Alex 888 skrev 2023-10-12 12:26:30 följande:
tack för svar , yngsta barn är 13 år plus en vuxna barn 23 år . anledning att jag vill berätta är det är viktigt för mig att jag får inte skulden från nån . Och sättet som hon var otrogen gör mig förtvivlad på varför , att man går och har sex med nån genom otrohet sajten utan att vet vem han är för att hon behöver en bekräftelse enligt henne.
jag tänker på barnen bästa och jag funnit några kloka svar
här det är alltid intressant att höra olika röster o avsett vad det blir för beslut.
tack
Jag gick igenom ungefär samma sak som dig fast mina barn var då 2 och 4 år. På den tiden så var vi raka från början. "Mamma har slutat ycka om pappa på det sättet som man ska om man ska leva tillsammans. Ni har inte gjort något utan det är sånt som kan hända."
Jag tyckte det var bäst för att de då inte förstod mer. Vreden för sveket fans där men barnen skulle inte må bättre av att veta utan det skulle bara vara en hämd.
Ditt äldsta barn är gammalt nog att få sanningen om hen inte nöjer sig med förklaringen " Mamma har slutat.... ". Den yngre kan vänta med att få hela sanningen några år till. Vist har en tonåring viss förståelse kring vad otrohet är men är ändå inte mogen för att kunna ta in det. Det viktiga är att barnet ska veta att gen inte bär skulden.
Att det skulle kännas bätför dig om de viste är inget giltigt skäl. Din fru var otrogen i brist på uppmärksamhet som du kunde ha gett henne, precis som jag kunde gett mitt ex. Så den som är utan skuld kan kasta första stenen.