Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Människor som firar brutalt terrorangrepp

Anonym (Eva) skrev 2023-10-09 12:17:38 följande:

På vilket sätt är det en "frihetskamp" att palestinska terrorister våldtar unga tjejer bredvid sina döda kamrater (ravefesten), att kidnappa småbarn och gamlingar, att slå ihjäl en skadad israel med skyffel under skratt. Nu kommer mer och mer vittnesmål och filmklipp på terrorangreppet.

Det är fruktansvärda brott mot civila som nu begås av Hamas. Om inte Palestinska myndigheter fördömer terrorattacken tycker jag att vi skall dra in biståndet och allt stöd till Palestina. När man våldtar, förnedrar och slår ihjäl gamla och barn har man förverkat all rätt till stöd. 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Eva) skrev 2023-10-09 13:00:57 följande:
    De palestinska myndigheterna har ej fördömt attacken. Självklart skall biståndet upphöra. Svenska skattebetalare har pumpat in otroliga summor år efter år (fast vi behöver pengarna här hemma)till Palestina. Deras ledare har byggt lyxpalats. 
    EU har nu beslutat att stoppa alla utbetalningar till Palestina, och se över biståndet så att inget går till Hamas. Även Tyskland och Österrike har stoppat alla utbetalningar. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (XXX) skrev 2023-10-09 15:50:53 följande:
    Jo jag vet. Men att personer som är födda i Sverige men med judisk bakgrund frivilligt åker ner dit och skjuter folk, det fattar jag inte. De kan ju plugga gratis här, de måste inte göra värnplikten därför. Det är dessutom oroande, i och med att man aldrig vet vilken sida Sverige kommer att hamna på i ett eventuellt tredje världskrig. Det kan bli alla möjliga oväntade allianser, det såg man ju redan under WWII. Å andra sidan har vi ännu fler araber här... Nä, jag vill inte tänka på det.

Ja, vi tillhör ju redan den västliga sidan med Nato och USA. Israel stöttas också av USA, så Sverige och Israel lär vara på samma sida. 

Hamas å andra sidan stöttas av Iran. Iran samarbetar med Ryssland .

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (XXX) skrev 2023-10-09 16:23:28 följande:
    Fast man vet aldrig vilka (nya) allianser som kan bildas medan kriget pågår. Tänk Tyskland-Japan-Italien under WWII t.ex.. Vem hade kunnat tro det före kriget..? Eller att Storbritannien och Frankrike plötsligt skulle vara bundsförvanter under båda världskrigen, efter att ha legat mer eller mindre i krig med varandra i tusen år?

Ja, de nya samarbetsparterna  som är lite förvånande är trion Ryssland-Iran-Kina. Som nu också samarbetar med terrorister som Hamas. Ryssland-Iran-Kina har ju inte mycket gemensamt egentligen, men de förenas i sitt hat mot den demokratiska västvärlden.
    Sverige: Vi är rejält och tryggt förankrade i Västvärlden och har ett militärt samarbete med Nato och USA, precis som Israel som alltid stöttas av USA. 

I ett eventuellt krig, som vi hoppas aldrig kommer att ske, skulle vi definitivt stå på den västliga sidan. Det kan bli intressant med så många Palestinier och muslimer vi har i landet tex från Syrien. De syrier jag har träffat har alla hatat USA, även ungdomar. Intressant blir det då när unga svenskar med bakgrund från tex Palestina och Syrien skall göra värnplikt för Sverige och öva med Nato och USA. 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Wtf) skrev 2023-10-09 22:22:38 följande:

Och nu är Hamas förvånade över vedergällningen. Vad f-n förväntade det sig efter en attack på kvinnor, barn och andra civila? Att Israel skulle lägga sig platt?
    Till skillnad från Abbas så har Hamas aldrig varit för en tvåstatslösning, de har alltid betraktat Israel som något som måste förgöras. Och nu är de förvånade och buhuhuar. De ska jämföras med IS och inget annat.

Jag tror egentligen inte att de är förvånade , de vill ju starta krig de vill erövra Jerusalem sa de igår.
    Putin ligger nog bakom detta, tillsammans med hans kompisar i Iran. De har uppmuntrat och stöttat Hamas som fått utbildning och instruktioner av Irans revolutionsgarde, de har träffats i Libanon.
    Putin är smart och detta får nu avsedd effekt, alla blickar vänds mot Israel och bort från Ukraina. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Eva) skrev 2023-10-10 08:01:46 följande:

Hamas har byggt tunnlar under Gaza där de gömmer sig själva och smugglar vapen. Men deras civila har ej tillgång till skyddsrum. Trots alla biståndsmiljarder har de ej byggt ett enda skyddsrum åt civila på Gazaremsan. Människoliv är noll värt för islamister. Men nu kommer väl alla snyftreportagen i svensk media om det som händer på Gaza.

Jag tror inte det ändå, alla har ju sett hemskheterna Hamas gjort på tex musikfestivalen. Men självklart måste Israel slå tillbaks med måtta och slå mot militära mål.
  • TvillingmammaVästgöte

Men det kommer bli en ny proxy konflikt mellan Ryssland och USA igen. Läste att Abbas som leder den palestinska staten, nu skall resa till Moskva för att träffa Putin.

