Anonym (Relaxed) skrev 2023-10-12 15:15:15 följande:
Ja vill man inte skilja sig förr så vill man det väl då, herregud...
Vissa av oss är inte lagda åt ältande oavsett vem det är som felat.
En enstaka otrohet och 45 månaders ältande = förstöra bådas livskvalitet under samma tid, enligt mig.
Vill han fortsätta relationen och jag inte lider brist på uppmärksamhet och sex så struntar jag i om han har det skönt med någon annan en enstaka gång, ärligt talat. Vi har mycket mer connection än bara sex.
Eran fantastiska "connection" verkar ju vara ganska lös eftersom du verkar vara ok med att han sviker, ljuger och manipulerar dig. För du fattar väl att problemet med otrohet inte handlar om att man utbyter kroppsvätskor med andra utan om förtroende och om det öht går att lita på en person som sviker och ljuger?
Jag menar, om man är tycker det är ok att gå bakom ryggen och ljuga så gäller det såklart inte bara trohet utan allt, en person som tycker att svika och ljuga går ju givetvis inte att lita på i något sammanhang, och då kan man ju fråga sig om den där "connection" är ömsesidig och vad för slags "connection" som gör att den ene tycker svika och ljuga är ok och den andra är beredd att accepterar det?
Låter ju mer som panik för att bli lämnad eller bli ensam än att vara avslappnad.