• Anonym (Clean)

Ute med rökning

Finns det verkligen nån under 40 år som röker idag? 60, 70 och 80 åringar kan man se röka, men de började ju röka för så längesen då man inte visste om riskerna. Med tanke på att man idag vet hur farligt det är att röka så blir jag alltid förvånad om jag ser nån yngre göra det. Det är riktigt ute att röka idag, tack och lov.  

• Svar på tråden Ute med rökning
  • RaYzLeR

Jag är 40 år och slutade röka för någon månad sen. Jag har rökt sen jag var 16 år.

• Anonym (Clean)
    Anonym (ff) skrev 2023-10-13 22:34:58 följande:

De vejpar.

Jo, inte lika farligt för lungorna som vanligt rökning, dock väldigt beroendeframkallande. Sen snusar fler idag. Hellre snus än rökning om man nu måste hålla på med nåt. Om 10-20 år kommer nog rökning nästan vara helt utplånat.
  • Anonym (Smoker)

Det är ännu mer sällan man ser en 90-åring röka. Fast det kanske har en uppenbar förklaring.

• Anonym (Hm)

Det är inte ofta man ser rökare.

• RaYzLeR
    Anonym (Hm) skrev 2023-10-13 23:47:31 följande:

Det är inte ofta man ser rökare.

Jo, det gör man väl? När jag rökte så rökte jag på olika platser. Även där man inte fick röka.
  • Anonym (Snuffy)

Snuset har ju rekordökat sedan mitten av 90-talet. Typ ALLA snusar känns det som. När jag var liten på åttotalet var det fortfarande mycket lössnus och att snusa va fortfarande lite av en gubbgrej.

Jag tycker att det känns som att det blivit mycket mer accepterat och normalt för kvinnor att snusa bara senaste tio tolv åren på ett ungefär. Men jag kan ha fel?

• RaYzLeR
    Anonym (Snuffy) skrev 2023-10-14 00:57:45 följande:

Snuset har ju rekordökat sedan mitten av 90-talet. Typ ALLA snusar känns det som. När jag var liten på åttotalet var det fortfarande mycket lössnus och att snusa va fortfarande lite av en gubbgrej.

Jag tycker att det känns som att det blivit mycket mer accepterat och normalt för kvinnor att snusa bara senaste tio tolv åren på ett ungefär. Men jag kan ha fel?

Kvinnor snusar vitt tobaksfri snus.
  • Anonym (Snuffy)
    RaYzLeR skrev 2023-10-14 00:59:42 följande:
    Kvinnor snusar vitt tobaksfri snus.
    Ja det är jättevanligt men jag vet en hel del kvinnor som faktiskt snusar vanligt också. Känns som att det inte alls var vanligt för 20 år sedan
  • Anonym (Snuffy)
    Anonym (Clean) skrev 2023-10-13 22:30:32 följande:
    Ute med rökning

Finns det verkligen nån under 40 år som röker idag? 60, 70 och 80 åringar kan man se röka, men de började ju röka för så längesen då man inte visste om riskerna. Med tanke på att man idag vet hur farligt det är att röka så blir jag alltid förvånad om jag ser nån yngre göra det. Det är riktigt ute att röka idag, tack och lov.  

Ja rökning ä inte alls inne längre bland yngre.
Svar på tråden Ute med rökning