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Förnuft) skrev 2023-10-10 13:20:08 följande:
    Israel vill inte förhandla överhuvudtaget. Sionisterna vill skapa ett land bara för judar och det finns inte plats för andra, tex palestinska kristna och muslimer. 
    Ja, nu var det inte Israel som attackerade , det var Hamas. Hamascattackerade Israel med robotar och invaderade med  tusentals soldater och riktade särskilt in sig på civila. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (L) skrev 2023-10-12 22:32:22 följande:
    Finns ännu fler bevis på antisemitismen inom SD som jag bara kan konstatera att du inte nekar till.
    Även inom S finns antisemitism. Särskilt i Malmö.
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (L) skrev 2023-10-13 07:00:50 följande:
    På samma nivå som i SD?
    Röstar för övrigt inte S så förstår inte fixeringen.
    Men den som påstår att antisemitismen är större i S än i Sd har mycket att lära.
    Det är jag inte säker på. Bland muslimer i Malmö finns en stark antisemitism.  
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (L) skrev 2023-10-13 07:33:25 följande:
    Malmö är bara en stad. På riksplanet är antisemitismen i SD betydligt större än i S. Enda partiet med motsvarande antisemitism är V.
    Är då inte antisemitismen i V ett lika stort bekymmer som antiseminismen  i SD?
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Eva) skrev 2023-10-13 09:24:05 följande:

Frågan är varför Egypten ej öppnar sin gräns mot Gaza? De arabiska länderna får ta hand om och hjälpa sina palestinska vänner. Helt bisarrt att Israel förväntas måna om dom.. Hamas har en film där de skryter om att de gräver upp vattenledningar och gör raketer av dom.. Viktigare att döda israeler än att deras eget folk har vatten. Inte har de fixat skyddsrum åt de sina heller.

Ja, det vore kanske bra om muslimer flyr i första hand till muslimska länder eftersom religionen för många av muslimerna är så viktig och de muslimska länderna , i dessa länder är ju det mesta anpassat för att passa islam. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Förnuft) skrev 2023-10-13 10:17:32 följande:
    Och det här är ett extremt rasistiskt och äckligt kommentar. Är du medveten om att du tänker precis som en islamist. Skillnaden är bara att islamister vill flytta alla judar till något annat land.
    Varför skall de fly så långt som till Sverige, till en helt annan kultur och religion och i en helt annan del av världen och helt annat språk? Varför fly så långt bort? Jag förstår inte varför det skulle vara rasistiskt? Många muslimer verkar inte trivas i Sverige, de tycker tex att vi kidnappar barnen , när vår socialjänst omhändertar barnen pga misshandel och hederskultur. I Sverige är det inte acceptabelt att slå flickor som vill klä sig som sina klasskamrater, som vill träffa jömnåriga pojkar tex. Tvångsäktenskap är också olagligt. 
    Om vi i Sverige blev utsatta för krig skulle vi väl i första hand välja geografiskt  närliggande länder med liknande kultur,  religion och språk? Tex Norge eller Danmark?
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (gösses) skrev 2023-10-13 10:53:45 följande:
    Haha, dina argument blir bara bättre och bättre... du tycker palestinierna ska dra från Palestina och låta Israel ta över DERAS land, bara det inte kommer hit så...

Alltså, fyfan vilken sjuk människosyn... och så sitter du här och låtsas vara "humanist" och pratar om hur hemskt det är att människor dödas....när det egentligen verkar handla om att du tycker det är hemskt att Israeler dödas men helt ok att muslimer dödas.
    Du misstolkar mig .
    Det är oerhört sorgligt med denna konflikt mellan Israel och arabfolk i Palestina och kringliggande länder. Det är inget jag gläds åt, det är en stor tragedi, för alla inblandade.  Jag önskar ingen att behöva fly.
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Det som händer i Sverige) skrev 2023-10-13 09:05:23 följande:

Ja, detta är fruktansvärt.

Hamas terrorhandlingar är den direkta orsaken till dessa 500 döda palestinska barn.

Hur f-n tänkte Hamas och islamisterna när de bestämde sig för att utföra sina fruktansvärda terror-attacker?

Hur kan Hamas och islamisterna med berått mod, och med planering, utsätta oskyldiga palestinier för detta oundvikliga svar på deras genomförda terror?

Islamisterna visste ju redan med 100% säkerhet att detta skulle bli svaret.

Ja, många tror ju att detta var en uttänkt plan. Provocera Israelerna maximalt genom att mörda småbarn, våldta och döda tonårsflickor på ravefest och sen ovanpå detta kidnappa barn, mammor och gamla och sjuka israeler. Allt för att det skall svartna för Israel och de skall luras att gå in i Gaza. I Gaza är Hamas så mycket starkare än utanför Gaza, med underjordiska tunnlar och befästningar över allt. Dessutom hoppas man få sympati från övriga Arabiska länder och starta ett storkrig i regionen. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (gösses) skrev 2023-10-13 11:01:35 följande:
    Ganska många faktiskt, fast det var ju innan europeer kom dit och började pilla sönder saker för att få tillgång till olja, etc. Palestina var ju ett ganska fredligt land innan nån fet britt som gillade att röka cigarr fick för sig att placera miljontals judar där... jag menar inte fan kan man väl skapa ett land för europeiska judar i europa... nä, då är det bättre att placera dem nån annanstans så får de dras med problemen. Drömmer
    Det kanske också berodde på att judar bott i Jerusalem med omnejd i tusentals år. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (gösses) skrev 2023-10-13 11:05:21 följande:
    Jag tror faktiskt att jag tolkar dig ganska rätt, din uppenbara rasism lyser igenom ganska tydligt.

Jasså du menar inte att någon ska behöva fly men råkar ändå bara skriva såhär...

Ja, det vore kanske bra om muslimer flyr i första hand till muslimska länder eftersom religionen för många av muslimerna är så viktig och de muslimska länderna , i dessa länder är ju det mesta anpassat för att passa islam. 
    Ja, jag tycker det är konstigt att muslimer ofta flyr så väldigt långt bort. Varför inte fly till länder som ligger närmare geografiskt, närmare i kultur, närmare och mer besläktat språk och har samma religion? 
Svar på tråden Människor som firar brutalt terrorangrepp