• Anonym (VMF)

FWB

Nåt för dig? Såg en kvinna på en dejtsida som faktiskt INTE sökte seriöst, utan en FWB. Hon var attraktiv men givetvis så bor hon långt bort. För hade hon bott nära så hade vi självklart blivit FWB Flört

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden FWB
  • Kaede

Hur kommer det sig att ja och nej-alternativen inte är lika? Om kvinnan svara nej följs det automatiskt av ett usch? det betyder ju att alla kvinnor som svarar nej automatiskt i din tråd också säger att de tycker att det är usch. Medan männen som svarar nej inte gör det med ett usch. Så här är det i väldigt många trådar med omröstning där män och kvinnor ska svara för sig. Hade det inte varit rimligare att bara be om
    man-ja,
    man -nej,
    kvinna-ja och
    kvinna -nej
    som det är nu lägger du värderingar i svaren ock dessa kopplar du till kön. Men det kanske är meningen? 

• Anonym (Ja)

Jag vill ha en FWB. Inte ett tillfälligt ligg eller kk utan något mer på det känslomässiga planet. Kan tänka mig en relation också men hellre FWB än helt ensam.

/Kvinna.

• Anonym (VMF)
    Kaede skrev 2023-10-19 15:46:43 följande:

Hur kommer det sig att ja och nej-alternativen inte är lika? Om kvinnan svara nej följs det automatiskt av ett usch? det betyder ju att alla kvinnor som svarar nej automatiskt i din tråd också säger att de tycker att det är usch. Medan männen som svarar nej inte gör det med ett usch. Så här är det i väldigt många trådar med omröstning där män och kvinnor ska svara för sig. Hade det inte varit rimligare att bara be om
    man-ja,
    man -nej,
    kvinna-ja och
    kvinna -nej
    som det är nu lägger du värderingar i svaren ock dessa kopplar du till kön. Men det kanske är meningen? 

Ingen tanke alls bakom, ville bara variera svaren. Allt måste väl inte vara på blodigt allvar Solig
  • KimLinnefeldt

Ja, lockande, att ha en vän, en lekkamrat, en samtalspartner, som kan ge mig det jag saknar i äktenskapet.

• Kaede
    Anonym (VMF) skrev 2023-10-19 16:10:41 följande:
    Ingen tanke alls bakom, ville bara variera svaren. Allt måste väl inte vara på blodigt allvar Solig
    Varför ens ha en omröstning då? Om du inte vill diskutera det? Vad ska du ens med svaren till? Du hade garanterat fått bättre svar om du gett bättre alternativ eller?. Skippar omröstningen. Det är även  lite positionering  i ditt svar. Genom att undra om ?allt inte måste vara på blodigt allvar med en som efter lyckas du få mig att framstå som torr eller för ok eller vad du vill. Rent retoriskt är det en kass trådsmalt. Den som inte  identifierar sig varken med ge mig eller usch men kanske med jag vill ha eller nä men har fel kön kan ändå inte svara. Men jag tror mig gissa vem du är i andra trådar och jag tror att du vill ha en polarisering mellan kön i dina svar. Du kommer säkert att lyckas. 
  • Anonym (Ja)
    OlgaElvira skrev 2023-10-19 16:39:04 följande:

Nu blir jag nyfiken, vad betyder FWB

Friends with benefits (sex).
  • Anonym (Friendly)

Absolut!
    just nu håller jag isär sex och vänskap men vore ju guld att ha en kompis man kunde umgås med även utanför sängen.

• Hustru

Tycker FWB låter så mycket trevligare än KK. 

Min älskare är verkligen en FWB, verkligen inte bara sex, utan massor av bra samtal. Definitivt en komplicerad relation, ingen av oss är beredd att lämna det vi har. Ingen av oss har sex med sin respektive men vi lever kvar i våra äktenskap där  vi båda har ett liv som man kan ha med sin ror eller syster.  Visst skulle vi ibland vilja ha mer än bara samtal, sms och sex någon gång då och då. Men. I håller pirret levandegjord är nog trevligare mot våra respektive partners än annars.

• Anonym (S)

Och du tror att hon självklart valt dig bara ni bodde närmare....?? Haha män tror alltid att de håller i pekpinnen! Att det är de som väljer och vrakar! 😁 Ta alla som bara drar för att man t.ex inte är singel. Jo, för annars anser du att du haft en chans eller????

• Anonym (VMF)
    Anonym (S) skrev 2023-10-21 17:56:03 följande:

Och du tror att hon självklart valt dig bara ni bodde närmare....?? Haha män tror alltid att de håller i pekpinnen! Att det är de som väljer och vrakar! 😁 Ta alla som bara drar för att man t.ex inte är singel. Jo, för annars anser du att du haft en chans eller????

Givetvis DrömmerSkrattande
Svar på tråden FWB