskapet/relationen på alla plan. Möjligen väcks lusten till intimitet hos partnern.
  • Anonym (Adam % Eva)
    Anonym (sådär) skrev 2023-10-06 15:12:50 följande:
    Är det så du resonerar i allt? När andra inte gör som du vill så är det grönt att bete dig som du vill och skylla det på att andra minsann gjort fel? Och det menar du är ett moget beteende?

Det som är oerhört omoget är att lägga ansvaret för hur man själv hanterar sitt missnöje över saker på andra. Det är DU som väljer om du vill knulla andra eller skilja dig och därmed är det också DU som ansvarar för dina val, det kan du inte lägga på andra.
    Vi har inga som helst åsikter om vad man göt och inte gör

Allt vi vill säga är att det ofta är sant när män talar om att de in får sex hemma.
    Vi förstår inte varför det är så upprörande?  
    Om män eller för den delen kvinnor inte får sex hemma varför ska de då avstå från sex om de känner behov av det?
  • Anonym (QX)
    Anonym (Adam % Eva) skrev 2023-10-06 15:45:05 följande:
    Då är det upp till partner att ge ett val. Han kommer leta sex utanför och hon får välja om det ska bli skiljsmässa eller inte.
  • Anonym (Adam % Eva)
    Anonym (Ha) skrev 2023-10-06 15:48:17 följande:
    Ja, det är ren och skär ondska tilltvinga sig sex. Omoget, narcissistiskt och psykopatbeteende därutöver. Om partnern vill ha för lite eller inget sex alls finns i regel goda skäl. Den med högre sexlust ska lyfta upp frågan på bordet. Separera om det inte alls går att nå en sund kompromiss i närhet och sex. Innan en split försöka ändra och förbättra sin satsning i äktenskapet/relationen på alla plan. Möjligen väcks lusten till intimitet hos partnern.
    Nu är ni där igen. Förstår ni inte att verkligheten består av en mängd förhållanden  där sex är ett avslutat kapitel för den ena men inte den andre. De har pratat och  pratat eventuellt också gått i terapier.  Sexet har inte återkommit
    och ingen av dem vill separera. 
    Det är företrädesvis dessa män/kvinnor som söker närhet hos andra. Det är de som säger att de inte har något sexliv!  Varför tror ni inte på dem!
  • Anonym (Ha)
    Anonym (Adam % Eva) skrev 2023-10-06 15:45:05 följande:

Har eg ingen bestämd åsikt om kvinnor som tappat sin lust till mannen när skälen kan vara många. Bäst är att bryta ned olusten till mikronivå och ta det därifrån i det enskilda fallet. Vad beror tappade sexlusten på? Tar mannen sin del av hushållsjobbet? Är hustrun någorlunda utvilad till helgen? Har mannen redan varit otrogen av upplevd sexbrist? Utan att kommunicera? Avvisar hustrun honom med hänvisning till sveket? 

Generellt sagt, när alla stenar lyfta på, anser jag hustrun som vill ha kvar äktenskapet men inte samlivet behöver fråga sig varför? 

Svar på tråden Dags att slå hål på en myt